نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: رباخواری باید از سیستم بانکداری حذف شود/نظام بانکداری کنونی عامل بازدارنده رشد تولید داخلی است

احمدی گفت: در حال حاضر سیستم بانکداری کشور بعلت رباخواری ،عامل بازدارنده رشد صنعت و نابود کننده تولید داخل شده است.

رباخواری باید از سیستم بانکداری حذف شود/نظام بانکداری کنونی عامل ترمز رشد تولید داخلی استفریدون احمدی نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار حوزه بانک گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:نجات دهنده اقتصاد کشور سیستم بانکداری است و لایحه راه اندازی سیستم عملیاتی بدون ربا در کشور ضرورت دارد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در اولین فرصت به نظام بانکداری کشور بپردازند ،افزود:بانکداری فعلی نه تنها ما را به جایی نمی رساند بلکه به عنوان بازوی راه انداز حوزه تولید هم مثمرثمر نیست.
نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به انتقاد مراجع عظام تقلید از سیستم بانکداری ،تصریح کرد:مراجع تقلید از مقلدین و مردم خواستند تا تمامی پول خود را از بانک بیرون بکشند چراکه علمای دینی ما هم به ربا خواری بانکها اطمینان یافته اند.
احمدی تاکید کرد:در حال حاضر بانکها عامل ترمز در رشد صنعت و نابود کننده تولید داخل هستند.

وی تصریح کرد:سیستم بانکداری با این نرخ های بهره و مکانیزم ارائه تسهیلات باعث شده اند تا صاحبان صنایع با گرفتاری در رکود ،نه تنها با چند برابر شدن وام خود مواجه شوند، بلکه حتی واحد تولیدی خود را برای خلاصی از چند برابر شدن بدهی ها بفروشند.
نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن گفت:درصدهای تعیین شده از جانب بانکها برای حوزه تولید ناامیدکننده است و باید این مهم را در نظر گرفت که بدون نجات تولید داخل ،اقتصاد کشور رشد نخواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*