ادامه گزارش / پخش زنده مراسم تشییع آیت الله هاشمی از شبکه‌های خارجی

 

مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر پخش مستقیم از سوی شبکه های تلویزیونی و رادیویی داخلی، از شبکه های تلویزیونی خارجی نیز به صورت مستقیم پخش شد.
فرانس۲۴، الجزیره انگلیسی، بی بی سی جهانی  و یورونیوز  از مهمترین شبکه های خارجی بودند که اقدام به پخش زنده این مراسم کردند.
۱۲:۰۱
انتشار اولین تصاویر هوایی از مراسم تشییع
اولین تصاویر هوایی از مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد.
در این تصاویر که احتمالا توسط دورین تلفن همراه ضبط شده است، حضور گسترده مردم در آئین تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به نمایش گذاشته می شود.
۱۲:۲۴
ادای احترام سفرا و مقامات دیپلماتیک به شخصیت آیت الله هاشمی
همزمان با نیمه افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت خانه ها و نمایندگی های سیاسی ایران در خارج از کشور، سفرا و مقامات دیپلماتیک با حضور در این مراکز و امضای دفتر یادبود به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کردند.
 پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه ها و نمایندگی های سیاسی کشورمان درکشورهای مختلف، در یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیمه افراشته شده است.
 بسیاری از سفرا ، دیپلمات ها و شخصیت هاسی سیاسی در خارج از ایران با حضور در سفارت خانه ها و مراکز نمایندگی سیاسی یا رایزنی های فرهنگی ایران در دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی ، شخصیت و جایگاه بین المللی وی را مورد تمجید قرار دادند.
تاکنون جمع زیادی از مقامات دیپلماتیک با حضور در سفارت خانه ها و مراکز سیاسی ایران ازجمله در وین ( اتریش)، بلگراد ( صربستان) ،سارایو (بوسنی) ، مکزیکوسیتی( مکزیک)، گوانگجو، شانگهای و پکن(چین)، هانوی(ویتنام)،مادرید (اسپانیا)، آنکارا و استانبول( ترکیه)، باکو( آذربایجان)، کوالالامپور (مالزی)، اسلام آباد (پاکستان) ، بیروت( لبنان)، دهلی نو، حیدرآباد و بمبئی( هند)،آکتائو (قزاقستان)، جاکارتا (اندونزی)،توکیو(ژاپن) ،دمشق(سوریه)، کابل (افغانستان)، مسکو(روسیه) ،برونئی، زیمبابوه ، استرالیا، کره جنوبی و دانمارک با ملت و دولت ایران ابراز همدری کردند.
۱۲:۳۰
اقامه نماز ظهر و عصر در حرم امام و آماده شدن برای خاکسپاری آیت‌الله هاشمی
همزمان با مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی جمع کثیری از مردم انقلابی برای شرکت در مراسم تدفین یار دیرین امام و رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور پیدا کرده اند.
آخرین وداع رهبر معظم انقلاب با یار دیرین/ تصویری از محل خاکسپاری آیت‌الله هاشمی/ اولین فیلم هوایی از تشییع آیت‌الله
مراسم خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که همزمان با مراسم تشییع یار دیرین انقلاب، امام و رهبری در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شده است با حضور جمع کثیری از مردم در حال برگزاری است. در این مراسم حاضران پس از استماع زیارت آل یاسین که توسط نوه برادر آیت الله هاشمی قرائت شد به اقامه نماز ظهر و عصر پرداختند و هم اکنون نیز در حال استماع کلمات نورانی آیات کلام الله مجید هستند.
خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان وی و همچنین نوادگان امام خمینی(ره) و برخی مسئولان در کنار مردم خود را آماده برگزاری مراسم خاکسپاری می کنند.
علی لاریجانی، محمد جواد ظریف، اسحاق جهانگیری، حسن قاضی زاده هاشمی، آیت الله امجد، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله مقتدایی، علی اکبر صالحی، محمدرضا عارف، حسین فریدون، مرتضی بانک، حجت الاسلام سید محمود دعایی و … از جمله شخصیت ها و مسئولانی هستند که تاکنون خود را به حرم مطهر امام(ره) رسانده اند.
۱۲:۳۸
پیکر آیت الله هاشمی وارد حرم مطهر امام(ره) شد
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از تشییع باشکوه از دانشگاه تهران به خیابان انقلاب و سپس به سمت خیابان حافظ، دقایقی پیش وارد حرم مطهر امام خمینی(ره) شد.
آخرین وداع رهبر معظم انقلاب با یار دیرین/ تصویری از محل خاکسپاری آیت‌الله هاشمی/ اولین فیلم هوایی از تشییع آیت‌الله/ پیکر آیت‌الله هاشمی وارد حرم امام(ره) شد
پس از قدرشناسی مردم، با حضور جمع کثیری از هموطنانمان و مسئولان کشوری و لشکری، تا دقایقی دیگر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار مرقد امام راحل آرام خواهد گرفت.
۱۳:۰۰
پیکر آیت الله هاشمی برای خاکسپاری وارد ضریح مطهر امام(ره) شد
پیکر مرحوم آیت الله هاشمی پس از آنکه سرود ملی جمهوری اسلامی و مارش نظامی نواخته شد، در صحن حرم امام خمینی(ره) تشییع شد.
آخرین وداع رهبر معظم انقلاب با یار دیرین/ تصویری از محل خاکسپاری آیت‌الله هاشمی/ اولین فیلم هوایی از تشییع آیت‌الله/ پیکر آیت‌الله هاشمی وارد حرم امام(ره) شد
هم اکنون پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی برای خاکسپاری در جوار مرقد امام راحل وارد ضریح حرم امام خمینی(ره) شده و تا دقایقی دیگر پس از خاکسپاری، در خانه ابدی، آرام خواهد گرفت.
۱۳:۳۰
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام آرام گرفت
پیکر یار دیرین امام ، رهبری و انقلاب با بدرقه پرشور مردم، در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی آرام گرفت.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از برگزاری مراسم با شکوه تشییع و قدرشناسی مردم سرافراز ایران اسلامی در کنار پیر و مرادش آرام گرفت.
پس از قرائت زیارت عاشورا، مراسم تشییع و خاکسپاری رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور رسمی پایان یافت.
به گزارش تابناک، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه در سن ۸۲ سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*