عدم اتصال بیرجند به راه آهن سراسری از نقاط ضعف استان است

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری تاکید کرد. دکتر امیر حسنخانی گفت: عدم اتصال مرکز استان به ریل سراسری از ضعف های خراسان جنوبی است که تحقق آن کاملا ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان پیگیر پروژه راه آهن است، از پیگیری های جدی و خوب استاندار خراسان جنوبی در این راستا خبر داد و گفت: اعتباراتی که در سالهای اخیر برای اتصال استان به راه آهن سراسری در نظر گرفته شده، خیلی کم است و تخصیص آن هم در حد صفر بوده که با پیگیری های صورت گرفته وعده تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در نظر گرفته شده را داده اند که اگر چه اصل این اعتبارات برای پروژه راه آهن، اندک است اما به هر حال تخصیص کامل آن تا حدودی حداقل به بحث تکمیل مطالعات کمک خواهد کرد. نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این پیگیر فاینانس و جذب سرمایه گذار خارجی و سایر منابع نیز هستیم و استانداری نیز با جدیت پیگیر است که نه تنها با استفاده حداکثری از منابع دولتی که با جذب سایر منابع، پروژه اتصال استان به راه آهن سراسری را اجرایی نماید و در هر صورت این پروژه حتما باید اجرایی شود.
دکتر امیر حسنخانی در پایان تصریح کرد: اتصال فردوس از طریق یک آنتن ریلی به راه آهن سراسری هم ردیف بودجه دارد و باید از سوی مسئولین مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد تا انشاءا… این پروژه نیز اجرایی و محقق گردد.