اخبار سیاسی ۲

 

 

 

 

خودروی محبوب دزدهای ایرانی!

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه کماکان خودروی پراید در جایگاه اول خودروهای سرقتی قرار دارد، تصریح کرد: البته در نظر داشته باشید که ۳۰ درصد خودروها در ناوگان کشور پراید است و به طور حتم ضرورت توجه بیشتر دارندگان خودروی پراید به مسائل ایمنی می‌تواند در کاهش سرقت موثر باشد. به گفته منتظرالمهدی کشف خودروهای مسروقه در سال ۹۵، ۹۰ درصد بوده است و ۲۵ درصد خودروهای سرقت شده در ۲۴ ساعت اول و ۴۷ درصد آن در یک هفته و حدود ۲۰ درصد آن نیز در یک ماهه اول کشف شده است. وی با بیان اینکه کماکان خودروی پراید در جایگاه اول خودروهای سرقتی قرار دارد، تصریح کرد: البته در نظر داشته باشید که ۳۰ درصد خودروها در ناوگان کشور پراید است و به طور حتم ضرورت توجه بیشتر دارندگان خودروی پراید به مسائل ایمنی می‌تواند در کاهش سرقت موثر باشد.

گفته می شود اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه نشست خبری محمود احمدی‌نژاد درباره نامه به رئیس دولت اصلاحات توضیح داد. وی گفت: احترام آقای خاتمی به مردم در دوران ریاست‌جمهوری قابل ذکر است. نگاه آقای خاتمی به مردم با نگاه سران دیگر جناح اصلاح‌طلب تفاوت‌هایی دارد و ادبیات ایشان، ادبیات احترام به مردم بود. مشایی ادامه داد: از نظر محبوبیت، آقای خاتمی از چهره‌های محبوب کشور هستند و بنده برای ایشان احترام قائل هستم، ولی نسبت به آقای احمدی‌نژاد فاصله ایشان خیلی زیاد است. چقدر خوب بود که انتخاباتی برگزار می‌شد که یکی از کاندیداها آقای خاتمی و یکی دیگر از کاندیداها آقای احمدی‌نژاد بودند؛ حالا هر فرد دیگری هم می‌خواست کاندیدا می‌شد

 

پرونده بقایی در مراجع قضایی مفتوح است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: هنوز موضوع پرونده بقایی درباره مناطق آزاد در مراجع قضایی ادامه دارد. این موضوعات در پرونده وی جزیی است. رییس ایشان تخلفات بسیار بیشتری داشته اما آیا کسی حاضر است پرونده وی را مورد پیگیری قرار دهد؟اکبر ترکان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام آمادگی «حمید بقایی» دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دولت احمدی نژاد برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تفکر احمدی نژاد و تفکر جبهه پایداری، در جامعه وجود دارد، وقتی هنوز یک تفکر در یک کشور طرفدارانی داشته باشد، بنابراین هیچ اشکالی ندارد رهبران این افراد در انتخابات حضور داشته باشند و خودشان را وزن کنند.وی افزود: اینکه ما فکر کنیم، احمدی نژاد تنها یک نفر بود و به یک دوره‌ای اختصاص داشت و دیگر تمام شد، درست نیست. احمدی نژاد یک جریان است که در طیف‌هایی از جامعه طرفدار دارد.مشاور ارشد رییس جمهوری ادامه داد: همفکران احمدی نژاد بر این باور هستند که رای مردم ذی نفع حکومت است و این جریان رای مردم را اصل نمی‌داند. متاسفانه این جریان فکری در جامعه همواره وجود داشته و از بین نرفته است

 

