سلیمی: تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه قانونی نیست/ روند کاهش کیفیت آموزش تداوم دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه قانونی نیست و در این میان مسئولان نیز شهامت ندارند جلوی چنین خطایی را بگیرند.

تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه قانونی نیست/ روند کاهش کیفیت آموزش تداوم دارد

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از روند تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی مربوط به این حوزه به هیچ عنوان اشاره به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نشده است و روند کنونی صرفا مربوط به برداشت افراد و تحمیل نظرشان به متن قانون است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان در مجلس نهم نسبت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها معترض بودند اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش تصمیم به انجام چنین کاری گرفتند، اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش عنوان می‌کردند که مدارس را در روز پنج‌شنبه‌ تعطیل خواهیم کرد تا بتوانیم زمینه جایگزین مناسب مانند اجرای برنامه‌های تربیتی، اردوهای علمی و غیره را فراهم کنیم اما متاسفانه هیچگاه این صحبت محقق و عملی نشد.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه قانونی نیست، تصریح کرد: مسئولان شهامت ندارند جلوی چنین خطایی را بگیرند لذا ادامه روند فعلی نتیجه صحت این امر است.

سلیمی با اشاره به اینکه روند و کیفیت آموزش در مدارس به دلیل تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیب دیده است، اظهار کرد: باید گفت که وقتی یک روز از روزها درسی کاهش می‌یابد برای جبران باید حجم دورس را فشرده‌تر کرد که این مهم به عمق یادگیری دانش آموزان لطمه می‌زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید از یاد برد که برگرداندن این شرایط به روند قبلی خیلی سخت است زیرا خانواده‌ها، دانش آموزان و حتی معلمان به روش کنونی عادت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد پژوهش در خصوص «ادامه روند تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه» در حال انجام است اما تا زمانی که جواب درستی نگرفته‌ایم، روند فعلی ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*