مدیر بخش خاورمیانه پژو اعلام کرد ورود محتاطانه شرکت‌های خودرو به ایران/ذوق‌زدگی پژو از تشدید فشارهای آمریکا و حذف رقبا

 

خبرگزاری فارس: ورود محتاطانه شرکت‌های خودرو به ایران/ذوق‌زدگی پژو از تشدید فشارهای آمریکا و حذف رقبا

مدیر بخش خاورمیانه پژو با بیان اینکه تشدید فشارهای آمریکا علیه ایران برای این شرکت مزیت است، گفت:«این فرصتی است که به فعالیت‌هایمان سرعت بدهیم… قطعا، فعالیت شرکت‌های آمریکایی در ایران سخت‌تر خواهد شد. ما پیش قدم بودیم و قصد داریم آن را ادامه دهیم.»

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، یک مدیر ارشد پژو به رویترز گفت شرکت پژو برنامه‌هایش برای سرمایه‌گذاری و تولید خودرو در ایران را در مواجهه با مواضع سرسختانه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ که می‌تواند مزیتی برای این شرکت محسوب شود، ادامه خواهد داد.

ژان کریستوف کومارد، مدیر بخش خاورمیانه پژو گفت گروه پژو در آستانه آغاز تولید دوباره با مشارکت ایران خودرو قرار دارد و همچنین برای سرمایه‌گذاری و تولید بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۶ میلیون دلار) در کارخانه جدید خودروهای برند سیتروئن با همکاری شرکت سایپا آماده می‌شود.

پژو سال گذشته پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران به این کشور باز گشت و بر اساس آمارهای موسسه آی‌اچ‌اس، جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین برند خودرو در ایران را بازپس گرفته است و سال گذشته سهم ۳۲ درصدی در بازار ایران داشت.

این خودروساز ژوئن سال گذشته، یک قرارداد ۴۰۰ میلیون یورویی با ایران برای تولید پژو به امضا رساند و ۴ ماه بعد یک قرارداد ۳۰۰ میلیون یورویی برای تولید سیتروئن  منعقد کرد.

کومارد توضیح داد تشدید فشارها از سوی واشنگتن احتمالا سبب پیشتازی پژو خواهد شد چراکه رقبای این شرکت از بازگشت دوباره به ایران سرباز می‌زنند.

وی افزود: «این فرصتی برای ما برای که به فعالیت‌هایمان سرعت بدهیم… قطعا، فعالیت برای شرکت‌های آمریکایی در ایران سخت‌تر خواهد شد. ما پیش قدم بودیم و قصد داریم آن را ادامه دهیم.»

جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکای حضور چشمگیری پیش از انقلاب اسلامی ایران در این کشور داشتند. دیگر برندهای غربی و ژاپنی نیز به علت تحریم‌های جدید از حضور در ایران خودداری کردند اما اکنون به دنبال ورود دوباره به بازار ایران هستند. موسسه آی‌اچ‌اس، انتظار دارد که بازار خودروی ایران ۸ درصد رشد کند و تولید خودرو در سال جاری به ۱٫۳۵ میلیون خودرو برشد و تا سال ۲۰۲۴به ۱٫۸ میلیون دستگاه برسد.

شرکت‌های خودروساز آلمانی برخلاف رقبای فرانسوی خود ممکن است ورودی محتاطانه به بازار ایران داشته باشند چراکه فلوکس واگن، دایلمر و بی‌ام‌دبلیو فروش و تولید بسیاری در آمریکا دارند.

شرکت رنو، رقیب بزرگ هموطن پژو، نیز بر تولید و مدل‌های جدید خود در ایران افزوده است و به گفته آی‌اچ‌اس ممکن است تا سال ۲۰۱۹ به لطف قیمت پایین تولیداتش از پژو در فروش پیشی بگیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*