معتادین متجاهر تحت پوشش بیمه سلامت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کارتن خواب ها و معتادین متجاهر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز نگهداری معتادین ملارد گفت: در این طرح افراد کارتن خواب و معتادین متجاهر، گروههایی که از خانواده طرد شده اند و یا در اثر فقر و اعتیاد بی خانمان هستند، مشمول صدور بیمه سلامت خواهند شد.
ربیعی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای صدور بیمه سلامت برای این افراد انجام شده است، افزود: هر تعداد از این افراد که دفترچه سلامت نداشته باشند در این طرح قرار خواهند گرفت و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و حتی براساس هماهنگی های صورت گرفته با وزیر کشور برای افراد فاقد هویت، هم کارت شناسایی صادر خواهد شد تا در طرح بیمه سلامت قرار گیرند.

۰۰:۰۰ ۰۳:۲۹
وی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی نگهداری معتادان از بیمه معتادان استفاده می شود، افزود: افرادی که در طرح بیمه سلامت قرار می گیرند در صورتی که مراحل درمانی انان بصورت متادون درمانی باشد در همین مراکز روشهای درمانی صورت می گیرد و سایر درمان ها هم از طریق بیمه سلامت و با هدایت به بیمارستانها انجام خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در سراسر کشور موظف شده است کارتن خواب ها را جمع آوری و به مراکز مناسب انتقال دهد، افزود: شهروندان چنانچه کارتن خواب و معتاد متجاهر را مشاهده کردند می توانند با شماره تلفن ۶۶۷۶۲۰۸۷ -۰۲۱ تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهند تا ماموران اورژانس اجتماعی این افراد را به مراکز مناسب منتقل کنند.
ربیعی بااشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور مراکز گرمخانه ای فعالیت دارند، افزود: به تمام مراکز دستور داده شده است که در هر شهری پدیده حاشیه نشینی وجود دارد نسبت به راه اندازی گرمخانه با ارائه یک وعده غذای گرم اقدام کنند.
وی گفت: چنانچه خیرین قصد دارند در این زمینه فعالیتی انجام دهند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی کاملی برای همکاری دارد و خیرین می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره حساب ۹۰۱۹۰ مشارکتهای مردمی واریز کنند.
ربیعی با اشاره به اینکه درمان اجتماع محور بهترین شیوه ترک اعتیاد و بازگشت معتاد به جامعه است از خانواده ها درخواست کرد که از طرد کردن فرد معتاد پرهیز کنند و بهزیستی هم در این زمینه آمادگی دارد تا با درمان در منزل بوسیله امداد یار به خانواده ها کمک کنند.
وی افزود: در حال حاضر ۸ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت داوطلبانه در مراکز درمانی ماده ۱۵ و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ سراسر کشور تحت پوشش درمانی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*