پیشنهاد روزنامه آمریکایی به ترامپ برای تحریم ایران بر اساس مفاد یک قانون جدید کنگره

خبرگزاری فارس: پیشنهاد روزنامه آمریکایی به ترامپ برای تحریم ایران بر اساس مفاد یک قانون جدید کنگره

روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای تودی در یادداشتی روز جمعه خواستار استناد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به مفاد یک مصوبه جدید کنگره برای وضع تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی روز پنجشنبه قانونی که به تازگی به عنوان یکی از متمم‌های لایحه بودجه دفاعی برای وضع تحریم‌های حقوق بشری علیه مقام‌های روسیه به تصویب رسیده را سلاح «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای هدف قرار دادن ایران در زمینه‌های غیرهسته‌ای خوانده است.

روزنامه «یو‌اس‌ای تودی»، روز پنجشنبه تصریح کرده که سنای آمریکا ۶ دسامبر «قانون جامع مسئولیت‌پذیری حقوق بشری ماگینتسکی» را به عنوان یکی از طرح‌های الحاقی به بودجه سال ۲۰۱۷ آمریکا به تصویب رساند.

این قانون که خواستار تنبیه مقام‌های روسیه به اتهام دست داشتن در قتل یکی از مخالفان دولت روسیه به نام «سرگئی ماگینتسکی» است، نسخه جامع‌تر قانونی است که سال ۲۰۱۲ در کنگره آمریکا تصویب شده بود. واشنگتن مدعی است مقام‌های دولت روسیه در قتل ماگینتسکی دست داشته‌اند. روسیه این ادعا را تکذیب کرده است.

روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» با اشاره به اینکه واشنگتن بر اساس نسخه خلاصه‌تر این قانون شماری از مقام‌های روسیه را سال ۲۰۱۲ هدف تحریم قرار داده نوشته که نسخه تازه تصویب‌شده («قانون جامع ماگیتسکی») گستره‌ای به مراتب وسیع‌تر دارد.

به عنوان مثال، این قانون گستره تنبیهات در نظر گرفته شده را به فراتر از روسیه گسترش داده و امکان تحریم هر مقام خارجی متهم به نقض موازین حقوق بشر یا فساد را فراهم می‌آورد.

رسانه آمریکایی بر همین اساس با متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر پیشنهاد کرده که دولت ترامپ از مفاد این قانون برای وضع تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران استفاده کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*