در نشست فراکسیون امید با دانش آشتیانی مطرح شد پیش بینی کسری بودجه ۶ هزار میلیاردی در حوزه آموزش و پرورش

 

خبرگزاری فارس: پیش بینی کسری بودجه 6 هزار میلیاردی در حوزه آموزش و پرورش

نشست فراکسیون امید مجلس با حضور دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست امروز فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه با حضور فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و اعضای فراکسیون برگزار شد.

در این نشست اعضا به طرح سوالاتی در حوزه فرهنگی و آموزشی پرداختند و دانش‌آشتیانی نیز توضیحاتی را در این باره به نمایندگان ارائه داد.

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در تشریح نشست مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان در این جلسه سؤالات در حوزه فرهنگی و آموزشی را مطرح کردند.

وی افزود: موضوع سند تحول بنیادین کشور مورد بحث قرار گرفت که ما پس از ۴ سال هنوز روح سند تحول بنیادین را در مدارس نمی‌بینیم لذا اعضا برای اجرایی شدن این سند خطاب به وزیر آموزش و پرورش تأکید کردند. بنده نیز اشاره‌ای به سند ۲۰۳۰ داشتم که آموزش و پرورش چه نظارتی بر این سند داشته است و خواستار پاسخگویی درباره نظارت نسبت به اجرای این سند و خروجی وزارت آموزش و پرورش شدم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز فراکسیون امید با وزیر آموزش و پرورش، این بود که چرا در وزارت آموزش و پرورش افرادی از وزارت آموزش عالی وارد بدنه وزارتخانه می‌شوند و جذب نیروهای وزارت آموزش و پرورش از آموزش عالی صورت می‌گیرد؟ چرا که ما حدود یک میلیون نفر همکار فرهنگی داریم که می‌شود از این نیروهای توانمند استفاده کرد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه بحث برنامه آموزش و پرورش و کسری بودجه آموزش و پرورش عنوان شد که متأسفانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۹۵ در حوزه آموزش و پرورش داشتیم که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۹۶ در این حوزه را داشته باشیم.

«همچنین بر اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان مورد تأکید قرار گرفت که البته این نظام رتبه‌بندی طرح موضوع شده است که برای اجرایی شدن ما آن را در بودجه سنواتی ببینیم و برخی اعضا به این اشاره کردند که عدالت آموزشی رعایت شود. همچنین مدرسه‌محور را مورد تأکید قرار دادند. نمایندگانی که در مناطق محروم هستند در این رابطه مطالبی را عنوان کردند و عدالت آموزشی را در حوزه‌های انتخابیه خود از وزیر آموزش و پرورش خواستار شدند، حتی یکی از نمایندگان تهران به این موضوع اشاره کرد و گفت عدم امکاناتی که در شهرهای اطراف تهران از نظر آموزشی وجود دارد باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای دانش‌آموزان و فرهنگیان شده است.»

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: البته فرصت طرح و بحث درباره استیضاح دانش آشتیانی در جلسه پیدا نشد ولی آقای دانش‌‌آشتیانی عنوان کرد که بنده برنامه‌هایی را داشتم که سعی کردم در طول این سه ماه تا جایی که امکانپذیر باشد اجرایی کنم به عنوان مثال سقف پرداخت پاداش بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت که تا سال ۹۵ پرداخت شده است. همچنین توضیحاتی درباره جذب معاونت‌های مختلف خود گفت اینها قبلاً در بدنه آموزش و پرورش کار کردند هرچند در حوزه آموزش عالی هستند ولی سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را دارند و به سبب تجاربی که کسب کردند آنها در بدنه آموزش و پرورش جذب شده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*