اخبار کوتاه


سرورهای بازی «کلش آف کلنز» هک شد

سرورهای کلش آف کلنز هک شد؛ سرقت اطلاعات بیش از ۱ میلیون کاربر این کمپانی در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد حمله مورد نظر در سپتامبر سال ۲۰۱۶ رخ داده و تمامی ۱ میلیون حساب کاربری لو رفته در اثر حمله متعلق به فروم کلش آف کلنز و هیچ یک از بازیکنان با مشکلی مواجه نشده اند. در این بیانیه آمده است که تیم پشتیبانی سوپرسل در حال بررسی نقاط ضعفی هستند که به هکرها اجازه نفوذ به سرورها را داده است و منجر به لو رفتن ایمیل و رمز عبور بسیاری از کاربران شده. سوپرسل به کاربران خود اطمینان داده که آنها تمامی فعالیت های لازم را برای جلوگیری از آسیب بیشتر بازیکنان و اعضای فروم بازی ها انجام خواهند داد. همچنین آنها از تمامی اعضای فروم و بازی های کلش آف کلنز، کلش رویال، بوم بیچ و هی دی خواسته اند رمزهای عبور خود را برای پیشگیری از سو استفاده های احتمالی تغییر دهند.

 

واکنش سفارت فرانسه در تهران به حادثه ساختمان پلاسکو
سفارت فرانسه در تهران در صفحه توییتر رسمی خود با اشاره به حادثه روز پنج‌شنبه ساختمان پلاسکو، با ایران و خانواده‌های حادثه‌دیدگان این اتفاق ابراز همدردی کرد.سفارت فرانسه در نزدیکی ساختمان پلاسکو واقع شده و از سوی وزارت خارجه و نیروی انتظامی از این سفارت خانه خواسته شده که نکات ایمنی را برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی رعایت کنند.

 

برخی با پول‌های انگلیسی مرجع تراشی می‌کنند
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم توجه روحانیت به ارشادات مقام معظم رهبری پیرامون نقش فتنه و نفوذ فتنه گران تصریح کرد: دادگاه ویژه روحانیت، فلان آقا را براساس اسناد معتبر محکوم کرده است، حالا بوقهای غربی از او مرجع تقلید می سازند. این همان مرجع تراشی انگلیسی است که به مدد پولهای انگلیس صورت می گیرد. نکته جالب ماجرا اینجاست که اتفاقا افرادی را مرجع می خوانند که واقعا درسشان را هم به خوبی در حوزه دنبال نکرده اند. وقتی حرف بوقهای تبلیغاتی را از حلقوم برخی داخلیها می شنویم چطور نباید نفوذ را باور کنیم؟آیت الله آملی لاریجانی، راه مقابله با این آسیبها را دارا بودن بصیرت کافی دانست و با تاکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه روحانیت از سوی خود روحانیون، نسبت به تلاش در جهت حفظ تقوا و تزکیه نفس توصیه کرد.

 

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از معمای شاه
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها بر زندگی مردم اضافه کرد: فیلم‌ها می‌توانند در زندگی مردم اثرات زیادی بگذارند و گاهی محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا زندگی خوب باشند و باید مراقب این اثرات سوء بود.وی لزوم نظارت دقیق و گسترده بر فیلم‌ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از نمایش برخی تصاویر و صحنه‌ها در فیلم معمای شاه تصریح کرد: در فیلم معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات فیلم‌ها را برطرف کرد، گفت: یکی از این مسائل در خصوص نمایش چهره معصومین است که می‌تواند با هاله‌ای از نور نشان داده شود.
توضیحات وزیر بهداشت درباره سلامتی هاشمی
سیدحسن هاشمی عصر چهارشنبه درهمایش نان سالم در فرهنگسرای بهمن افزود: آیت الله هاشمی ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۳ تا پلاک در رگ های ایشان ایجاد شده بود. همچنین آیت الله هاشمی ۲۰ سال دیابت داشتند و اخیرا از انسولین استفاده می کردند که اگر قبل از این پیشگیری می شد مرگ ناگهانی اتفاق نمی افتاد. وی گفت: ایشان همچنین از۲۰ سال اخیر به خاطر بیماری دیابت انسولین مصرف می کردند.  هاشمی ادامه داد: به طور کلی هفت تا ۱۰درصد مرگ ها ناگهانی است و علت اصلی آن فشارخون، بیماری های قلبی است. وی خطاب به صنف نانوایان ادامه داد: مهمترین علت فشارخون و بیماری های قلبی ناشی از مصرف روغن های ناسالم و به خصوص نمک می باشد و ۵۰ درصد نمک مصرفی مردم از نانی است که توسط نانواها تولید و دریافت می شود.

گفته می شود غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو، احتمال انتخاب مجدد روحانی را ضعیف دانست و ابراز عقیده کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت ایشان نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است. با اشاره به آمار انتخابات گذشته و با بیان اینکه طرفدران روحانی نیز اطمینانی به انتخاب دوباره او ندارند، افزود: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر رد صلاحیت شدن آقای روحانی شنیده می‌شود که به نظر من حرف بیهوده‌ای است، به هرحال احتمال رای آوردن ایشان هست اما قوت ندارد.

 

 

گفته می شود رئیس اسبق سازمان صداوسیما از برنامه‌اش برای انتخابات سال آینده و دشواری‌های حسن روحانی در مسیر باقی‌مانده تا اردیبهشت ۹۶ می‌گوید. سیدعزت‌الله ضرغامی با اشاره به شائبه‌های حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار داشت: ۱۰ سال است که این سوال از من پرسیده می‌‍شود. نمی‌دانم چرا اینگونه است؛ شاید چون آقای لاریجانی در سال ۸۴ در انتخابات شرکت کرد، این ذهنیت درباره من هم به وجود آمده است.  وی افزود: هیچ برنامه، فکر و اقدام خاصی – حتی اقدام‌های فکری و فردی – برای انتخابات سال آینده ندارم. مهم‌ترین وظیفه خود را تقویت جبهه انقلاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا می‌دانم. معتقدم که آرمان‌های انقلاب باید بار دیگر مطرح شده و جبهه‌ای که صادقانه بر اساس این آرمان‌ها حرکت می‌کند، تقویت شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*