اخبار کوتاه

 

ماجرای شنود دفتر علی مطهری چه بود؟

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده های شیراز، مشهد و شنود از دفتر شخصی من براساس قوانین و چارچوب های مشخص در حال رسیدگی است. منتظر گزارش کمیسیون شوراها در مورد حادثه مشهد هستیم و مسببین حادثه شیراز نیز مشخص شدند که باید با آنها برخورد شود. طبق اعلام وزارت اطلاعات در دولت قبل از دفتر من شنود می‌شد، که با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند

 

پسرباز فداکار استخدام محیط زیست می شود

سیدمحمد باختر سرباز فداکار مریوانی هنگام پست نگهبانی در پادگان شهید برخورداری عجبشیر برای نجات جان یک سگ از دست داده با تاکید رئیس سازمان محیط زیست کشور به استخدام این سازمان در می آید.معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری دستور داده است سرباز فداکار مریوانی که پایش را برای نجات یک سگ داد، به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست درآید.

 

 

واکنش کدخدایی به اظهارنظر درباره تبلیغاتی خواندن منشور حقوق شهروندی

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارنظر آیت الله محمد یزدی که منشور حقوق شهروندی را تبلیغاتی توصیف کرده بود گفت: تا زمانیکه مصوبه ای برای شورای نگهبان نیاید ما فارغ از اظهارنظر هستیم و اظهارنظر رسمی نخواهیم داشت. ولی اعضای شورای نگهبان آزاد هستند که نظرات شخصی خود را اعلام کنند.

آمار قابل تامل از سیگاری ها و قلیانی های بازیکنان لیگ برتر

انتشار بخشی از نتایج طرح مطالعاتی مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) آمار قابل توجه شیوع مصرف سیگار و قلیان در لیگ برتر فوتبال را مشخص کرد. ایفمارک در گزارش خود آورده است: با ارزیابی‌های آماری صورت گرفته، به نظر می‌رسد میزان شیوع مصرف سیگار باتوجه به اظهار نظر خود بازیکنان به طور واقعی چیزی حدود ۲۰ درصد باشد. این تفاوت آماری در مورد مصرف قلیان هم با شیوه مشابه تکرار شد. در این بین ۱۱ درصد بازیکنان اعتقاد داشتند که هیچ‌کس قلیان نمی‌کشد و ۸۹ درصد بازیکنان معتقد بودند که بازیکنان لیگ برتری قلیان می‌کشند. با آنالیز آماری میزان شیوع مصرف قلیان در میان بازیکنان چیزی حدود ۵۰ درصد به دست آمد. به طور مشابهی ۸۸ درصد بازیکنان اعلام کردند که خودشان قلیان نمی‌کشند.

 

نظر فاطمه هاشمی درباره رقبای احتمالی روحانی

فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: تفکرات مختلفی در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد و تاکنون این جناح نتوانسته تصمیمی را اتخاذ کند تا به اجماع برسند. به عبارتی اصولگرایان با یکدیگر در تعارض هستند و تا زمانی که به وحدت نرسند، نمیتوانند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ کاندیدای مشترکی معرفی کنند. رویه کاری، طرز تفکر و رفتار دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی و شهردار تهران برای مردم روشن شده است؛ جلیلی و قالیباف قدرت رقابت با رئیسجمهوری را ندارند و برای آقای روحانی رقیب جدی و سرسختی به حساب نمی‌‏آیند. فعلاً هیچ‌یک از اصولگرایان نمی‌‏توانند رقیب جدی و سرسختی برای رئیس دولت تدبیر و امید باشند؛ همه بدانند که محال است خانواده آیت‌الله هاشمی، آقای روحانی را تنها بگذارند و پشت وی را خالی کنند. تا آخر کنار آقای روحانی میایستیم و او را تنها نمی‏‌گذاریم و قطعاً به ایشان رأی خواهیم داد. مجدداً تأکید میکنم که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، خانواده‌ام از حسن روحانی حمایت میکنند

 

اولین اظهارات انتخاباتی میرسلیم

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در جامعه با موضوعی به نام دوقطبی مواجه هستیم و این مساله به معنای عدم یکپارچگی در کشور است، گفت که برای یکپارچگی حول محور رهبری باید فداکاری کرد.سید مصطفی میرسلیم در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به معرفی او به عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶، اظهار کرد: وقتی اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد نامزدی برای انتخابات ۹۶ را به بنده دادند، گفتم اگر بحث خدمت کردن مطرح باشد من آمادگی دارم و الا به دنبال قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی و مقام پرستی نیستم.میرسلیم با طرح این سوال که آیا از روند تحقق آرمان‌های انقلاب طی ۳۷ سال اخیر رضایت داشته ایم یا خیر، تصریح کرد: این مساله به مفهوم آن نیست که بخواهیم کل عملکرد دولت‌ها و مدیران را در ۳۷ سال گذشته زیر سوال ببریم، چراکه هردولت و فردی زحمت خود را کشیده اما کارهای زمین مانده زیاد است

 

 

