گفته می شود

گفته می شود غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته لایحه بودجه سال آینده به فقرزدایی و کاهش محرومیت کاری ندارد. علت استمرار پرداخت یارانه به خانواده‌های ثروتمند و اقشاری که به این رقم نیازی ندارند چیست؟ با گرانی دلار روند معیشتی هفتاد درصد مردم که در طبقات متوسط و پایین جامعه زندگی می کنند بدتر خواهد شد. دولت باید از قیمت گذاری دلار در بودجه امتناع کرده و دلار مورد نیاز در بودجه را به صورت سالیانه و بدون محاسبه قیمت گذاری و به صورت وام پرداخت کند.

گفته می شود آیت الله احمد بهشتی، عضو خبرگان رهبری در نامه ای به محمد محمدرضایی با بیان اینکه جدال احسن مورد سفارش قرآن است، مجتهد شبستری را به مناظره با نماینده آیت الله سبحانی دعوت کرد. دکتر احمد بهشتی از اساتید حوزه علمیه قم، استاد دانشگاه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، در پی استنکاف مجتهد شبستری از مناظره با نماینده مراجع، طی نامه ای به محمد محمدرضایی، مناظره را موجب گره گشایی و جدال احسن را مورد سفارش قرآن دانست. لازم به ذکر است که چندی قبل، مجتهد شبستری، مراجع عظام تقلید را دعوت به مناظره نمود و آیت الله سبحانی ضمن استقبال از مناظره، دکتر محمد محمدرضایی را به عنوان نماینده خود جهت مناظره در موضوعات مربوط به حوزه دین معرفی کرد ولی تا کنون جناب آقای شبستری، مناظره را نپذیرفته است.

گفته می شود غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده صفدر حسینی در ارتباط با حقوق‌های نامتعارفه به دادسرا احضار شده است، گفت: این موضوع صحت دارد و این فرد به دادسرا احضار شده است. وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص وجود اختلاف بین روسای قوای مجریه و قضائیه اظهار کرد: برخی از جریان‌هایی که عمدتاً از خارج نشأت می‌گیرد، می‌خواهند یک دو قطبی کاذب قبل از انتخابات ایجاد کنند و چند هدف را دنبال می‌کنند. اگر همه در چارچوب قانون کار کنند اختلاف پیش نمی‌آید و تکالیف قوه قضائیه و دولت مشخص است و از این بابت مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

گفته می شود حسینعلی حاجی دلیگانی درمورد وضعیت درآمد حامل‌های انرژی اظهار داشته درآمد حامل‌های انرژی از ۷۶ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان گفته می‌شود، اما به نظر می‌رسد رقم ۷۶ هزار میلیارد تومان دقیق‌ترین عدد باشد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طی ۴ سال در هر سال حدوداً ۳۰ هزار میلیارد تومان و جمعاً ۱۲۰ هزار میلیارد تومان باید از سوی دولت در رابطه با درآمد حامل‌های انرژی گزارش ارائه می‌شد، عنوان کرد: وظیفه دیوان محاسبات است که به این موضوع رسیدگی کند و در گزارش‌های تفریغ بودجه به روشنی این موضوع شفاف نشده است. حاجی دلیگانی با اشاره به نظر دولت در مورد درآمد حامل‌های انرژی گفت: دولت مدعی است که بیشتر این مبالغ تحت واگذاری وزارت نفت به نیرو برای تولید برق هزینه شده، اما باید میزان و نحوه تبادل آن مشخص شود و در خزانه گردش مالی داشته باشد.

.

گفته می شود وبسایت خبری “بویمن” مدعی شد: «عربستان سعودی برای مقابله با ایران و ممانعت از آنکه یمن حیاط خلوت تهران تبدیل شود، ارتش ۲۰۰۰۰۰ نفری تشکیل داده است.»این وبسایت خبری در ادامه گزارش داد: «ارتشی که عربستان از میان هواداران دولت قانونی یمن در این کشور تشکیل داده است، برای همیشه حوثی ها و همپیمانان را از صحنه یمن دور خواهد کرد.»بویمن در ادامه افزود: «ناظران محافل سیاسی هم بر آن هستند که عربستان توانسته است تا یک ارتش میهن پرست را برای یمنی ها ایجاد کند. این اقدام سعودی در یمن در مقایسه با اقدام آمریکا در جنگ عراق و افغانستان بزرگتر و مهم تر است.»این وبسایت خبری در ادامه ادعا کرد: «عربستان به هر قیمتی که شده است عملیات ائتلاف عربی را ادامه خواهد داد تا نفوذ ایران در یمن رخت بربندد

 

 

گفته می شود اژه ای در خصوص پرونده برادر رئیس‌جمهور فعلی گفته من در یکی از مصاحبه‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری عنوان کردم که این پرونده در مراحل ابتدایی رسیدگی قرار دارد و مجاز به بیان جزئیات این پرونده نیستم چرا که از یک سو منع قانونی برای بیان جزئیات وجود دارد و از سوی دیگر این پرونده در تحقیقات ابتدایی است و نمی‌توان اظهارنظری در این رابطه انجام داد.

 

 

شروط کمیسیون امنیت ملی مجلس برای حضور ایران در حج

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با میزان، درباره عدم دعوت ایران از سوی عربستان برای شرکت در مراسم حج امسال اظهار کرد: بدون شک با توجه به مدیریتی که دولتمردان عربستان در مراسم حج اتخاذ کرده اند ایران در این شرایط به هیچ وجه تمایلی برای حضور در مناسک حج نخواهد داشت.وی افزود: مراسم حج برای مسلمانان جهان از جمله ایرانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما تا زمانی که روند مدیریتی آل سعود در مکه و مدینه ادامه دار باشد و سبب شود که ایرانیان مورد آزار و اذیت قرار گیرند شرکت در این مراسم جایز نیست.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: عربستان در شرایط فعلی و با توجه به بی کفایتی که در مراسم حج سال ۹۳ اتخاذ کرد و فاجعه مصیبت بار منا را که منجر به کشته شدن بسیاری از هموطنانمان شد دیگر صلاحیت اداره مراسم حج را ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*