اخبار علمی

۱۰ دلیل برای حذف همیشگی نوشابه‌های گازدار!

نوشابه

نوشابه‌های گازدار از جمله پر‌مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان هستند اما این نوشیدنی‌های پرطرفدار چندان به سود سلامت انسان عمل نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل “ریدرز دایجست” نوشت: «به هر دلیلی که قصد داشته باشید مصرف نوشابه‌های گازدار را کاهش دهید، یا آنها را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید، در مسیری درست حرکت خواهید کرد زیرا سلامت کلی خود را بهبود می‌بخشید.

محرومیت از مواد مغذی ضروری

افرادی که به جای نوشیدنی‌های سالمی مانند شیر کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به مصرف نوشابه‌های گازدار تمایل دارند، احتمال کمتری دارد به میزان کافی مواد مغذی مانند ویتامین A، کلسیم و منیزیم دریافت کنند. افزون بر این، نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند که از بین رفتن کلسیم و منیزیم را موجب می‌شود. کلسیم و منیزیم به عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت

نوشابه‌های گازدار حاوی شربت ذرت فروکتوز بالا و همچنین سطوح بالای رادیکال‌های آزاد هستند که با آسیب بافتی، ابتلا به دیابت و عوارض دیابتی پیوند خورده‌اند.

بطری‌های آسیب‌رسان

بطری‌های پلاستیکی نوشابه‌های گازدار و آب حاوی ماده شمیایی سمی به نام بیسفنول A (BPA) هستند که می‌توانند از بطری به نوشیدنی و در نهایت بدن انسان نفوذ کنند. شواهد روزافزون بیسفنول A را با بیماری‌های بیشمار از جمله افت عملکرد سیستم ایمنی بدن پیوند داده‌اند. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که کودکان را در برابر محصولات حاوی بیسفنول A به ویژه آنهایی که مصرف می‌شوند یا استفاده روزانه دارند، محافظت کنید.

افزایش وزن

مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی در واقع به افزایش وزن کمک می‌کنند! مطالعه‌ای که با حضور ۱,۵۵۰ نفر انجام شد، نشان داد افرادی که نوشابه رژیمی مصرف می‌کردند با خطر افزایش یافته ۴۱ درصدی ابتلا به اضافه وزن یا چاقی برای هر بطری نوشابه در روز مواجه بودند. مشخص شده است که هر مزه شیرین به سلول‌های بدن سیگنال ذخیره چربی و کربوهیدرا‌ت‌ها را ارسال می‌کند که باعث گرسنگی بیشتر فرد می‌شود. مزه‌های شیرین ترشح انسولین را نیز افزایش می‌دهند که توانایی بدن برای چربی‌سوزی را مختل می‌کند. تاکنون هیچ مطالعه منتشر شده‌ای ثابت نکرده است که نوشابه‌های رژیمی به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

قند بیش از اندازه

یک قوطی نوشابه گازدار حاوی ۱۰ قاشق چایخوری شکر است که میزان قابل توجهی محسوب می‌شود. تغذیه بدن با این میزان قند که در حالت مایع قرار دارد، قند خون را به شدت افزایش می‌دهد و موجب یک واکنش انسولینی در بدن می‌شود. مصرف نوشابه گازدار به طور منظم می‌تواند در نهایت به افزایش وزن، بیماری دیابت، مقاومت به انسولین و دیگر مشکلات سلامت منجر شود.

محتوای اسید فسفریک

اسید فسفریک توانایی بدن برای جذب کلسیم به طور طبیعی را مختل می‌کند. عدم دریافت کلسیم به میزان کافی می‌تواند به نرمی استخوان، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان منجر شود. همچنین، اسید فسفریک میانه خوبی با اسید معده ندارد، جذب مواد مغذی را مسدود و گوارش را کند می‌کند.

کم‌آبی بدن

مصرف نوشابه‌های گازدار به دلیل محتوای بالای قند، سدیم و کافئین موجود در آنها می‌تواند به کم‌آبی بدن منجر شود. بسیاری از مردم به همراه وعده‌های غذایی خود به جای آب، نوشابه‌های گازدار مصرف و تامین آب مورد نیاز روزانه بدن را فراموش می‌کنند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

نوشابه‌های رژیمی حاوی آسپارتام هستند که جای شکر را پر می‌کند و این ماده می‌تواند برای بدن مضرتر از قند باشد. گزارش‌ها نشان داده‌اند که آسپارتام می‌تواند به شکل‌گیری تشنج، تومورهای مغزی، بیماری ام‌اس، دیابت، اختلالات عاطفی و بسیاری مشکلات سلامت دیگر منجر شود.

