ایران در بین ۱۰ کشور توانمند و برتر جهان در تولید واکسن

کرج – ایرنا – رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان در تولید واکسن است، گفت: موسسه سرم سازی رازی تنها کشور در منطقه خاورمیانه است که واکسن های انسانی، دامی و طیور تولید می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر حمید کهرام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی و پاکستان در منطقه خاورمیانه هستند که در تولید واکسن پیشرفت های زیادی داشته اند اما فقط توانسته اند واکسن های دامی را تولید کنند و در تولید واکسن های انسانی و طیور ناموفق بوده اند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اطراف ما قادر به تولید واکسن انسانی نیستند، افزود: موسسه رازی با قدمت ۹۲ ساله خود در تولید واکسن های انسانی دامی و طیور الگویی برای دیگر کشور ها به شمار می آید.
وی ادامه داد: امروزه مؤسسه رازی به یک نهاد تولیدکننده علم تبدیل شده و می تواند پاسخگوی نیازهایی از جنس سلامت انسان، دام و طیور باشد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره دیگر ظرفیت های علمی این موسسه افزود: هم اکنون ۵۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز برای طیور در موسسه رازی تولید می‌شود.
دکتر کهرام در پایان تصریح کرد : کل تولیدات واکسن ایران در سال بین دو تا سه میلیارد دوز است در که موسسه رازی بیشترین سهم را در این تولیدات دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*