همایش محیط یاران دانش آموزی در بیرجند برگزار شد

۲دومین همایش بزرگ محیط یاران دانش آموز، با حضورمسئولان استانی و شهرستانی درسالن قلمچی  برگزار شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و به منظور استفاده از نیروی عظیم دانش آموزی در زمینه تنویر افکار عمومی و ارتقای آگا هی های زیست محیطی جامعه، اداره کل حفاظت محیط زیست بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان طرح محیط یار را در پنج دبستان شهرستان بیرجند اجرا می کنند.
آرامنش افزود: طرح محیط یار در سه مدرسه دخترانه و ۲ مدرسه پسرانه اجرا شد که از مجموع محیط یاران ۱۲۳ نفر دختر و ۸۲پسر بوده اند.
آرامنش، اهدای ۵۰۰ جلد کتاب سبز به کتابخانه های این مدارس، تهیه کاور، کلاه و دستمال گردن برای ۲۰۵ نفر از محیط یاران، برگزاری تور علمی ویژه مربیان طرح به مناسبت روز جهانی تالاب و اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه را از مهمترین اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست در مدت اجرای این طرح عنوان کرد. وی نقش آموزش را با توجه به آلوده شدن روز به روز محیط زیست، محوری ترین بخش در این طرح عنوان کرد و افزود: امیدواریم محیط یاران با کسب آموزش زیست محیطی بتوانند کمک بزرگی در سالم سازی محیط زیست در حال و آینده داشته باشند. وی در ادامه عنوان کرد: تنوع زیستی، پسماند  و آب و هوا از مهمترین حوزه های آموزشی در این طرح بوده اند که با توجه به نقش دانش آموزان به عنوان یکی از تاثیر گذارترین قشر جامعه، کمک بزرگی به محیط زیست خواهد بود. سجادی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند نیز در این مراسم  با اشاره به نفش دانش آموزان و فرهنگیان در حفاظت محیط زیست کفت: آموزش و پرورش در آموزش زیست محیطی به دانش آموزان نقش تعیین کننده ای دارد و می تواند آینده حیات طبیعی کشور را برای سالیان دور تضمین کند. به گفته وی :فرهنگ سازی حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی انجام شود و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد. وی بر ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست کشورمان از سوی همه مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: در این میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید به خوبی نسبت به اهمیت و جایگاه مسایل زیست محیطی آگاه بوده و وظایف خودشان برای دستیابی به محیط زیست پاک و سالم را بدانند و به آن عمل کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*