فاقد مواد مغذی

نوشابه‌های گازدار فاقد هر گونه ارزش غذایی است. هیچ اثر مثبتی به استثنای مزه خوب از مصرف نوشابه‌های گازدار نصیب شما نخواهد شد.

آسیب دندان‌ها

هنگامی که به طور مرتب نوشابه گازدار می‌نوشید با تشکیل پلاک روی دندان‌های خود مواجه خواهید شد که می‌تواند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را به همراه داشته باشد. همچنین زمانی که باکتری‌های موجود در دهان با محتوای قند نوشابه تغذیه می‌شوند به تولید اسید اقدام می‌کنند. اسید می‌تواند به پوسیدگی دندان منجر شود.

 

 

 

استانداردهای جوانی

پسندیدم

چاپ
تعداد بازدید : ۴۲۵

همین روزهایی که شاید به نظرتان به بدترین شکل می گذرد اسمش جوانی است بعدا نگویید جوانی کجایی که یادت بخیر که …

انسیه نوش آبادی – بخش خانواده ایرانی تبیان

جوانی

جوانی همین روزهاست همین روزها که یا آرزو داریم سریع بگذرد تا زودتر نتیجه کاری یا رسیدن به خواسته ای را در آینده ببینیم یا همین روزها که در حسرت گذشته سپری می شود. جوانی همین روزهاست. همین روزها که حواسمان نیست باید جوانی کنیم.

عبوری شاد از جوانی

روانشناسان رشد معتقدند در هر مرحله از رشد باید اتفاقاتی بیفتد تا شخص از یک مرحله روانی به مرحله دیگری برود چنانچه آن اتفاقات خاص نیفتد و نیازهای روحی آن مرحله برآورده نشود فرد در همان مرحله تثبیت می شود و ممکن است خصوصیات همان مرحله را تا آخر عمر با خود نگه دارد به همین خاطر گاه افراد چهل ساله ای می بینیم که هنوز در دوران نوجوانی خود مانده اند و رفتارهای مناسب یک نوجوان را از خودشان بروز می دهند یا سالمندانی که مثل بچه ها رفتار می کنند. خلاصه کلام آنکه در جوانی باید جوانی کرد.

عاشقی طعم مخصوص جوانی

جوانی را باید با چندین تجربه گذراند قطعا مهمترین این تجربه ها باید تجربه عشق باشد. جوانی بدون عشق یک جای کارش می لنگد جوانی بدون عشق کارش به پختگی مناسب برای روزهای میانسالی و سالمندی نمی رسد. جوانی را با عشق بگذرانید و عشق را با خصوصیات اخلاقی خاص خودتان تجربه کنید نه با نگاه دیگران. اما در همین روزهای عاشقانه اخلاق خودتان را بسازید. معایبتان را با عشق برطرف کنید. اگر عشق نتواند انسان را تغییر دهد هیچ قدرت دیگری هم نمی تواند. انسان اگر عاشق نشود خودخواه باقی می ماند. عشق ما را مجبور می کند به خاطر دیگران خودمان را اصلاح کنیم تغییر دهیم فداکاری کنیم عشق دردهایی دارد که گاهی می تواند از یک جوان تنبل و مغرور و جاهل یک فردکامل بسازد. عشق را تجربه کنید اما با سربلندی و روسفیدی از آن عبور کنید. وقتی می گوییم عشق منظورمان ارتباط با یک فرد خاص نیست ، یعنی همان خاصیت دوست داشتن دیگران ، دیگرانی مثل والدین.  زمانی که وقتش بود عشق با یک فرد خاص را هم تجربه کنید اما فردی که قراراست ماندگار زندگی تان باشد.

جوانی و ریسک پذیری

جوان باید تجربه کند و شکست بخورد و از شکستش درسها بیاموزد البته می توان زیرک بود و از تجربیات دیگران استفاده کرد تا خیلی از شکستها را تجربه نکرد اما فرار از هر نوع شکست امکانپذیر نیست مگربرای کسی که هیچ شهامتی برای ریسک کردن و دلی برای سرمایه گذاری نداشته باشد. ریسک کردن همیشه در مسائل اقتصادی نیست گاهی با شهامت در یک

همیشه از بزرگترین غصه های سالمندان جوانی از دست رفته ای است که آرزو داشتند آن را به شکل دیگری می گذراندند.پس آن را از دست ندهید.

جمع صحبت کردن یا نه گفتن در مواقع خاص یک جور ریسک است. کسانی که از روحیه ریسک برخوردارند بیان خوبی پیدا می کنند چون ترس از مسخره شدن ندارند. البته جاهایی که نیاز به مشاوره و کار تخصصی است ریسک کردن بی عقلی است اما خیلی جاها هم واقعا یک ریسک فرصت ساز است.

