سخنگوی مجمع مردمی خانواده شهدای فاجعه منا: پیگیر سؤال از وزرای امور خارجه و ارشاد در مجلس هستیم/ هنوز کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده است/ مسؤولان می‌گویند امکان شکایت از عربستان را نداریم

خبرگزاری فارس: پیگیر سؤال از وزرای امور خارجه و ارشاد در مجلس هستیم/ هنوز کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده است/ مسؤولان می‌گویند امکان شکایت از عربستان را نداریم

سخنگوی مجمع مردمی خانواده شهدای فاجعه منا با اشاره به اینکه پیگیر سؤال از ۲ وزیر در مجلس هستیم گفت: وزرای ارشاد و امور خارجه برای سرنوشت مسأله شهدای منا باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طیبه حسینی شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، هیچ‌گونه اتفاقی در خصوص پیگیری فاجعه منا رخ نداده است اظهار داشت: مسؤولان وزارت خارجه با اعلام این‌که عربستان عضو هیچ سازمان بین‌المللی نیست موضوعی مبنی بر اینکه امکان شکایت از این موضوع وجود ندارد را مطرح کرده اند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم، فاجعه منا با ۷ هزار شهید فاجعه‌ای بین‌المللی و حادثه‌ای ویژه است، افزود: این موضوع برای بسیاری از متولیان کشور دارای اهمیت بوده، علاوه بر این، انتظار ما این است که مجرمین این حادثه به سزای اعمال خود برسند.

حادثه منا بر اساس شواهد موجود عمدی بود!

سخنگوی مجمع مردمی خانواده شهدای فاجعه منا ادامه داد: بیش از یک سال از این حادثه می گذرد، اما هنوز کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده است.

حسینی با تأکید بر اینکه به نظر می رسد، حادثه منا بر اساس شواهد موجود، عمدی بوده در داخل کشور، برخی در برابر عمدی بودن فاجعه منا موضع گرفته‌اند و  تلاش دارند تا حادثه را سهوی جلوه دهند.

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) حج را نیمه‌تمام گذاشت، چرا که بنای خونریزی در حرم امن الهی را نداشت، متذکر شد: شهادت با لباس احرام حرمت دارد، باید مراقب بود تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد.

عدم پاسخگویی از سوی مسؤولان برای ما بسیار سنگین است

سخنگوی مجمع مردمی خانواده شهدای فاجعه منا با اشاره به اینکه ما از مسؤولان سازمان حج و زیارت به قوه قضائیه شکایت کرده ایم اما تاکنون هیچ بازتابی دریافت نکرده‌ایم، گفت: به دلیل حفظ آبروی جمهوری اسلامی به‌صورت انفرادی شکایت نکرده‌ایم، گرچه امروز پس از گذشت بیش از یک سال هنوز به‌جایی نرسیده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه نامه‌ای به وزیر امور خارجه نوشتیم و تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم که عدم پاسخگویی از سوی مسؤولان برای ما بسیار سنگین است، یادآور شد: صبوری خانواده‌های شهدای منا همیشگی نیست، شرف و عزت ما دارد از بین می‌رود،

وی با تأکید بر اینکه در گام  نخست، مطالبه‌گری خود را از مجلس شورای اسلامی خواسته‌ایم تا از وزرای ارشاد اسلامی و امور خارجه در صحن علنی سؤال کنند، متذکر شد: سازمان حج و زیارت، باید پاسخگوی کم‌کاری خود در فاجعه منا باشد چرا که قرارداد بیمه حجاج ناقص بوده و خسارت به‌طور کامل داده نشده است.

هنوز ۱۱ مفقود داریم

سخنگوی مجمع مردمی خانواده شهدای فاجعه منا با بیان اینکه در این فاجعه، ۴۲ شهید مدفون در عربستان و ۱۱ مفقود داریم تأکید کرد: بر اساس قوانین عربستان دو نفر از بستگان هر فرد متوفی در حج، در سال آینده می‌توانند به حج بروند، این قانون امروز به‌عنوان دستاورد هیأت مذاکره‌کننده رسانه‌ای می‌شود.

حسینی یادآور شد: مذاکرات کلی‌گویی بوده و از جزئیات آن نیز بی‌اطلاع هستیم، تنش‌زدائی در منطقه به قیمت عبور از خون شهدای منا انجام‌شده و این در حالی است که ماجرای منا به خانواده شهدا اختصاص ندارد، در حال حاضر همه مردم مدعی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*