گفته می شود

 

گفته می شود یک شرکت حمل و نقل اماراتی به نام کریم (careem) که فعالیت گسترده‌ای در حوزه خودروهای کرایه‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است در نظر دارد فعالیت خود را در ایران نیز آغاز کند به همین دلیل مذاکرات خود را با مسؤولان ایرانی آغاز کرده است تا مجوز فعالیت خود را در ایران و مخصوصا تهران دریافت کند.این شرکت حمل و نقل گرچه در کشور امارات به ثبت رسیده است اما ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به شرکت دولتی عربستان Saudi telecom company یا STC است.ظاهرا این شرکت سعودی ابتدا ۱۰ درصد و پس از مدتی ۱۰ درصد دیگر سهام این شرکت اماراتی را خریداری کرده‌ است و توانسته با این کار تاثیر زیادی در فعالیت های این شرکت بگذارد.نکته جالب توجه دیگر این است که شنیده شده برخی از مدیران ارشد این شرکت در هفته گذشته وارد ایران شده و با برخی واردکننده‌های خودروهای خارجی به ایران نیز جلساتی برای وارد کردن خودرو به ایران جهت فعالیتشان برگزار کرده‌اند.قسمت نگران کننده سرمایه گذاری این شرکت آنجاست که در میان اعضای هیات رییسه و سهام‌داران اصلی STC و شرکت حمل و نقل careem نام «مازن الجبیر» برادر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم که همیشه نسبت به ایران مواضع تندی اتخاذ می‌کند، دیده می‌شود.

گفته می شود یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی از نمایندگان مصمم به شکایت علیه کریمی قدوسی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هستند گفت که به زودی این کمیسیون بیانیه ای را در واکنش به رفتار کریمی قدوسی در انتشار صحبت های منتسب به ظریف صادر خواهد کرد.علیرضا رحیمی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: برخی از نمایندگان مصمم شکایت علیه کریمی قدوسی به هیأت نظارت هستند، شکایت داخلی که در هیأت مطرح می‌شود چون این موضوع نه تنها کمیسیون امنیت ملی که مجموعه کل مجلس را تحت شعاع قرار داده و اگر تاکنون هیأت نظارت ورود نکرده به دلیل آن است که باید تشریفات آن طی شود تا ورود کند.
مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی استعفا کرد
حسین کروبی در گفت‌‌وگو با ایلنا، با اعلام این مطلب گفت: در دیداری که امروز با پدرم داشتم، ایشان با توجه به مسائلی که در این چند روزه پیش آمده و به دلیل محدودیت‌هایی که داشتند، برای حفظ انسجام در حزب اعتماد ملی و جریان اصلاحات تصمیم به استعفا از دبیرکلی حزب اعتماد ملی گرفتند.وی ادامه داد: برداشت پدرم این بود که با توجه به اینکه مشخص نیست حصر چه زمانی پایان خواهد یافت و نبود ایشان موجب بروز اختلاف سلیقه در حزب شده است، بهترین کار برای حفظ انسجام و اتحاد در حزب اعتماد ملی، استعفا از این سمت است تا دبیرکلی که بتواند انسجام را حفظ کند، انتخاب شود.

گفته می شود وزیر بهداشت چند روز پیش گفته بود: سلامت مردم را دست یک بنگاه اقتصادی داده و آن را در وزارت رفاه قرار دادند، حیف اسم رفاه که برای این وزارتخانه انتخاب کردند. در واکنش به این موضوع امروز وزیر رفاه گفت: در پاسخ به آنهایی که به صندوق‌های بازنشستگی برای شرکت‌داری انتقاد دارند باید گفت حسن ما در این است که با تمام مشکلات جلوی افزایش قیمت را گرفته‌ایم تا قشر آسیب‌پذیر حتی از یک شیر ساده هم محروم نشود.

احمدی نژاد روشنفکر می شود
احمدی نژاد در اظهارات کم سابقه ای مطرح کرده که با مواضع پیشین او، تفاوتی بسیار دارد. او سعی کرده چهره جدیدی از خود ارائه دهد. احمدی نژاد گفته است: نظرات گوناگون باید مطرح شود. همه اندیشه ها باید فعال شود. اگر شما آرمان بزرگی گذاشتید همه برایش کار می کنیم. اما در آرمان های کوچک و نقطه ای شخصی، هیچ دو نفری کنار هم نمی توانند باشند. ایرانی ها از ملت هایی هستند که در تاریخ، آرمان های بزرگ انسانی و الهی داشته اند. هیچ وقت به وضع موجودشان راضی نبودند.  وی همچنین در واکنش به انتخاب ترامپ گفته است: آمریکا هفتاد سال درِ مسائل داخلی را گذاشته بود، هجوم بیرونی داشتن، هیچ کس نگاه نمیکرد در آن جا پر از مشکل است. حالا یک فرصتی پیدا شده است مسائل داخلی مطرح شده است، کسی نمی تواند جمعش کند، تمام است کار و در سرازیری افتاده است.

گفته می شود حمیدرضا حاجی بابایی- رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم و نماینده مجلس  پرده از تخلف قانونی در درآمدهای یارانه‌ای برداشت و گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بر اساس قانون از مردم دریافت می‌شود و فقط حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان آن به مردم پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت آن به خزانه بازنمی گردد. رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم از درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت فقط حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان آن به مردم پرداخت می شود و ۳۹ هزار میلیارد تومان آن به خزانه بازنمی گردد که این خود یک تخلف قانونی است.

 

گفته می شود لطف‌الله فروزنده از اعضای هیات موسس جبهه یکتا (تشکل شامل وزرا و معاونان دولت احمدی‌نژاد) گفت: کاندید نهایی ما می‌تواند به عنوان رقیب جدی آقای روحانی مطرح باشد.معاون پارلمانی دولت محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با عصر ایران با اشاره به این که دولت آینده نیازمند برنامه مناسبی است، افزود: «یکتا» با توجه به تجربه‌های خوبی که در این زمینه دارد، در حال تدوین برنامه‌های منسجم و جذب نیرویی با ویژگی خاص، اهل تلاش، کار و ساده‌زیست است که در حقیقت بتواند برنامه روشنی داشته و خدمتگزار مردم باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*