گلایه ها و انتظارات مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری

در آستانه فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا این روزها خراسان جنوبی حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته و این رویداد ملی بحث محافل مردمی از قشرها ی مختلف شده بنحوی که هر کدام نظراتی در مورد دو انتخابات مهم پیش رو دارند و تلاش می کنند از کاندیدا ی مورد علاقه خودشان دفاع کنند بخصوص طرفداران  کاندیداها ی شورا های اسلامی که از هر روشی بخصوص در فضای مجازی برای تبلیغات بهره گرفته اند و هر روز بخصوص در ساعات بعدازظهر و پایانی شب  شاهد فعالیت چشم گیر ستادهای انتخاباتی هستیم .
توزیع پوستر و پخش سرودهای حماسی در مقابل ستادها
با گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر و عبور از مقابل ستاد های انتخابات ریاست جمهوری که البته فعالیت آنها در برخی از خیابان ها مانند مدر س و معلم مشهود تر است و گاها ستاد دو نامزد انتخاباتی هم در هم مجاور هم قرار گرفته ، طرفدارانی را می بینیم که پوستر  تبلیغاتی در بین عابران توزیع می کنند و همزمان نیز سرودهای حماسی و آیینی برای جلب توجه بیشتر از ستادها پخش می شود که خود حال و هوای خاصی به شهر داده و عابران با شنیدن این سرودها احساس شور و شعف می کنند. از طرف دیگر آذین بندی بنرهای تبلیغاتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری با رنگ ها و پارچه های خاص و هم چنین نصب بنرهای کاندیداهای شوراهای اسلامی در سایزهای گاها بزرگ با شعارهای مردمی که توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند از جمله نکاتی  هستند که این روزها در هر گوشه و کنار از شهرمان به وضوح به چشم می خورند.
بازار داغ تبلیغات شوراها در مراسم روز برات
شروع تبلیغات رسمی کاندیداها ی ریاست جمهوری و شوراها از روز پنج شنبه و همزمانی آن با روز برات  فرصتی شد تا طرفداران کاندیداها بویژه کاندیداها ی شورا های اسلامی از حضور گسترده مردم در مراسم برات استفاده کنند و به توزیع پوستر های تبلیغاتی در محل بهشت متقین بپردازند بنحوی که با ورود به این مکان شاهد ستون های برق انباشته از پوسترهای تبلیغاتی بودیم و بر سر هر مزاری عکسی از یک نامزد به چشم می خورد.
شور تبلیغاتی در جشن های نیمه شعبان
شب نیمه شعبان نیز در سطح شهر در نقاط مختلف شاهد برگزاری جشن هایی با حضور هنرمندان کشوری و استانی بودیم مراسماتی که از طرف ستاد های انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری پوشش داده شده بود و با استقبال گرم مردم به محلی مناسب برای تبلیغات تبدیل شده بود البته طرفداران کاندیداها ی شورا های اسلامی نیز از این مراسم حداکثر استفاده را برده و برای جلب آرای مردم پوسترهایی حاوی برنامه ها و رزومه کاری نامزدشان توزیع می کردند.
شور انتخاباتی در مناظرات خانوادگی
این روزها که شمارش معکوس برای رسیدن به ۲۹ اردیبهشت ماه به چشم می خورد مردم به تکاپو افتاده اند تا در این حماسه بزرگ به سهم خود نقش آفرینی کنند و بنا به گفته رهبری با حضور در پای صندوق های رأی امنیت و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورند که در این بین مناظرات خانوادگی و فامیلی چه بصورت حضوری و چه تلگرامی و چه در فضای مجازی بسیار جذاب و جالب به نظر می رسد مناظراتی که نشان از شعور بالای سیاسی در بین مردم دارد . البته در انتخابات شوراها ی اسلامی در شهرها بخصوص شهر بیرجند شاهد حضور کاندیداهایی از طیف های مختلف و چهره های  ناشناخته ای هستیم که انتخاب را برای مردم دشوار کرده وپیش بینی می شود آرای بسیار شکسته شود . حضور بانوان و جوانان در بین کاندیداهای شوراهای اسلامی در این دوره از انتخابات بسیار چشمگیر و قابل توجه است .
گلایه ها و انتظارات مردم از کاندیداها
وقتی به سراغ مردمی می روی که در حال عبور از مقابل ستاد های انتخاباتی هستند و بی اختیار به سوی ستادها متوجه می شوند و نظرشان را در مورد شرکت در انتخابات و  توقعاتشان می پرسی اکثر آنها شرکت در انتخابات را یک وظیفه می دانند اما برای حضورشان شرطهایی هم دارند شروط بحقی  که باید به آنها بها داده شود . یکی از جوانان بیرجندی در مصاحبه با خبرنگار ما از ایجاد اشتغال بعنوان یکی از مهم ترین خواسته ها ی مردم از دولت ها یاد کرد و گفت : من فارغ التحصیل دانشگاهی هستم و بعد از گذشت یکسال هنوز نتوانسته ام شغل مناسبی برای خودم دست و پا کنم. علیرضا جعفری از نگرانیهایش سخن می گوید و اینکه اگر شغل مناسبی دست و پا نکند آینده ای هم نخواهد داشت . یکی دیگر از جوانان بیرجندی نیز با گلایه مندی از بالا بودن هزینه های زندگی و اقلام مصرفی  به خبرنگار ما گفت : انتظار داریم کاندیداهای   ریاست جمهوری به قول ها و وعده هایی که می دهند عمل کنند چرا که تمامی آنها الان قول رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتعال راداده اند. باید گفت آنچه در این انتخابات مهم بنظر می رسد و بیشتر در خصوص آن صحبت می شود قولهایی است که کاندیداها می دهند و باید دید منتخب مردم آیا می تواند به وعده های داده شده جامه عمل بپوشاند یا نه ؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*