تشدید تنش ها بین دونالد ترامپ و ابررسانه های آمریکا

ابررسانه های آمریکا که چندین دهه ازحاکمان بلامنازع فضای سیاسی این کشور به شمارمی رفتند و با گزارش های خود عالی ترین سیاستمداران را از اوج قدرت به حضیض ذلت می کشاندند اکنون با پدیده ناشناخته ای به نام ترامپ مواجه اند که آنها رادربهت وحیرت وحتی حقارت فرو برده است.

به گزارش روزشنبه ایرنا، بسیاری از رسانه های معتبر و شناخته شده آمریکایی از حضور در نشست ویژه خبری دیروز(جمعه) کاخ سفید منع شدند، که به گفته بسیاری از رسانه های غرب در ادامه حملات بی پرده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه رسانه های آمریکایی و انتقاد صریح از آنها صورت می گیرد.
سی ان ان که یکی از رسانه های آمریکایی بود که از حضور در این نشست خبری ویژه منع شد، در واکنش به این اقدام کاخ سفید نوشت: تصمیم درباره خبرنگار پرسابقه کاخ سفید، در عصر حاضر بی سابقه است و شدت بخشیدن بردامنه تنش های حاضر بین مطبوعات و دولت دونالد ترامپ است.
سی ان ان در همین حال دربیانیه ای اعلام کرد: رفتار ‘کاخِ سفید ترامپ’ غیر قابل قبول است .
سی ان ان دراین بیانیه افزود: ظاهرا زمانی که شما حقایقی که آنها دوست ندارند و آنها را گزارش می کنید،اینگونه دست به انتقامجویی می زنند، اما با این وجود ما به گزارش های خود ادامه خواهیم داد.
بنابر گزارش ها کاخ سفید روزگذشته نشریات و رسانه های بزرگ آمریکایی چون نیویورک تایمز، پلتیکو، لس آنجلس تایمز، سی ان ان ، بی بی سی، گاردین و بازفیلد را از حضور در یک نشست ویژه که بدون دوربین های خبری برگزار شد، منع کرد.
سی ان ان روزشنبه (امروز) در واکنش به این اقدام کاخ سفید گزارش داد: دونالد ترامپ روز گذشته اظهارات تند خود علیه رسانه ها را بار دیگر تکرار کرد و آنها را دشمن مردم آمریکا خواند و قول داد که انتقام خواهد گرفت و درست ساعاتی بعد چندین رسانه آمریکایی از یک جلسه خبری کاخ سفید منع شدند، مشخص نیست این رفتار در آینده نیز ادامه یابد.
‘ران براین اشتاین’ تحلیلگر ارشد سیاسی سی ان ان درمورد این رفتار دولت ترامپ با رسانه های آمریکایی گفت: آنچه ترامپ ودولت وی انجام می دهد این است که بطور سیستماتیک تلاش دارد تا مردم را تنها به شنیدن حرف های خود تشویق کند و نگذارد تا آنها به دیگر عقاید و نظرها گوش فرا دهند و با یک فضای دوگانگی رسانه ای مواجه ایم.
یورونیوز نیزدرپوشش رفتار روزگذشته کاخ سفید گزارش داد:منع برخی رسانه های آمریکایی از حضور درجلسه ویژه خبری که در دفتر شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید برگزار شد، با اعتراض بسیاری از رسانه ها مواجه گردید.
یورونیوز افزود:خبرنگاران آسوشتیدپرس و نماینده مجله تایمز پس از اطلاع از این موضوع این جلسه ویژه خبری را ترک کردند و در پایان این نشست خبری شماری از خبرنگاران حاضر درجلسه فایل صوتی این گفت و گوها را دراختیار دیگر همکاران خود قرار دادند.
این شبکه خبری گزارش داد: دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پاسخی در توجیه این اقدام نکرد و تنها گفت که وظیفه او تنها پاسخ دادن به خبرنگاران رسانه های مردمی است.
در حالیکه رسانه های آمریکا در بهت و حیرت رفتارهای ادامه دار و تشدید حملات دونالد ترامپ و دولت وی به سر می برند، ترامپ امروز و ساعاتی پیش در حساب کاربری توییت خود نوشت :رسانه هایی که خبر دروغین می دهند می دانند که حقیقت را نمی گویند که این یک خطر بزرگ برای کشور است، ‘نیویورک تایمز’ ناکام به یک ‘جوک’ می ماند ، سی ان ان هم ناراحت است.
ترامپ پیشتر و در مورخ ۳۰ بهمن ماه در توییت خود به صراحت نوشته بود رسانه های دروغین آمریکا دشمن او نیستند، بلکه دشمن مردم آمریکا هستند.
ترامپ ۲۸ بهمن ماه گذشته و درنخستین کنفرانس خبری پس ازآغاز ریاست جمهوری خود که به تنهایی درآن حضور داشت، به حمله به رسانه های غربی و از جمله آمریکایی پرداخت و رسانه هایی همچون سی ان ان را به دروغ پردازی متهم کرد. این کنفرانس خبری ۷۷ دقیقه به درازا کشید.
حملات پی درپی رئیس جمهوری جدید آمریکا علیه رسانه های آمریکا بدانجا رسید که در ۱۴ بهمن ماه گذشته ‘استیو ادلر’ سردبیر ارشد رویترز، از خبرنگاران خود خواست تا در کنفرانس های خبری ترامپ با احتیاط عمل کنند.
سردبیر ارشد رویترز در نامه ای سرگشاده به خبرنگاران خود توصیه کرد که از هرگونه ابراز نارضایتی درباره پوشش خبری دولت ترامپ اجتناب ورزند و خشم، احساسات و ابراز گلایه خود درباره ترامپ را بطور علنی بروز ندهند.
دونالد ترامپ دوم بهمن ماه و در نخستین روز پس از آغاز ریاست جمهوری خود، به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت و به گزارش سی ان ان، وی در آنجا ۱۵دقیقه سخنرانی کرد که ۹ دقیقه از آن را به حمله علیه رسانه های آمریکایی اختصاص داد.
سی ان ان سوم بهمن ماه ضمن پوشش این خبر گزارش داده بود: ترامپ خطاب به کارکنان و ماموران سیا گفت ‘می دانید من جنگی علیه رسانه ها به راه انداخته ام، آنها در میان بی اعتمادترین افراد بشر بر روی زمین قرار دارند’.
اروپام **۱۳۰۲**۱۵۹۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*