کشف محموله ۹۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در گمرکات استان

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کشف کالای قاچاق در محدوده گمرکات استان به حداقل رسیده، ۳۱از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در محدوده گمرکات استان خبر داد. محمدعلی خاشی در جمع خبرنگاران یکی از نخستین اقدامات انجام شده در این حوزه را کلنگ زنی مجتمع ۱۷ هکتاری عنوان کرد و افزود: این مجتمع در چندین فاز آغاز شد که در حال حاضر فاز نخست این طرح به اتمام رسیده و فاز دوم نیز انجام شده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و اتمام آن نیز حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه  کد گمرکی برای گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دریافت شده افزود: این امر در دو هفته قبل محقق شده و بعد از این گمرک منطقه ویژه اقتصادی با کد ۶۰۶۰۰ ارائه خدمات خواهد کرد.
وی به صادرات دهه ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۴ هزار ۴۹۱ اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار با وزن ۸۱۵ هزار تن در استان داشته‌ایم که شاهد رشد ۵۰ درصدی اظهارنامه و ۳۵ درصدی  وزن کالاهای صادراتی بوده‌ایم. به گفته خاشی، عمده اقلام صادراتی از گمرکات هیدروکربن سبک، کاشی، سرامیک، سیمان، گازوئیل، خوراک طیور، آهن آلات و مواد غذایی به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و گرجستان بوده است. مدیرکل گمرکات استان با بیان اینکه، در بحث واردات نیز بیشترین میزان سهم مرزنشینان بوده  که از ابتدای سال ۴۸ فقره اظهارنامه وارداتی تنظیم شده که این اظهارنامه‌ها به ارزش ۷ میلیون و ۱۵۱ هزار دلار به وزن ۶۱۷۸ هزار تن بوده است.
وی افزود: عمده اقلام وارداتی به استان برنج، شکر، تجهیزات فنی، ماشین آلادت خرد کن و احشام زنده از کشورهای پاکستان، چین، برزیل، امارات متحده عربی و افغانستان بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*