موفق‌ترین واحد پول در سال ۲۰۱۶

 

معتبرترین و مشهورترین واحد پول مجازی جهان،‌بیت‌کوین با عبور از مرز ارزش هزار دلار به موفق‌ترین واحد پول جهان در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد.

براساس گزارش ساینس الرت، بیت‌کوین به سرعت درحال نزدیک‌شدن به ارزش ۱۱۶۳ دلاری است که در سال ۲۰۱۳ به آن دست یافته‌بود و درحال حاضر ارزش آن به ۱۰۲۷ دلار رسیده‌است.

باوجود اینکه این موفقیت بزرگ که انتظار می‌رود ادامه داشته باشد، بیت‌کوین را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌است،‌اما برخی از آنها از تاریخچه پرنوسان ارزش این واحد پول مجازی نگرانند.

در سال ۲۰۱۳ ارزش این واحد پولی که مبنای آن نقل و انتقالات کدگذاری شده مالی فرد به فرد میان کاربران است، در عرض دو ماه ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد به همان سرعت نیز ارزش خود را از دست داد و در اوایل سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۲۰۰ دلار رسید اما باری دیگر مسیر صعود را در پیش گرفت.

در ماه‌های اخیر بیت‌کوین به ثبات بیشتری دست یافته‌است و مفسران می‌گویند موفقیت این واحد پولی در سال ۲۰۱۶ می‌تواند نتیجه کاهش ارزش یوآن چین باشد، واحد پولی که سال گذشته با افت هفت درصدی مواجه شد.

برخلاف واحد‌های پولی سنتی مانند دلار آمریکا که توسط بانک مرکزی این کشور چاپ می‌شود، بیت‌کوین کاملا غیرمتمرکز و رها از مرز کشورها است و همین موضوع نقل و انتقال آن را میان کشورها آسانتر ساخته است.

البته این ویژگی زوایای منفی نیز دارد زیرا در شبکه‌های تاریک از این واحد پولی برای پرداخت هزینه فعالیت‌ها و محصولات غیرقانونی از جمله خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه نیز استفاده می‌شود.

اما با وجود این جنبه‌های متناقض و فراز و فرود‌های ارزش بیت‌کوین، موفقیت قدرتمند این واحد پولی در سال ۲۰۱۶ نشان داد میزان تقاضا برای آن بسیار بالا است.

درحال حاضر از این واحد پولی می‌توان برای پرداخت در بازی‌های آنلاین،‌خرید بلیط هواپیمای شرکت‌های بزرگ هوایی و حتی خرید قهوه از فروشگاه استارباکس استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*