اخبار شهرستانها

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد
 در خراسان جنوبی آغاز شد
نمایش فیلم های منتخب چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، در خراسان جنوبی آغاز شد. فیلم های قابل نمایش در این جشنواره از رقابت ۸۲۰ فیلم داخلی و ۲۲۴ فیلم از ۳۰ کشور جهان، نظیر اسپانیا، آمریکا، بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، سوئیس، استرالیا و … با داوری داوران داخلی و بین المللی انتخاب شده است.

 
افتتاح نمایشگاه ایثار، انقلاب و صنایع دستی در روستای امیر آباد
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر نمایشگاهی با موضوعات ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی توسط شرکت تعاونی بانوان ثمین بیرجند در روستای امیرآباد افتتاح شد. این نمایشگاه در دبیرستان پسرانه امام علی (ع) از ۱۲ الی ۲۰ بهمن ماه به روی علاقه مندان باز است.

 
 برگزاری اولین دوره آموزش نساجی سنتی در روستای مرک
به مناسبت ایام مبارک دهه فجر اولین دوره آموزشی نساجی سنتی در روستای مرک راه اندازی شد. رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: با توجه به اهمیت و نقش آموزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و از آنجایی که نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده رکن اساسی توسعه محسوب میگردد ، اولین دوره آموزش نساجی سنتی با استقبال بی نظیری از اهالی روستای مرک مواجه شد.

 
یادواره شهدای روستای احمد آباد گزیک برگزار شد
به مناسبت دهه فجر یادواره ۲ شهید روستای احمد آباد از توابع بخش گزیک با حضور گسترده مردم و به همت حوزه امام خمینی(ره) گزیک برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی” رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری ضمن تبریک دهه مبارک فجر  اظهار داشت: خداوند به شهید اجازه می دهد برای هفتاد نفر از بستگان و آشنایگان خود شفاعت بگیرد و آن ها را به بهشت ببرد  وی جایگاه و منزلت شهدا را با همدیگر متفاوت دانست و افزود: آن شهیدی که درجات بیشتری دارد، می تواند افراد بیشتری را شفاعت کند وی به ویژگی بسیجی بودن شهدای روستای احمد آباد اشاره کرد و گفت: بسیجی بودن افتخار است، بسیجی بودن خود یک مقام الهی است.

 
افتتاح راه روستایی علی آباد – پیشبردر زیرکوه  
درششمین روزازدهه مبارک فجر راه روستایی علی آباد – پیشبر در شهرستان زیرکوه  بطول ۴ کیلومترافتتاح شد. مهندس ا… پور رئیس اداره راه و شهرسازی زیرکوه درمراسم افتتاح پروژه اظهارداشت: طول پروژه ۴ کیلومتر است که با اعتبار ۱۲۵۰۰میلیون ریال اجرا شده است.وی بااشاره به اینکه با احداث این پروژه ۲۸ خانوارازنعمت راه آسفالته بهره مند شدند افزود: ۸۰ روستا از ۸۴ روستای شهرستان زیرکوه دارای راه آسفالته هستندو برای تکمیل تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان زیرکوه اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال نیاز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*