اخبار شهرستانها

یادواره ۱۱ شهید روستای تخته جان برگزار شد
به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت حوزه شهید رجایی قهستان یادواره ۱۱شهید روستای تخته جان از توابع بخش قهستان برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در این یادواره ضمن تبریک یوم ا… دهه فجر گفت: یکی از تفاوت های عمده انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها فرهنگی بودن آن بود و اصل و پایه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی است. سرگرد حسین خدادادی افزود: دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی همان راهی است که این انقلاب به پیروزی رسید و آن جنگ نرم و کار فرهنگی است و با جنگ نرم فرهنگی قصد ضربه زدن به ارزش‎های انقلاب اسلامی را دارند. در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی” امام جمعه شهرستان درمیان در این یادواره به مقام والای شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا گنجینه های ارزشمند انقلاب اسلامی ما هستند.

 
افزایش سرما، یخبندان و مه در نواحی کوهستانی خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با گذر موج بارشی از شرق کشور و جریان نسبتا پایدار در جو استان، انتظار می رود شاهد کاهش دمای هوا، یخبندان و تشکیل مه در ارتفاعات و نواحی کوهپایه ای باشیم. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی حاکی است، سرما تا روز دوشنبه ادامه دارد و پس از آن به تدریج تا پایان هفته از شدت سرما کاسته خواهد شد.

 
افتتاح سالن اجتماعات کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه بیرجند
سالن اجتماعات کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه بیرجند در محل ساختمان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند افتتاح شد. در این مراسم رئیس دانشگاه بیرجند با تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر گفت؛ وجود این مکان باعث افزایش تعامل و ارتباط بیشتر کانون های دانشگاه می گردد. دکتر خلیلی در ادامه به نقش بسزای تمرکز کانون ها در این مکان اشاره نمود و افزود؛ فعالیت متمرکز فعالان فرهنگی به ایجاد انگیزه، هم افزایی، تشویق، همکاری و بهره برداری بهتر از امکانات منجر می شود. در این سالن ۲۰ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند به صورت متمرکز مشغول به فعالیت می باشند.

 
دریافت موافقت اصولی تولید بنتونیت، موادمعدنی ویژه خوراک دام و طیور و آبزیان در سرایان
شرکت توس ارت خاوران سرایان موفق به دریافت موافقت اصولی تولید بنتونیت، موادمعدنی ویژه خوراک دام و طیور و آبزیان شد. دکتر ابوذر احمدی رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این دومین شرکت تولید کننده بنتونیت و مواد معدنی در استان می باشد که موفق به دریافت موافقت اصولی گردیده است. وی گفت: رطوبت زیاد و شرایط نگهداری نامناسب موجب رشد قارچ برروی غذای دام می شود که حاصل فعالیت این قارچ ها افلاتوکسین می باشد. بنتونیت با جذب رطوبت سبب خشک ماندن جیره دام شده و از آلودگی آن به سموم جلوگیری می نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*