اخبار سیاسی

.گفته می شود مهدی کلهر که در دولت سابق مشاورت احمدی نژاد را برعهده داشت با صدور بیانیه ای؛ برای ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد و سمت مشاور سازمان صداو سیما ایران را در کارنامه فعالیت‌های خود داشته‌است او در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری دور نهم به عنوان نماینده احمدی نژاد حضور می‌یافت. او درسال ۱۳۸۶ کتابی به نام «نامه‌هایی به فرزندم دربارهٔ آزادی» منتشر کرد. آن روزها برخی از رسانه ها می گفتند که کلهر نامه های احمدی نژاد به سران دولت ها را تهیه می کرد.

توضیح مشاور احمدی نژاد درباره کاشت درخت با پیت حلبی

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص ویدئوی روز درختکاری احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی گفت: درخت استعاره‌ای گویا بوده است برای اینکه نشان دهد مهندس مشایی ریشه در خاک پاک این سرزمین دارد. در حیرتم که چرا عده‌ای از این امر برآشفته اند؟! کاشت نهال همراه با پیت حلبی یک امر رایج در درختکاری است. کسی که با کار کشاورزی آشنایی دارد، می‌داند حلب در دل خاک می‌پوسد و خاک را غنی می‌سازد. ضمن اینکه مگر قرار است آقای مشایی رئیس‌جمهور شوند که شما این کار را در شأن یک رئیس‌جمهور نمی‌دانید

 

مومیایی کردن جسد چقدر خرج دارد؟

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان پزشکی قانونی کشور و با موافقت رئیس قوه قضاییه، ابلاغ شد. بر اساس این گزارش هزینه مومیایی کردن جسد ۳۰ میلیون ریال و صدور مجوز سقط جنین درمانی، ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

گفته می شود یکی از نمایندگان مجلس نسبت به هدیه دادن ادکلن فرانسوی به نمایندگان از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح انتقاد کرد. وی با ارائه تذکر شفاهی و با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وارد کردن کالای خارجی دارای مشابه داخل باید به عنوان یک حرام شناخته شود، اظهار داشت: سرلشگر باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) که خیلی هم ایشان را دوست داریم دیروز یک عدد ادکلن فرانسوی به همراه تقدیرنامه برای تبریک سال نو، داخل کازیه گذاشته اند و فرستاده اند. وی افزود: سوال ما این است که اعتبار این هدایا از کجا تأمین می شود و ثانیاً آنچه که ولی فقیه راجع به وارد نشدن کالای خارجی می گویند، شرعاً باید رعایت شود.

 

بانکهای ربوی خون مردم را میمکند

آیت‌الله جوادی آملی دی ماه سال گذشته در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم قم فرمودند: در جامعه اقتصاد زیربنا نیست و اعتقاد زیربنا است، اعتقاد به اقتصاد سامان میدهد وگرنه اگر اعتقاد نباشد میشود نظام کمونیستی که مثل آدمبرفی آب شد، نه کودتا و نه جنگ و نه شورشی بود، همه هم تعجب کردند،هیچ کس فکر نمیکرد اتحاد جماهیر شوروی از بین برود، اصل اعتقاد است و در کنار اعتقاد، اقتصاد است، دین گفت هم خودت روپا باش و هم نگذار دیگران ستون فقراتشان شکسته شود، بانکهای ربوی را قرآن دیوانه میداند و میگوید او مخبطانه حرکت میکند و خون مردم را میمکد، قرآن یک چیز تازه آورده است، همیشه تازه است و الان هم تازه است.

 

۸ هزار آمریکایی در لیست جدید کشتار داعش

هکرهای وابسته به گروه تروریستیداعش فهرستی متشکل از نام و آدرس ۸۷۸۶ آمریکایی منتشر کرده و گفته که قصد دارد آنها را با انجام حملات موسوم به «گرگ تنها» به قتل برساند. در این پیام ویدئویی، گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را نیز تهدید کرده است: «ما پیامی برای مردم آمریکا و مهم‌تر از همه برای رئیس‌جمهور شما ترامپ داریم. بدانید که ما علیه شما جنگ به پا می‌کنیم. بدانید که ضد حمله‌های شما فقط ما را قدرتمندتر می‌کنند.»

 

تذکر نمایندگان درباره بازداشت مدیران کانال‌ها

پنج نماینده تهران در تذکر کتبی از وزیر اطلاعات درباره مسدود شدن ۱۲ کانال تلگرامی و بازداشت مدیران آنها سوال کردند.اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی را در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس به این شرح قرائت کرد که یکی از آنها به این شرح بود: علی مطهری، مصطفی کواکبیان، غلامرضا حیدری، محمود صادقی و علیرضا رحیمی نمایندگان تهران به وزیر اطلاعات: چرا ۱۲ کانال تلگرامی پرمخاطب در روزهای آخر سال ۹۵ مسدود و مدیران آنها بازداشت شده‌اند؟

 

 

 

 

 

 

نظر زیباکلام درباره حضور بقایی در انتخابات

صادق زیباکلام در خصوص هدف احمدی‌نژاد از حضور در انتخبات معتقد است: در صورت حضور احمدی‌نژاد یک رقابت خیلی تنگاتنگی شکل می‌گرفت اما با نیامدن او مساله کاندیداتوری آقای بقایی تنها یک مانور سیاسی و یک برنامه تبلیغاتی است. برای اینکه شخص آقای بقایی هم می‌داند که شورای نگهبان با کاندیداتوری‌اش موافقت نخواهد کرد. البته مقصود من به هیچ‌وجه این نیست که آقای بقایی نباید در انتخابات شرکت کند بلکه کاملا مخالف هستم که آقای بقایی ردصلاحیت شود. این مساله جزو حق و ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی آقای بقایی و هر یک از شهروندان است که در انتخابات شرکت کنند. بنابراین به هیچ‌وجه با ردصلاحیت او موافق نیستم. با این حال فکر می‌کنم شورای نگهبان آقای بقایی را ردصلاحیت خواهد کرد و خود آقای بقایی هم این مساله را می‌داند. علت این تحرکات انتخاباتی هم انجام می‌دهند فقط و فقط مانور سیاسی برای این است که خود را در فضای سیاسی کشور زنده نگه دارند. می‌دانند که در مقام واقعیت شانس زیادی برای تاییدصلاحیت آقای بقایی وجود ندارد

 

گفته می شود محمد باقر نوبخت امروز در اولین نشست خبری خود در سال جدید با تشریح اقدامات دولت در سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا دولت جواب نامه های احمدی نژاد به رئیس‌جمهور را خواهد داد؟ اظهار کرد: من خبر دارم که احمدی نژاد نامه هایی به روسای جمهور برخی کشورها و از جمله رئیس‌جمهور کشورمان نوشته است اما از محتوای نامه وی به رئیس‌جمهور بی خبرم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*