بزرگترین سرمایه جوانی

جوانی یعنی رسیدن به قله زندگی که در آن قله، امید در اوج خودش قرار دارد اینها استانداردهای یک جوانی سالم و نرمال است جوان باید در اوج امیدواری و نگاه مثبت به آینده باشد. باید انگیزه داشته باشد. اگر امیدتان کم باشد از استانداردهای نرمال جوانی فاصله دارید به سمت هرچیزی که امیدوارتان می کند حرکت کنید از هر کسی یا چیزی که امید را در دلتان کم رنگ می کند فاصله بگیرید.

فالتان خوب است

هیچگاه فال بد نزنید فال شما همان چیزی است که شما فکر می کنید. زندگی، جز جذب چیزهایی که انتظارشان داریم نیست. این مسئله واقعیت بزرگی است. ذهنتان را از فکرهای منفی پاک کنید. و در عمق ضمیر ناخودآگاهتان خودتان را مقصر و بد ندانید. شما خوب هستید کارهای بدتان را فقط با خداوند در میان بگذارید و از او طلب بخشش کنید و دیگر به آنها فکر نکنید شما خوب هستید و آینده خوبی در انتظارتان است. از هر چیزی فال نیک بزنید همین مقاله می تواند دلیلی باشد که شما را به آینده امیدوار کند. خواندن این مقاله تصادفی نیست حتما حکمتی داشته است.

جوانی را فراموش نکنید

همیشه از بزرگترین غصه های سالمندان جوانی از دست رفته ای است که آرزو داشتند آن را به شکل دیگری می گذراندند. گاهی پای حرف سالمندان بنشینید تا بدانید از  ترک چه چیزهایی در جوانی حسرت می خورند. جوری زندگی کنید که وقتی به سالمندی رسیدید حسرت آن را نخورید اما همیشه و همه جا درستکار و صادق باشید. چون قطعا انسانی که این دو خصلت را رعایت نکند چیزی جز حسرت درو نخواهد کرد.

 

 

 

گوجه سبز اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می شود.
این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و در مقابله با میکروب ها و عفونت ها موثر است.
فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.
گوجه سبز تازه سرشار از ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدان دارد.
خواص درمانی گوجه‌ سبز یکی از میوه‌های فصل بهار+اینفوگرافی
خشک شده این میوه که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.
مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری، بیماری های نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفیداست.
این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه ها را تنظیم می کند.
گوجه سبز منبع‌ ویتامین های گروهB است که باعث کاهش استرس و افسردگی می شود و برای سلامتی پوست و اعصاب مفیداست.
 همچنین در سوخت وساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مؤثری دارد.
گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.
مطالعات نشان می دهد که این میوه می تواند در درمان تومورها نیز موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک ( ویتامین C)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود.
این میوه چون حاوی برخی ویتامین ها و نیز پیش ساز ویتامینA است، برای کمک به درمان شب کوری و نیز رشد بدن (در صورت مصرف تمام مواد غذایی دیگری که مورد نیاز کودکان هستند) مفید است.
خواص درمانی گوجه‌ سبز یکی از میوه‌های فصل بهار+اینفوگرافی
گوجه سبز مملو از ویتامین هایB وC بوده و به همین جهت برای آرامش اعصاب نیز مفید شناخته شده است.
همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی روده ای است.
انتهای پیام/

معرفی مواد خوراکی که از ترش کردن معده جلوگیری می کند

شناسهٔ خبر: ۳۹۷۳۷۸۳ –
همه ما ممکن است گاهی اوقات دچار حالت ترش کردگی معده شویم که در این وضعیت میزان اسید معده افزایش می‌یابد و به اصطلاح معده اسیدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ترش کردن معده زمانی بروز می کند که غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح می‌کنند و وقتی مقدار آنها از حد معمول بیشتر شود، احساس سوزش سردل ایجاد شده که با مصرف غذاهای ادویه‌دار تشدید می‌شود. کارشناسان برای پیشگیری از این حالت مصرف چند مواد خوراکی را توصیه می کنند.

موز

موز یک پادزهر طبیعی و موثر در مقابله با ترش کردن معده است. این میوه به دلیل میزان بالای پتاسیم به تسکین علائم اسیدی شدن معده کمک می کند. پتاسیم موجود در موز پوشش معده را به تولید مخاطی تحریک کرده که موجب کاهش میزان PH در بدن می شوند. همچنین میزان بالای فیبر این میوه از عود مجدد ترش کردگی معده پیشگیری می کند.