اختلاف آرای صادره در پرونده سعید مرتضوی

وکیل مدافع پرونده سازمان تامین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی پرونده سعید مرتضوی خبرداد و گفت: در بخشی از این پرونده مفتوحه شاهد اختلاف آرا هستیم.مجتبی نظری دربارهٔ آخرین وضعیت بخش نخست پرونده مرتضوی که پیشتر برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده بود، گفت: این پرونده هنوز منتهی به صدور رأی نشده و در دست بررسی قضات دادگاه قرار دارد.وی افزود: در این پرونده یکی از قضات رای داده و بعد اختلاف آرا بین مستشاران و رئیس دادگاه حاصل شده است.وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی این پرونده نیز خبر داد و گفت: قاضی پرونده رای صادر کرده اما اکنون بازنشسته شده است. قاضی جدید پس از خواندن پرونده و آرای صادره باید حکم صادر کند.این وکیل دادگستری در خصوص بخش دیگر پرونده سعید مرتضوی، گفت: بخش دوم پرونده مرتضوی که در شعبه ۱۰۵۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حیدری، منجر به صدور حکم شلاق برای متهم شده بود، به شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شده است و همچنان در نوبت رسیدگی است

 

گزینه‌های دیگری جایگزین فتاح و قالیباف می‌شوند

یک عضو جبهه نیروی های مردمی انقلاب گفت: درصورتی که قالیباف و فتاح تمایل نداشته باشند در انتخابات شرکت کنند اشخاصی جایگزین آن‌ها می‌شوند.پرویز سروری درباره کناره‌گیری قالیباف و فتاح از شرکت در انتخابات و سازوکار جمنا گفت: قطعا ما برای افرادی که تمایل ندارند در انتخابات شرکت کنند جایگزینی خواهیم داشت.او تاکید کرد: از ابتدا هم ۵ نفر برای شرکت در انتخابات در نظر گرفته شده بود و قرار شد اگر شخصی تمایل به حضور در عرصه انتخابات را نداشت فرد دیگری جایگزین او شود.این عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب تاکید کرد: جایگزینی افراد باید در شورای مرکزی صورت بگیرد و پس از بحث و بررسی اعلام خواهد شد.او در ادامه با اشاره به این که قالیباف به طور کامل از حضور در انتخابات انصراف نداده است، گفت: آقای قالیباف به طور کامل از حضور در انتخابات منصرف نشده است او گفته است که تاکنون خواسته‌ای نداشته و ندارد.سروری در ادامه تصریح کرد: مثلا به نوعی اگر نتیجه این باشد که وی نامزد نهایی باشد برای حضور در انتخابات مخالفتی ندارد

گفته می شود صدا و سیما در رویه ‌ای غیر معمول سخنرانی رییس جمهور در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» را پخش نکرد.پخش نشدن سخنرانی رییس جمهور در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» در حالی صورت گرفت که امسال از سوی رهبری انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

گفته می شود حسین فریدون برادر رئیس دولت یازدهم  در دادسرای تهران حاضر شده است.هنوز دلیل حضور فریدون در دادسرای تهران مشخص نشده است.پیش از این حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفته بود من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.

 

 

 

 

خبر صالحی از پرداخت قسط نخست دو نیروگاه اتمی به میزان ۱۸۵ میلیون دلار

صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان سازمان انرژی اتمی از پرداخت نخستین قسط دو نیروگاه اتمی در دست احداث به میزان ۱۸۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: صنعت هسته ای تازه خودش را یافته است و می تواند از دل پروژه ها برداشت اقتصادی کند. صنعت هسته ای الحمدالله سرجایش هست، ما قرارداد دو نیروگاه را بستیم. در دسامبر گذشته ۱۸۵ میلیون دلار اولین قسط آن را پرداختیم و ان شاءالله به زودی عملیات ساختمانی آن هم شروع خواهد شد. این کم کاری نیست، هیچ گاه سازمان در طول حیاتش جز قبل از انقلاب یک پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ندیده بود. بعد از انقلاب هم چنین پروژه ای را نداشتیم.

