جبران کمبود ذخایر آب زیر زمینی استان طی ۵ سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در یک بازه زمانی ۵ ساله کمبود ذخایر آب زیر زمینی استان جبران خواهد شد و می توانم قول بدهم با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این مدت،  کسری مخزن فعلی جبران شود. ولی پور مطلق در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اذعان داشت: می توان با قدرت ادعا کرد که در خراسان جنوبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ کمتر از منابع آب استان برداشت شده است. وی با تاکید بر اینکه دورنمای بخش کشاورزی در استان دورنمای خوبی ارزیابی می شود، افزود: مشارکت مردم استان  در کاهش برداشت آب از منابع آبی نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. وی ادامه داد :  طی بازدیدهایی که در چند مدت اخیر از منابع طبیعی استان صورت گرفته شاهد بروز آفت هایی بوده ایم که نشات گرفته از بحران محیطی و حاکمیت خشکسالی بر منطقه می باشد.
بخش کشاورزی در برنامه ششم خوب دیده شده است
نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست  خوب دیده شده ، اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه  ۳۰ بند کلی در حوزه کشاورزی به کمیسیون کشاورزی مجلس  ارجاع شد که در بازبینی های صورت گرفته توانستیم جمع بندی خوبی داشته باشیم. نظر افضلی افزود: برای احیای قنوات نیز شاهد افزایش اعتبار ۲۰ میلیاردی به ۱۲۰ میلیاردی بودیم که اتفاق خوبی است. وی خواستار  تسهیل بیشتر قوانین منابع طبیعی شد و اذعان داشت : تلاش داریم چند تبصره به قانون منابع طبیعی در راستای تسهیل امور برای مردم اضافه کنیم. مشاور مدیر کل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز بعنوان میهمان این مراسم در ادامه اذعان داشت: اهمیت منابع طبیعی امروز بر کسی پوشیده نیست و از سال ۹۳ یک میلیون هکتار از تالاب های کشور کاسته شده و به پدیده ای برای افزایش گرد و غبار در مناطق مختلف تبدیل شده است. اسکندری شیری افزود: بعد از انقلاب منابع طبیعی ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی ، یک میلیون هکتار زمین برای اجرای طرح های صنعتی و  یک میلیون هکتار اراضی دولتی به نفع مردم واگذار است.
کمبود اعتبارات برنامه چهارم و پنجم در حوزه منابع طبیعی
مدیر کل  سابق منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان در این مراسم به ارائه گوشه ای از رزومه کاریش پرداخت و گفت : یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی امنیت غذایی است که اقدامات منابع طبیعی در این حوزه دارای اهمیت است. حبیب ا… شریفی به محدودیت اعتباری منابع طبیعی در برنامه چهارم و پنجم توسعه اشاره کرد و اذعان داشت: بدلیل کمبود منابع برخی از برنامه های ما در منابع طبیعی اجرایی نشده که امید است در برنامه ششم تخصیص اعتبارات بهتر باشد. وی از اجرای دو پروژه مهم و بین المللی  ترسیب کربن و  آر اف ال دی در استان یاد کرد و گفت: تکمیل و تجهیز کلیه ساختمان های اداری منابع طبیعی شهرستان های استان و خریداری ۹ دستگاه بنز و ۱۲ خودروی سبک و مزایده بقیه خودروهای فرسوده سازمان از جمله اقدامات مثبت در این مجموعه بوده است.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های مدیریت جهادی گفت: مدیر جهادی باید کار برای خدا را سرلوحه فعالیت هایش قرار دهد و در سایه ولایت مدیریت داشته باشد. حجت الاسلام والمسلمین محمدی از انعطاف پذیری متناسب با شرایط کار بعنوان دیگر ویژگی مدیر جهادی یاد کرد و افزود: مدیر جهادی باید مدیریت تحول آفرین و پویا داشته باشد و اخلاق را در محیط کاریش نهادینه کند. در این مراسم علیرضا نصرآبادی بعنوان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*