اخبار شهرستانها

دمای هوا ۸  تا ۱۳ درجه در خراسان جنوبی کاهش می یابد
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: دمای هوای استان تا فردا هشت تا ۱۳ درجه سانتی گراد کاهش می یابد. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی حاکی است، با تقویت ناپایداری های جوی تا امروز در استان وزش باد شدید و گرد و خاک و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود. به گفته وی با توجه به شدت بارش ها، وقوع سیلاب در این مدت به ویژه در بخش های جنوبی و شمال استان مورد انتظار است ضمن اینکه با توجه به نفوذ جریان های سرد شمالی بارش برف و تشکیل مه در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد.

 

نگارخانه بیرجند فردا میزبان طرح جهاد فرهنگی “نذر کتاب”
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح بزرگ فرهنگی مردمی «جهاد فرهنگی نذر کتاب» در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی یکم اسفندماه در نگارخانه شهر بیرجند برگزار می‌شود. به گزارش خراسان جنوبی جلال الدین صادقی، افزود: در راستای اجرای طرح نذر کتاب ۳۵ سازمان و رسانه همکاری کردند. وی با اشاره به اینکه بیش از  ۳۵۰۰ جلد کتاب به دبیرخانه طرح ارسال شده است، اظهار کرد: عناوین کتاب ها در موضوعات فرهنگی، مذهبی، علمی، تاریخی و حوزه آسیب های اجتماعی است.

 
اعزام ۳ کاروان سازمان دانش آموزی
به عتبات عالیات
رئیس  سازمان دانش آموزی  خراسان جنوبی از اعزام اعضا و مربیان سازمان به سفر معنوی عتبات عالیات در قالب سه کاروان خبر داد. محمدرضا بااطمینان در گفتگو با پانا با اشاره به تأثیر تربیتی، اخلاقی و اعتقادی زیارت عتبات عالیات بر دانش آموزان گفت: دانش آموزان سرمایه های اصلی نظام هستند و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی برای آنان از وظایف مهم همه ماست  وی ادامه داد :دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی، نخبگان قرآنی و برگزیدگان فرهنگی هنری در اولویت ثبت نام بوده اند.

 
برگزاری همایش سالیانه دانشجویان
علوم پزشکی استان در فردوس
چهارمین همایش سالیانه دانشجویان علوم پزشکی خراسان جنوبی با حضور ۲۵۰ دانشجو به میزبانی شهرستان فردوس به مدت ۲ روز برگزار شد. به گزارش فارس، مدیر اجرایی چهارمین همایش سالیانه دانشجویان علوم پزشکی  خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش سه سال گذشته در شهرستان بیرجند برگزار شده است و در سال جاری نیز چهارمین دوره این همایش به میزبانی شهرستان فردوس به مدت دو روز برگزار شد. فریبا اسدی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را ۱۵۴ مقاله اعلام کرد و افزود: از مجموع مقالات رسیده، تعداد ۸۴ مقاله پذیرفته شد که ۶۱ مقاله در بخش پوستر و ۲۳ مقاله در بخش سخنرانی ارائه شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*