آب نارگیل

در حالیکه بسیاری از ما از خواص متعدد آب نارگیل آگاهیم اما نمی دانیم که این نوشیدنی به عنوان درمان طبیعی مقابله با اسیدی شدن معده عمل می کند. آب نارگیل به حفظ میزان عادی pH بدن کمک کرده و در نتیجه مانع از اسیدی شدن معده می شود. همچنین این نوشیدنی طبیعی به دفع سموم بدن کمک کرده و در نتیجه عامل تسکین دهنده سریع اسیدی شدن معده است.

شیر سرد

شیر سرد، مایع طبیعی موثری در پیشگیری از ترشح اسید در معده است. شیر سرد با جذب اسید اضافی موجود در معده، موجب تسکین سوزش معده به دلیل اسیدی شدن می شود. برای مقابله با اسیدی شدن معده، بهتر است شیر سرد بدون هیچ افزودنی نظیر شکر مصرف شود.

کشک/ آب دوغ

علاوه بر شیر، محصولات لبنی دیگر نظیر دوغ و کشک هم برای تسکین این مشکل مفید هستند.  این محصولات با خنک کردن معده و کاهش سوزش و ناراحتی با احساس سوزش ناشی از اسیدی شدن مقابله می کنند.

ملون

ملون، به عنوان گونه ای از خربزه، سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده که نقش مهمی در مقابله با علائم اسیدی شدن معده ایفاء می کند. این میوه دارای اثر تسکین دهنده بر سیستم گوارش از طریق کاهش میزان pH در معده است.

آب داغ

گاهی اوقات راه حل های ساده به عنوان ابزار قدرتمندی برای مقابله با مشکلات گوناگون سلامت عمل می کنند. یکی از این راه حل ها، نوشیدن اب داغ در صورت ترش کردن معده است. آب گرم به عنوان یک عامل سم زدا طبیعی عمل کرده که سموم مختلف را از بدن دفع و به کاهش میزان اسید داخل معده کمک می کند.

 

 

 

با ضد پشه‌های طبیعی آشنا شوید

پشه

پیش از آن که از دافع پشه مبتنی بر DEET استفاده کنید می‌توانید استفاده از گزینه‌هایی طبیعی را مد نظر قرار دهید. دی اتیل متا تولوآمید یا DEET همچنان گزینه‌ای بدبو برای مقابله با پشه‌ها محسوب می‌شود و پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ماده تشکیل‌دهنده اصلی در محصولات تجاری دافع پشه اثری فراتر از بوی بد را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، «عصر ایران» به نقل از کر۲ نوشت: ۴ مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشگاه دوک انجام شد، نشان داد که این محصولات می‌توانند آسیب سلول‌های مغز، تغییرات رفتاری و تعاملات مضر با برخی داروها را موجب شوند. همچنین، دانشمندان مرگ سلول مغزی در حیواناتی که به طور مرتب در معرض DEET قرار گرفته یا پس از استفاده طولانی‌مدت از آن را مشاهده کردند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که تا ۱۵ درصد از DEET به صورت مستقیم از طریق پوست جذب می‌شود و وارد جریان خون می‌شود. از جمله آثار سمی این ماده شیمیایی می‌توان به اختلالات باروری، جهش‌های ژنتیکی و اختلالات سیستم عصبی مرکزی اشاره کرد.

برای دفع پشه‌های مزاحم نیازی نیست پیامدهای سلامت جدی را متحمل شوید و با انتخاب گزینه‌هایی طبیعی می‌توانید به طور موثر آنها را از خود دور کنید.

سنبل بری

شما می‌توانید با استفاده از روغن ضروری که در گیاه دارویی سنبل بری یافت می‌شود، گربه‌ها‌ را دیوانه کنید و پشه‌ها را فراری دهید. این روغن ضروری در زمینه دفع پشه‌ها ۱۰ برابر موثرتر از DEET عمل می‌کند.

سنبل هندی

برای کسب بهترین نتیجه باید از روغن ضروری خالص سنبل هندی و نه روغن معطر آن استفاده کنید. روغن‌هایی که برای سوزاندن به فروش می‌رسند برای استفاده موضعی روی پوست مناسب نیستند و باید روغن ضروری کیفیت بالا سنبل هندی را خریداری کنید. اگرچه کارایی آن به اندازه سنبل بری نیست اما همچنان گزینه خوبی محسوب می‌شود.

سیر

با مصرف مقدار زیادی سیر تازه یا استفاده از کپسول‌های سیر می‌توانید پشه‌های مزاحم را از خود دور کنید.