رنگ‌ کردن پرتقال‌های داخلی برای گران فروشی!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت،در حال حاضر قیمت هر کیلوگر سیب قرمز ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ و سیب زرد کیلویی ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.پرتقال وارداتی که به صورت قاچاق وارد می‌شود کیلویی ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. پرتقال‌های درجه یک داخلی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد، البته بعضی پرتقال‌های داخلی را هم رنگامیزی می‌کنند و به جای پرتقال وارداتی کیلویی ۸۰۰۰ تومان می‌فروشند. هر کیلوگرم خیارهای گلخانه‌ای از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و خیار بوته‌ای هم از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ عرضه می‌شود و قیمت کیوی از کیلویی ۶۰۰۰ تومان به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.

 

هدیه‌های باز نشده «صفدرحسینی» به نمایندگان

تسنیم به نقل از فراهانی نماینده مجلس نوشت: در مجلس نهم برخی از نمایندگان برای جلسه‌ای به صندوق توسعه ملی رفته بودند که در آن زمان صفدرحسینی ریاست این صندوق را بر عهده داشت؛ پس از آن جلسه مسئولان این صندوق به تعداد نمایندگانی که در آن جلسه حضور داشتند، به عنوان هدیه «لپ‌تاپ» داده بودند. پس از دادن این لپ‌تاپ‌ها به نمایندگان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار باز گرداندن این هدیه‌ها به صندوق توسعه ملی شد. پس از نامه توکلی به رئیس مجلس، لپ‌تاپ‌ها به دستور هیئت‌رئیسه پارلمان به صندوق توسعه ملی باز گردانده شد.

 

روسیه در آستانه جنگ با آمریکا

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به این که حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی متعلق به رژیم اسد٬ مغایر با حقوق بین الملل است، گفت: آمریکا به آستانه درگیری نظامی با روسیه رسیده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز در نشست مطبوعاتی صبح امروز خود اظهار داشته بود که خطر درگیری مستقیم آمریکا با روسیه در سوریه افزایش یافته است.

ترامپ می خواهد رهبر کره شمالی را ترور کند!

شبکه خبری «ان‌‌بی‌سی» به نقل ار منابع خود اعلام کرد یکی از این پیشنهادها استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک کرۀ‌جنوبی و پیشنهاد دیگر ترور Assassination «کیم جونگ اون» رهبر کرۀ‌شمالی، است. بر اساس گزارش ان‌بی‌سی، آمریکا می‌تواند بمب‌های هسته‌ای خود را در پایگاه «اوسان» در ۳۰ کیلومتری سئول، پایتخت کرۀ جنوبی، مستقر کند. اما بر پایۀ گزینۀ دوم، آمریکا کیم جونگ اون یا دیگر رهبران کرۀ‌شمالی را که می‌توانند «دکمۀ شلیک هسته‌ای» را بفشارند، ترور خواهد کرد. با وجود این، «مارک لیبرت» سفیر سابق آمریکا در کرۀ‌جنوبی، گفته است این اقدام می‌تواند پیامدهایی منفی به دنبال داشته باشد، مانند واکنش شدید چین یا ابهام در آیندۀ سیاسی کرۀ‌شمالی. یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده در این‌باره، اعزام نیروهای ویژۀ آمریکا و کرۀ‌جنوبی به کرۀ‌شمالی است تا عملیات‌های خرابکارانه علیه مراکز حیاتی و زیر ساخت‌های این کشور انجام دهند.

گفته می شود  اسفندیار رحیم مشایی  در پاسخ به احتمال کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد گفته شاید اگر شرایط تغییر کرد ایشان هم وارد عرصه انتخابات شوند. مقام معظم رهبری فرمودند: حضور ایشان در انتخابات به مصلحت نیست. آقای احمدی‌نژاد به این مصلحت‌اندیشی رهبری احترام می‌گذارند. اگر شرایط عوض شد طبعا منعی وجود ندارد. اما من بعید می‌دانم این شرایط تغییر کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*