صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: وزارت خارجه پیگیر کارشکنی انگلیس در ورود ۹۰۰ تن اورانیوم به کشور است/ ایجاد ۱۰ هزار شغل با ساخت دو نیروگاه در بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: وزارت خارجه در حال پیگیری کارشکنی‌های انگلیس در خرید ۹۰۰ تن اورانیوم از قزاقستان است.

پروژه قزوین صرفه جویی 10 تا 15 میلیارد دلاری داشت/ وزارت خارجه پیگیر اقدام انگلیس در مخالفت ورود 900 تن اورانیوم به کشور است“علی‌اکبر صالحی” رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در سال‌ جاری عنوان داشت: یکی از سال‌های افتخارآفرین را پشت سر می‌‌گذاریم تعداد زیادی از پروژه‌های مهم را به ثمر رساندیم و سه مورد از مهم‌ترین آنها را امروز در یزد، البرز و قزوین رونمایی کردیم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظمم رهبری مبنی بر لزوم عدم توقف در صنعت هسته‌ای و پیشروی در این صنعت عنوان داشت: بحث تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای IR8 و IR6 را دیدیم و همه این پیشرفت‌ها نشان از نشاط در صنعت هسته‌ای است و با توجه به قولی که به مردم داده‌ایم و با کمک خداوند و حمایت‌های رئیس جمهور در پروژه‌ها پیشروی خواهیم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی به اشاره به اهمیت پروژه‌های شتاب دهنده‌ای که در قزوین رونمایی شد و صرفه‌جویی ارزی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری این طرح گفت: اگر همین تجهیزاتی که در قزوین نصب شده ساخته می‌شد هزینه‌های زیادی داشت و با ساختن این تجیهزات صرفه‌جویی خوبی خواهیم داشت.

صالحی تصریح کرد: علاوه بر این که در ساخت تجهیزات صرفه‌جویی می‌کنیم توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم و از گلوگاه‌هایی که وجود داشته بگذریم.

وی با اشاره به سال ۹۵ به عنوان یک سال غم‌انگیز و فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این سال عنوان داشت: صنعت هسته‌‌ای علی‌رغم تمام اتفاقات ناراحت کننده و مرگ و میرها همچنان با شتاب و روی ریل به حرکت خود ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که کدام نهادها از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی استفاده می‌کنند و به چه میزان اشتغال در صنعت هسته‌ای ایجاد شده، گفت: وزارت صنایع، بهداشت و نفت از سرریزهای صنعت هسته‌ای استفاده می‌کنند و با توجه به دو نیروگاه جدید که در بوشهر راه‌‌اندازی شده به زودی شاهد اشتغال ۱۰ هزار نفر خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا مانع تراشی‌های انگلیس در خرید ۹۰۰ تن اورانیوم از قزاقستان با روح برجام در تضاد است یا خیر، گفت: وزارتخارجه در حال پیگیری این موضوع است و و انشالله به زودی برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*