اخبار شهرستانها

۱۰ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی بزرگراه ها و باند دوم کشور مربوط به خراسان جنوبی است
مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش دو برابری اعتبار باندهای دوم استان گفت: افزون بر ۱۰ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی در بزرگراه ها و باند دوم مربوط به خراسان جنوبی است. مهندس مهدی جعفری ادامه داد: ۱۲۵ کیلومتر ازباندهای دوم استان که در سیستم «نیپا» نیز ثبت شده و در ۲ کریدور اصلی استان قرار دارد، جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است.
ارگ شیبانی خوسف خانه بوم گردی می شود
در جریان بازدید فرماندار خوسف همراه با مدیرکل میراث فرهنگی استان از دق اکبرآباد و ارگ شیبانی بر مرمت این بنای شاخص و راه اندازی خانه بوم گردی در فضای زیبای آن تاکید شد. حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی استانی در جریان بازدید اعلام کرد: با مرمت بناهای تاریخی که در حوزه این جاذبه واقع شده مثل ارگ شیبانی ماژان که با قوت بیشتری عملیات مرمت آن به پیش خواهد رفت، این بناها به ظرفیتی برای پشتیبانی کردن جاذبه کویری منطقه دق اکبرآباد خوسف در قالب خانه بوم گردی تبدیل می‌شود.
تجلیل از معاونت صنایع دستی خراسان جنوبی در کشور
در مراسم تجلیل از معاونان صنایع دستی استان‌ها که با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور برگزار شد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی به عنوان معاون برتر در کشور  معرفی و تجلیل شد.
کشف لاشه دو رأس کل وحشی در طبس
عاملان شکار دو راس کل وحشی در شهرستان طبس دستگیر شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در  مناطق شهرستان  موفق به دستگیری دو نفر متخلف شدند. وی افزود:از متهمین دستگیر شده  یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲، پنج عدد فشنگ چهار پاره و دو عدد فشنگ ساچمه‌زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، یک عدد چاقو و لاشه دو رأس کل وحشی کشف و ضبط شد.
آموزش مباحث بهداشتی قرنطینه ای برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
اولین جلسه ستاد فرعی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دامپزشکی استان با حضور نمایندگان دستگاههای عضو ستاد آنفلوانزای استان در محل دامپزشکی خراسان جنوبی برگزار شد. در این جلسه مباحث بهداشتی قرنطینه ای در خصوص این بیماری به شرکت کنندگان در جلسه بیان شد و بر اهمیت شناخت و راههای پیشگیری و کنترل این بیماری تاکید شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*