ابراهیم رضایی عنوان کرد: اعزام حجاج در صورت تایید مقام معظم رهبری/ ایجاد دفتری در مکه و تهران برای صدور ویزا


سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکیدکرد: در صورتی ایران در مراسم حج حضور پیدا خواهد کرد که مذاکرات پیش رو به تایید رهبری برسد .
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۴

اعزام حجاج  در صورت تایید مقام معظم رهبری/ ایجاد دفتری در مکه و تهران برای صدور ویزا

محمدابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور جابری انصاری در کمیسیون امنیت و بررسی وضعیت عربستان، اظهار داشت: دراین نشست، وضعیت عربستان و دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این نشست کاربردی نبود بلکه بررسی آخرین اطلاعات بود، گفت: آخرین اخبار در خصوص عربستان مورد مطالعه قرار گرفت، اوضاع اقتصادی و اجتماعی ریاض و شکست های آل سعود در یمن به دقت بررسی شد.

وی در باره برقرار روابط بین ایران و عربستان و اقدامات وزارت امور خارجه در این باره اظهار داشت: برای برقراری رابطه آن هم در زمینه حج از سوی عربستان درخواستی ارسال شده و قرار است نماینده ایران با دولت ریاض مذاکره کند اگر پیشنهادات مطرح شده در جلسه مذکور به تایید مقام معظم رهبری برد، رابطه ایران و عربستان تنها در زمینه حج بر قرار می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما همچنان روابط دیپلماتیک بین دو کشور در شرایط گذشته است و تا کنون وزارت امور خارجه در این زمینه ورود نکرده است، مذاکرات حج از سوی مقام معظم رهبری بر عهده سازمان حج و زیارت قرار دارد و دستگاه دیپلماسی دخالتی در این امور ندارد.

رضایی در خصوص نحوه صدور ویزا برای حجاح ایرانی در شرایطی که سفارت عربستان در ایران بسته است، گفت: براساس اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، مقرر شده برای صدور روادید بین ایران و عربستان برای حجاج، دفتری در مکه و تهران ایجاد شود./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*