اخبار سیاسی

هکرها سایت گارد ملی روسیه را از کار انداختند

حمله هکری که به صدها مورد رسیده ولی با تلاش کارشناسان بیش از ۴۵۰ نشانی که در حمله شرکت داشتند، مسدود شدند. در این حمله بیش از هفت هزار و ۸۰۰ آی پی آدرس شرکت داشتند.

.

قانون جامع انتخابات امسال به مجلس نمی رود

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: با توجه به بررسی برنامه بودجه در مجلس و نزدیکی انتخابات ممکن است امسال قانون جامع انتخابات به مجلس نرود. در مورد انتخابات حرف‌های زیادی دارم که در اسفند ماه با شما در میان خواهم گذاشت. همه‌ی ما باید به قانون تن بدهیم. ریس جمهور به من دستور پیگیری حادثه پلاسکو را داده اند و از سوی دیگر دو قوه دیگر نیز آن را بررسی خواهند کرد. اگر قصوری از کسی سر زده باشد حتما به آن رسیدگی می شود. اما در این میان هم باید فرهنگ‌ انصاف نیز رعایت شود. ممکن است این اتفاق برای خودمان هم پیش بیاید در آن زمان هم ما از همه انتظار داریم انصاف را در حق ما رعایت کنند.

 

نظر علی لاریجانی درباره برخی رسانه ها

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطبین وزارت ارشاد فرهیخته ترین افراد جامعه مانند اصحاب کتاب، مطبوعات و هنر هستند، براین اساس باید در برخورد با فرهیختگان متناسب با شرایط و سطح فرهیختگی آنان برخورد شود.امروزه تحولات فرهنگی در دنیا اهمیت داشته و فضای مجازی نیز یکی از این تحولات است، فضای مجازی موجب هوشیاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده و تاثیرات زیادی دارد.باید واقعیت اثرگذاری فضای مجازی را بپذیریم و بیانگر این مهم بوده که ساختارهای گذشته نمی تواند خودش را به این عرصه تحمیل کند لذا باید برایش فکری کرده و این عرصه را ساماندهی کرد. برخی از مطبوعات فکر تولید کرده و خواندنی هستند در حالیکه برخی دیگر صرفا ورق زدنشان کفایت می کند از این رو در مقابل ارائه کمک ها فقط نباید به تیراژ توجه داشت بلکه باید به زنده بودن مطبوعات نیز ارزش دهیم.باید دید مطبوعات چقدر به تعالی مخاطبان خود کمک می کند و زمینه رشد را به وجود می آورد.

 

وزیرخارجه اسبق امریکا مسلمان می شود!

مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا در توئیتی نوشت: من یک کاتولیک به دنیا آمده و بزرگ شدم پیرو کلیسای اسقفی شدم و بعدها فهمیدم که خانواده‌ام یهودی بودند. اما اکنون حاضرم به عنوان یک مسلمان و به نشانه همبستگی با آنان ثبت نام کنم. آمریکا باید برای همه مردم با هر دین و پیشینه‌ای باز باشد. توئیت آلبرایت به دنبال اخباری از دستور ترامپ برای اعمال محدودیت علیه مهاجران بخصوص ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشورهای مسلمان نوشته شده است.

 

واکنش اعتراضی ترانه علیدوستی به تصمیم ترامپ

ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده که نامزد اسکار شده در توییترش اعلام کرد که در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. علیدوستی نوشت: طرح ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا توسط ترامپ نژادپرستانه است، چه این ممنوعیت شامل یک رخداد فرهنگی شود یا نه، من در اعتراض به این موضوع در اسکار شرکت نخواهم کرد. لازم به ذکر است که فیلم فروشنده بعنوان یکی از پنج کاندیدای نهایی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شناخته شده است

گفته می شود غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی در واکنش به اظهارات سعید قاسمی درباره فوت آیت‌الله هاشمی مطلبی در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد و اظهارات وی را هرزه‌پراکنی خطاب کرد و گفت: خدای شاهد است که با ۶۰ سال عمری که از خداگرفته ام وچهره بعضی انسانها را پس ازمرگ چه شهید و چه غیرشهید کم ندیده ام چهره ای را کمتر به نورانیت وآرامشی را کمترهمانند آرامش هاشمی در بسترمرگ دیده ام.هاشمی عزیز چنان آرام بود که انگارخسته از بی خوابی یی به درازای دهها سال، به خوابی عمیق فرورفته است ومن که ساعت ده صبح همان روزشاهد سخن گفتن توام با لبخند او با خود بودم، باورم نمی شد این همان هاشمی سرحال و شادمان آن روزصبح است که اکنون بی جان برتخت کهنه ای افتاده وتسلیم محضرحق است، گریان به چشمان بسته اش می نگریستم و دردل نجوا می کردم که انشالله الآن چشمان نافذش را بازمی کند وبرمی خیزد. آرزویی محال

 

رهبری نبود دمشق و بغداد سقوط می‌کرد

سرلشکر صفوی، در یادواره سردار شهید محسن صفوی و شهدای مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و مشاوران نظامی ما در سوریه و عراق نبود دمشق و بغداد تا کنون سقوط کرده بودند، ما به وجود این رهبری افتخار می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که وجود رهبر معظم انقلاب را که فرمانده مسلمانان آزاده است برای ما حفظ کند.

