نوبخت: تخصیص ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استانها


۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان های مختلف کشور اختصاص یافته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه دیشب در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب استان‌ها تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات اختصاص داده شد.
محمد باقر نوبخت افزود: از این مقدار اعتبار تخصیص یافته و ابلاغ شده به استان‌های کشور، ۲۵ هزار میلیارد ریال به شکل اسناد تضمینی و بقیه به صورت نقدینگی بوده است.
وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های بودجه عمومی کشور در سال آینده افزایش اعتبارات توازن منطقه‌ای است که سبب تحول و توسعه مناسبی در کشور می شود.
نوبخت افزود: براین اساس این اعتبارات از ۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به ۵ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد که بخش عمده‌ای از مشکلات استان‌ها را حل می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های دولت، توجه به تعهدات مالی در قالب سفر رئیس جمهوری به استان‌هاست که با توجه به این که شاهد افزایش بودجه دولت هستیم تصمیم داریم تا پایان سال، به همه این تعهدات عمل کنیم.
نوبخت افزود: با وجود اینکه تا پایان سال مالی چند ماهی باقی مانده است اما دولت همه تعهدات خود را به شکل صددرصد امسال به استان بوشهر پرداخت کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دراین زمینه به جای هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال اعتبارات استان، هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده که این آمار نشان‌دهنده افزایش بیش از صددرصدی اعتبارات استان است.
نوبخت افزود: اعتبارات استان بوشهر سال آینده از محل طرح‌های ملی با ۲ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال دارای رشد ۲۰ درصدی است و برای اعتبارات تملک دارایی نیز با رشد ۱۷ درصدی در سال آینده به میزان ۴ هزار و ۱۷۷  میلیارد ریال روبروست.
وی گفت: در سرفصل اعتبارات سرمایه‌ای استان بوشهر نیز ۱۷  درصد رشد برای سال آینده پیش‌بینی شده است به‌گونه‌ای که شاهد ارتقای این شاخص از ۵۸۰  هزار میلیارد ریال امسال به ۶۲۷ هزار میلیارد ریال در سال آینده هستیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از جمله خدمات دولت به استان بوشهر پیگیری اصلاح مسافت ریلی استان  است که با تصویب آن طول خط آهن بوشهر از ۳۰۰  کیلومتر به ۴۷۰ کیلومتر افزایش می‌یابد که منابع ارزی آن به شکل ۸۵ درصد فاینانس و ۱۵ درصد ریالی از طریق دولت به این طرح  تزریق می‌شود.
وی گفت: با توجه به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای محیط زیست، آب و فاضلاب و حمل و نقل ریلی به عنوان اولویت‌های بودجه‌ای کشور، منابع اعتباری سهم دولت برای راه‌آهن بوشهر از این محل تامین می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*