جنگ رسانه ای مهمتر از جنگ نظامی است

به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و خانواده رسانه ای استان همایشی در سالن الغدیر بیرجند برگزار شد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه جنگ رسانه ای در دنیا مهم تر از جنگ نظامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۸ سال، تجربه  دفاع نظامی را بخوبی پشت سر گذاشته و بعد از آن در معرض جنگ رسانه ای و فضای مجازی قرار گرفته و باید گفت که جنگ رسانه ای از نظامی مهم تر و به مراتب مخرب تر است.
آیت ا… عبادی با اشاره به وظیفه خطیری که خبرنگاران بر عهده دارند افزود: خبرنگاران و کسانی که دست به قلم می برند می توانند با یک جمله یک حرکت الهی و کارساز را به تعطیلی کشانده و بایکوت کنند و از طرف دیگر این وظیفه حساس ممکن است برای خود فرد نیز مخاطرات زیادی داشته باشد. وی ادامه داد : اگر جنگ رسانه ای در راه رضای خدا اتفاق افتد از آن بعنوان جبهه رسانه ای یاد می شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: همه طیف های سیاسی می گویند ما امام خمینی (ره) را قبول داریم، یکی از هنر های امام(ره) این بود که عالی ترین مسایل را در سطح عادی بیان می کرد که همه آحاد جامعه متوجه شوند اما  در آن زمان هر رسانه مطلب امام خمینی(ره) را به شکل خاص به جامعه القا می کردند، حرف ایشان برای همه قابل فهم بود حال چطور است که یک رسانه فنی از صحبت های امام درک دیگری داشت. وی اظهار کرد: این گونه رسانه ها هم خود و هم مردم را فریب می دهند، امروز که دنیای ارتباطات هست هیچ خیری بالاتر از رسانه متعهد وحق وجود ندارد و بزرگ ترین شر جامعه رسانه ای است که به جامعه القای شیطانی کند. وی ادامه داد: هر فرد، حزب یا گروهی که موضعش به گونه ای همسو با ایالات متحده آمریکا و انگلستان باشد این تفکر شیطانی است، هیچ خدمتی بالاتر از خدمت رسانه ای صحیح و سالم و الهی نیست.
تشکیل جبهه متحد رسانه ای از اهداف بسیج رسانه
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی همه گیر و جزو زندگی شده، گفت: فضای مجازی به ابزاری برای جهت دهی زندگی مبدل شده و کشورهای غربی برای آن برنامه دقیقی دارند. سجاد رضایی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور کثرت رسانه ای را داشته ایم اما تشکیل جبهه متحد رسانه ای را کمتر شاهد بوده ایم. وی ادامه داد: با وجود اینکه امکانات رسانه ای در کشور در مقایسه با کشورهای غربی کمتر است اما گاها از همین امکانات کم هم بصورت جزیره ای بهره گرفته می شود و تشکیل جبهه متحد رسانه ای از اهداف بسیج رسانه است .
ضرورت تشکیل شورای فضای مجازی
وی با بیان این مطلب که در مقام حمایت از رسانه ها و اینکه حمایت ها کم رنگ بوده جای انتقاد وجوددارد، اذعان داشت: در حوزه فضای مجازی مدیریت یکپارچه ای وجود ندارد که می توان با تشکیل شورای فضای مجازی در این زمینه موفق تر عمل کرد. مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات رهبری در این زمینه و اینکه اولین شبکه نفوذی کشف شده در کشور در حوزه رسانه بوده ، تصریح کرد: فعالان رسانه ای باید هشیار باشند که در بازی رسانه ای قرار نگیرند تا پازل دشمن را تکمیل و اهدافشان را پیاده کنند. رضایی ادامه داد: در دوران حساس فعلی باید رسانه ها بیشتر مسائل را مورد توجه قرار دهند. در این همایش از سه نفر از برگزیدگان  مسابقه تولیدات خبری هفته بسیج تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*