گفته می شود یکی از خدام با سابقه آستان قدس رضوی در واکنش به شایعات منتشر شده پیرامون خادمی حسین فریدون در حرم امام رضا(ع)، اظهار داشت: برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور حکم خادمی خود در حرم امام رضا (ع) را بیش از ۱۰ سال پیش دریافت کرده است.وی خاطر نشان کرد: نامبرده دوشنبه شب که ظاهراً برای حضور در همایشی به مشهد سفر کرده بود، در کشیک هشتم حرم مطهر حاضر و تنها ۱۰ دقیقه در ورودی روضه منوره حضور یافت.این خادم با سابقه تصریح کرد: مدیریت خدمه آستان قدس به علت شائبه نمایشی بودن این اقدام بلافاصله تذکرات لازم را به وی دادند.

 

حضرت آدم به چه زبانی سخن می گفت؟

در خصوص زبانی که حضرت آدم(ع) با آن صحبت می کردند، روایات تاریخی در دست نیست، اما به شکل خداوند هنگام وحی و سخن گفتن با انبیاء قطعا باید به یکی از زبان ها با آنان سخن می گفتند. قرآن نسبت به کیفیت ارسال پیامبران و ابلاغ پیام‏های خویش می فرماید: “و ما أرسلنا مِن رسول إلاّ بلسان قومه لیبین لهم …؛ ما هر فرستاده ای را با زبان مردمش فرستادیم تا بتواند حقایق را برای آنان به روشنی بیان کند“.ممکن است زبان سخن گفتن خداوند با حضرت آدم، همان زبان محاوری آدم و حوا باشد.با توجه به توضیحات بالا، نظرات گوناگونی در خصوص زبان حضرت آدم(ع) بیان شده است.نخست اینکه برخی می گویند، خداوند همه زبان ها را به آدم(ع) آموخت. قرآن مى گوید: «و علّم الادم الأسماء کلّها؛ (۲) خداوند همه نام ها را به او آموخت… » برخى از مفسران در تفسیر آیه گفته اند: “خداوند جمیع لغاتى را که فرزندان آدم تا روز قیامت به آن تکلّم مى کنند، به او آموخت.دیگر اینکه برخی می گویند: زبان سریانی قدیم، یعنی مادر زبان های سامی و عربی زبان آدم ابو البشر است. سومین گروه می گویند که احتمال می رود با توجه به این که در برخی روایات عنوان شده که اهل بهشت با زبان عرب ی سخن می گویند و روایت شده که زبان حضرت آدم(ع) عربی بوده ..»،(۵) بتوان این احتمال را دادکه ایشان با زبان عربی سخن می گفتند.

گفته می شود روزنامه سعودی “الریاض”، از درج شرایط عجیب از سوی دختران عربستانی در عقدنامه ازدواج خبر داد. این روزنامه عربستانی، مواردی همچون اجازه اشتغال زنان در مشاغل مختلط، برخورداری از حق طلاق در صورت تمایل مرد به چند همسری و نبردن تلویزیون به منزل را از جمله شرایط عجیب دختران برای ازدواج ذکر کرده است. رونامه الریاض به نقل از نوار العصیمی، مدیر یک دفتر ثبت ازدواج در عربستان نوشت: “برخی دختران هنگام عقد نکاح، شرط اهل نماز بودن را در کنار شرایط مذکور مطرح می‌کنند، برخی مردان نیز برای زنان مطلقه شرط می کنند که فرزندان همسر سابق خود را رها کنند و آنها را با خود به خانه همسر جدید نیاورند“.

العصیمی فاش کرد که براساس این شرایط، زن می تواند در صورت مخالفت همسر با هریک از شرایط اساسی مورد قبول، درخواست طلاق کند. این عاقد به روزنامه الریاض گفت: “به تازگی با دیگر شرایط عجیب زنان مانند برخورداری همسر از منزل شخصی مستقل، شرط ادامه تحصیل زنان، مخالفت با چند همسری مردان و حق اشتغال زنان، مواجه شده ایم”.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*