اسطوخودوس

روغن ضروری اسطوخودوس بوی فوق‌العاده‌ای دارد و به عنوان دافع موثر پشه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است روغن ضروری اسطوخودوس را در یک روغن حامل مانند هسته زردآلو، بادام شیرین، یا روغن نارگیل رقیق کنید.

روغن سویای ارگانیک

مطالعه‌ای که در نشریه The New England Journal of Medicine منتشر شد، نشان داد که مواد دافع تهیه‌شده از روغن سویا به اندازه مواد دافع حاوی DEET موثر هستند. روغن سویای ارگانیک نه‌تنها در دفع پشه‌ها موثر عمل می‌کند، بلکه یک مرطوب‌کننده عالی برای بدن نیز محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان داده‌اند که یک ماده تشکیل‌دهنده در سویا می‌تواند رشد موهای بدن را هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، کند بکند. در صورت امکان از روغن سویای ارگانیک استفاده کنید زیرا بسیاری از محصولات سویا در حال حاضر از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند.

نیلوفر آبی

مطالعه‌ای که در نشریه Asian Pacific Journal of Tropical Medicine منتشر شد، نشان داد که نیلوفر آبی (Nelumbo Nucifera) یک دافع پشه موثر است و همچنین به کشتن لارو پشه نیز کمک می‌کند. از آنجا که نیلوفر آبی در آب رشد می‌کند، گزینه خوبی برای دفع حشرات محسوب می‌شود.

فلفل سیاه

پژوهشی جدید نشان داده است که عصاره فلفل سیاه (در این مطالعه از یک عصاره الکلی استفاده شد اما روغن ضروری فلفل سیاه نیز احتمالا اثری مشابه خواهد داشت) گزینه‌ای موثر در دفع پشه‌ها محسوب می‌شود.

روغن چریش یا روغن دانه چریش

نتایج مطالعه شورای پژوهش ملی آمریکا نشان داد که روغن چریش گزینه‌ای موثرتر از DEET در دفع پشه‌ها محسوب می‌شود. نتایج این مطالعه توسط دانشمندان موسسه مالاریا در هند تایید شد. چریش گیاهی است که در هند رشد می‌کند.

شما می‌توانید در مجموع ۳۰ قطره از روغن‌های ضروری سنبل بری، سنبل هندی، اسطوخودوس، چریش و فلفل سیاه (از هر روغن ضروری تقریبا شش قطره) را در ۳۰ میلی لیتر از یک روغن طبیعی و بدون بو یا مرطوب‌کننده ترکیب کرده و در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید. مقداری از این ترکیب را روی پوست خود بمالید تا پشه‌های مزاحم را از خود دور کنید. همچنین شما می‌توانید ۳۰ قطره از این روغن‌های ضروری را با روغن سویای ارگانیک ترکیب کنید تا از سد دفاعی قوی‌تری برخوردار شوید. پیش از استفاده کلی ترکیب را روی قسمت کوچکی از پوست خود بمالید و ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا نسبت به عدم حساسیت به هر یک از روغن‌های ضروری اطمینان حاصل شود.

 

 

 

سرطان دیابت و فشار خون از آثار کمبود ویتامین D در بدن هستند.

آثار کمبود ویتامین دی در بدن چیستبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر افراد گیاه خوار باشند و یا به دلیل نوع آب و هوای محل زندگی شان در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرند در طولانی مدت دچار کمبود ویتامین دی می‌شوند و این مسئله سبب بروز مشکلاتی در کار اعضای بدن شان می‌شود.
ویتامین دی محلول در چربی است و به عنوان کوله کلسیفرول شناخته شده است، کمبود ویتامین دی در بدن باعث شده تا استخوان‌ها کلسیم لازم را جذب نکنند و در نتیجه افراد دچار نرمی استخوان شوند، همچنین کمبود ویتامین دی باعث کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود.
بر اساس تحقیق سازمان بهداشت امریکا مردان و زنانی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند بیشتر از دیگران دچار بیماری‌های پروستات و سرطان سینه می‌شوند به طوری که اگر افراد روزانه ۶۰۰ واحد ویتامین دی مصرف کنند به میزان ۲۸ درصد از بروز بیماری‌های خونی پیشگیری می‌کنند.
افرادی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند دچار استخوان درد و ضعف عضلانی شده که در صورت کاهش شدید سطح ویتامین دی در بدن افراد دچار بیماری‌های قلبی و عروق، آسم در کودکان سرطان، و اختلالات شناختی در سالمندان می‌شود.
کمبود ویتامین دی در بدن سبب بروز دیابت نوع یک و دو، همچنین افزایش فشارخون، اسکلروز و سبب بروز مشکلات کبدی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*