عبادی با اشاره به مذاکرات پیش‌رو با عربستان: حفظ کرامت حجاج اولین اصل برگزاری مذاکرات حج با عربستان/ شروط اضافی عربستان پذیرفته نشود


سرویس سیاسی
نماینده مردم بیرجند در مجلس حجاج ایرانی باید همچون سال‌های گذشته مراسم برائت از مشرکین را در جریان اجرای مناسک حج داشته باشند و شروط اضافی عربستان نباید کرامت حجاج را زیر سؤال ببرد.
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰

حفظ کرامت حجاج اولین اصل برگزاری مذاکرات حج با عربستان/ شروط اضافی عربستان پذیرفته نشود

سیدمحمدباقر عبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مذاکراتی که قرار است ایران و عربستان ۵ اسفندماه در رابطه با نحوه اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج سال آینده داشته باشند، گفت: مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج باید به گونه ای در مذاکرات حاضر شده و مواردی را مد نظر قرار دهند که کرامت حجاج حفظ شود.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پرداخت دیه خانواده فاجعه دیدگان منا و سقوط جرثقیل در مکه و تضمین جان حجاج در برگزاری حج سال آینده کم ترین کاری است که عربستان باید انجام دهد.

وی افزود: متأسفانه عربستان سعودی خود را در برابر فجایع سال ۹۴ مسئول نمی دانست و هنوز هم پاسخگو نیست در حالی که آنها باید خود را نسبت به تأمین امنیت حجاج مسئول و پاسخگو بدانند نه اینکه در نهایت طلبکار نیز باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی باید همچون سال های گذشته مراسم برائت از مشرکین را در جریان اجرای مناسک حج داشته باشند و شرط و شروط اضافی عربستان نباید کرامت حجاج را زیر سوال ببرد که این موارد از جمله موضوعاتی است که مسئولان سازمان حج و وزارت خارجه باید در جریان مذاکرات مجدد با عربستان به آن بپردازند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*