سرمقاله / ترامپ، نماد عقلانیت سرمایه داری..!!

هنوز دست چپ ترامپ بوی انجیلی راکه لینکلن برآن دست گذاشته بود تاسوگندبخوردبر کتاب آسمانی وقانون اساسی می دهد، قوانین ودستورات حکومتی را به امضارساند که بسیاری ازمعادلات را به هم ریخت، حتی مردم مغرورآمریکا را دچار استرس وترسی مبهم کرد، اینکه این مرد۷۲ساله که پیرترین رئیس جمهوری آمریکاست با آن موهای طلایی وژستهای خاص اش چه  اتفاقاتی را رقم خواهد زد پرسشی است همگانی،چراکه هر فرمان می تواند اقتصاد و سیاست جهانی را متاثر از تبعات آنها  کند. دانلد جی ترامپ، برآمده از نو محافظه کاران جمهوری خواهی است که خود تراژدی اقتصادیست با همان شیوه ها و باورهای نوکاپیتالیستی، نه لینکلنی است که برده داری راملغی کند و نه سوسیالیستی که ادای ژان والژان ویکتور هوگو را در بیاورد، اوهمچنان ازچشمه جوشان هانتینگتون که منادی برخورد تمدنهاست می نوشد و مستانه امضا می کند احکام حکومتی را، می خواهد دیوار بکشد بین مکزیک و آمریکا و دستورش را هم داده، البته با پول خود مکزیکی ها!! هفت کشور را از ورود شهروندانش به آمریکا منع کرد با عنوان مبارزه با تروریسم که ایران هم از آن جمله است!! جالب اینکه در این لیست هیچ اثری از نام عربستانی که سرنخ انفجارهای نابود کننده برجهای دوقلوی ۱۱سپتامبر درآن یافت شد به چشم نمی خورد!! از تروریستهای با آرم و برند طالبان افغانستان و پاکستان خبری نیست. لذا شایبه سیاسی کاری تیم ترامپ به شدت دراین تصمیمات به چشم می خورد. دانلدترامپ کودک نارس سیاستهای کشوری است که با عمل سزارین ازبطن واقعیات تلخ جامعه آمریکا بیرون کشیده شد. سوال بزرگی که افکار عمومی جهان و بخصوص خود عوام آمریکا را به خود مشغول کرده این است که چرا و چگونه ترامپی که نه سیاستمدار است و نه حتی تجربه یک روز کار دولتی را در پرونده اش ندارد وآن هم با سیاهه ای از بدترین انحرافات اخلاقی اثبات شده، چگونه سراز صندوقهای رای الکترال ایالات متحده آمریکا ویا اتازونی سابق درآورد؟!!
شاید این انتخاب عقبه و پشت پرده ای دارد که ابتدایی باشد برای نزول وسقوط تک امپراطور جهانی، ترامپی که بسیاری ازجمهوری خواهان نیز ازاو تبری جستند. دانلد هنوز در۷۲سالگی اش کودک درون شرور وسرحالی دارد به سن ۲۰سال واینگونه است که جوانی میکنددرتصمیماتی که جهانی را ممکن است دگرگون کند. دنیا بسیارهراس دارد از اینکه آن کیف مربوط به حملات هسته ای دردست مردی باشد که اصولا قابل اعتمادنیست و غیرقابل پیش بینی..
کشور ترامپ  فقط سابقه تاریخی ۲۵۰ ساله دارد، کشوری که ساختارجمعیتی اش اروپاییست و مهاجرنشین، هیچ سبقه وریشه نژادی وفرهنگی بنام آمریکایی را در آن نمی یابید، اولین موج اروپاییان پس از کریستف کلمب بومیان سرخ پوستش را در طول چنددهه تقریبا نابودکردند وبعدترها برای تثبیت ثروت و قدرت، رو به واردات سیاه پوستان نگون بخت کردند و میلیونها تن از آنان را چون حیوان از کشورهایشان ربودند وصنعت برده داری را بنا نهادند، لینکلنی که برده داری را ملغی کرد بوسیله همان برده داران ترور کردند و کشتند. تاریخی تلخ دارد این عموسامی که برای مردم دنیا زندگی می ریسد و سیاست می بافد…کشوری بی ریشه که نسل امروزش همچنان خون اروپایی در رگ هایش جریان دارد سخت به تکاپوی فرهنگ سازی و تاریخ نگاری افتاده، ترامپ برآمده از توده آماس کرده سرمایه داری درحال انفجار و انهدام است، او شاید با بیخردی و کودک اندیشی اش آمریکا را غربال کند تا شاید نسلی نوبتواند تاریخی نوبرای خود بنگارد…دانلد ترامپ ریاست جمهوری اش با این روش های مبتذل به چهارسال هم نخواهد رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*