پاسخ معاون روحانی به یک کامنت در توئیتر

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان، در پاسخ به توییت یکی از کاربران که از او خواسته برای یکی از متهمان امنیتی کاری بکند، نوشته است: “تا آنجا که در توانم بوده دریغ نکرده و نخواهم کرد

 

جزئیات جلسه ارزی ۳ساعته در مجلس

شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی (درباره جلسه با سیف) گفت، نتایج انتخابات آمریکا و انتخابات پیش رو در ایران ۲ عامل روانی گرانی دلار اعلام شد!در جلسه سه ساعته امروز سیف رئیس کل بانک مرکزی از تزریق ۵٫۸ میلیارد دلار ارز به بازار آزاد به عنوان یکی از اقدامات بانک مرکزی به عنوان کنترل بازار ارز اشاره کرد.سیف گفت که ورود بانکها به موضوع فروش ارز یکی از دلایل مهم کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است. به عقیده مدیران ارشد اقتصادی دولت، افزایش نرخ رشد اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال از جمله دلایل افزایش تقاضای ارز در هفته های اخیر بوده است.پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی بر این اساس بود که تا قبل از پایان سال قیمت دلار در بازار آزاد به کمتر از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش میابد.

نظریه هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ۹۶

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه هاشمی برای انتخابات سال ۹۶ افشاگری کرد و گفت: نظریه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال آینده است که اعلام کند دیگر حکومت دینی نمی‌خواهیم و حکومت دینی جامعه ما به حکومت مسلمانان و مشابه کشورهای مالزِی و ترکیه تبدیل شود و فقط حاکمان ما مسلمان باشند.وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواستیم حکومت دینی نداشته باشیم پس چرا انقلاب کردیم، تصریح کرد: البته شروع‌کننده این نظریه فائزه هاشمی است که اعلام کرد به حکومت دینی اعتقادی نداریم و آقای هاشمی و خانواده‌اش به دنبال پیدا کردن این نظریه در انتخابات سال آینده هستند و اینکه حجاب و بی‌حجابی در جامعه آزاد باشد.عضو کمیسیون آموزش مجلس به ۹ دی‌ماه سال ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: ۹ دی سال ۸۸ نشان داد مردم در قبال دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی بی‌تفاوت نیستند و وارد صحنه می‌شوند و حساب افراد و اشخاص را نظام جدا می‌داند.ابطحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیروزی در حلب ساده نبود اعلام کرد: حلب با کمک نیروهای شیعه از لبنان، افغانستان و ایران آزاد شد در حالی که آمریکا و مخالفان سوریه باور نمی‌کردند حلب پیروز شود، از طرفی علت عدم پیروزی در موصل این است که آمریکا در لباس دوست در کنار نیروهای عراقی می‌جنگد و مانع فتح موصل است.

جدیدترین اظهارنظر غرضی برای انتخابات

سید محمد غرضی در مورد طرح کاندیداتوری برخی افراد از جمله قالیباف و جلیلی گفت: اینکه هر روز یک کاندیدا مطرح می شوند نشان دهنده ان است که به نتیجه نرسیده اند. این کاندیدای انتخابات ۹۲ در پاسخ به سئوالی در مورد وحدت اصولگرایان ادامه داد: براساس اخبار هرکدام از گروه های اصولگرا از کسی پشتیبانی می کند،باید یک مقداری حوصله به خرج داد. وی در پاسخ به این پرسش که جامعه مدرسین و جامعه روحانیت می توانند نقش ریش سفیدی شان را در این انتخابات بازی کنند و اصولگرایان را به وحدت برسانند؟ تاکید کرد: امیدوارم بتوانند ولی در گذشته که نتوانستند. غرضی همچنین در واکنش به سئوالی در مورد تمکین پایداری به ائتلاف احتمالی گفت: انها هم جزو همین عزیزان هستند، این عزیزان در میان اصولگرا در یک مجموعه ای هستند که نظرات مختلف دارند ولی هنوز به یک جمع بندی نرسیده اند. این فعال سیاسی در مورد امکان اجرای استراتژی تعدد کاندیدا برای شکستن رای روحانی گفت: به نظر نمی اید مفاهیم سال ۹۲ را بتوانند به سال ۹۶ منتقل کنند. سال ۹۶ خیلی متفاوت از سال ۹۲ است.

گفته می شود «یکی از مقام‌های دادستانی به خانواده آرش صادقی و همسرش اطلاع داده است که صبح یکشنبه ۱۲ دی به محل زندان مراجعه و با دادن قرار وثیقه شرایط مرخصی صادقی و همسرش را فراهم کنندامیر رییسیان، وکیل آرش صادقی به سایت خبری تحلیلی ساعت ۲۴ گفت: بر اساس آن چه از طرف دادستانی بیان شده است، آرش صادقی به مرخصی درمانی می‌رود و همسرش گلرخ ایرانی به مرخصی خواهد رفت.آرش صادق در مقابل این اقدام اعتصاب غذای چند هفته‌ای خود را می‌شکند.در روزهای گذشته برخی افراد درخواست کرده‌اند که نسبت به تجدیدنظر در برابر آرش صادقی اقدام شود تا او با شکستن اعتصاب غذا شرایط را مساعد کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*