سرپرست حجاج ایرانی: اولویت های بیشتری برای ثبت نام حج تمتع اعلام می شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه تاکنون ظرفیت های خوبی در خصوص اجاره مسکن حجاج به انجام رسیده به احتمال زیاد اولویت های بیشتری برای تشرف به حج تمتع اعلام خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر درنشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از بیست و دوهزار نفری سهمیه ایران نسبت به سال۹۴ امکان فراخوان از دارندگان فیش های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ ۳۱/۰۴/ ۱۳۸۵ را دراولویت قرار دهند.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: به رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران بحمدالله با تلاش تیم های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.
دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش های اولویت دارگذشته را دراختیاردارند بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویت ها نوبت آنها فرا می رسد شرعا مستطیع می شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نام ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت نام به بانک ها مراجعه کنند.
حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با ارائه آماری از برنامه های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح کرد: دراعزام سال ۹۶اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت نام و هزینه سفر زودتر اقدام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*