اخبار سیاسی

.

ستاد غرضی هزینه های انتخابات ۹۲ را اعلام کرد

سیدمحمد زهیر غرضی درباره هزینه‌های انتخاباتی سال ۹۲ ستاد انتخاباتی سیدمحمد غرضی، اظهار کرد: در سال ۹۲ ستاد آقای غرضی ۵۹ میلیون تومان هزینه کرد. وی با تأکید بر اینکه همه هزینه‌های ستاد انتخاباتی آقای غرضی شخصاً از منابع شخصی پرداخت شد، اظهار کرد: بسیار خوب است که همه چیز شفاف باشد و مشخص شود که در ستادهای مختلف چه کسانی هزینه کرده‌اند و چه منافعی را درخواست نمودند.

 

شکایت گازی ایران از ترکمنستان

شرکت گاز اعلام کرد همواره در خصوص اختلافات با شرکت ترکمن گاز تنها راه حل را مذاکرات رو در رو می‌دانسته که با توجه به اینکه این رویه با‌ وجود ده‌ها ساعت مذاکره و پیگیری‌های مستمر این شرکت، تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته، لذا شرکت ملی گاز ایران، فرآیند ارجاع اختلافات به داوری بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.»

 

 

 

پیشنهاد تسلی بخش آقای وزیر!

عباس آخوندی در مراسم جشنواره ایده و اقدام و توانمندسازی نیروی انسانی بیان کرد: ‌چهلمین روز سانحه تلخ برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان را گذراندیم، روزی که در آن تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم. وی ادامه داد: به همین خاطر، نباید این روز را از یاد ببریم، مدیرعامل راه‌آهن نیز باید این روز را روز «ایمنی راه‌آهن» نامگذاری کند تا هر سال در آن، ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان، تجربیات خود را در جهت توسعه ایمنی به اشتراک بگذاریم. وزیر راه و شهرسازی‌ یادآور شد: هر چند با وقوع این حادثه همه از نظر روحی و روانی در تنگنا قرار گرفتیم؛ اما امیدوارم یک لحظه از خدمت کردن و توسعه راه‌آهن دریغ نکنیم؛ زیرا این سازمان، بزرگتر از آن است که متوقف شود؛ امیدواریم با عبرت گرفتن از این حادثه در جهت بهبود و توسعه راه‌آهن کشور گام برداریم.

گفته می شود کریمی‌قدوسی نماینده نزدیک به جبهه پایداری در گفت‌وگویی اظهارداشته اظهارات مهم آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره ورود تجهیزات فنی و امنیتی به ساختمان پاستور در همین ارتباط است و ظاهرا بنا دارند فضای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩۶ را به سمت دوقطبی‌کردن پیش ببرند و برای تکرار حوادث ضدامنیتی ٨٨ برای انتخابات آینده نیز هیزم جمع می‌کنند. جریان فتنه با استقرار دولت آقای روحانی، بازگشته است و تلاش دارد از ظرفیت دولت و جایگاه قانونی آن، اتاق‌های پاستور و مکان‌های امن دولت را برای ایجاد شبکه امن، اتاق‌های فکر و مراکز تصمیم‌گیری که به‌صورت خوشه‌ای در فتنه نیز حضور داشتند، در اختیار بگیرد؛ نمونه‌های آن جلسه جماران، بنیاد باران و جلسه صبحانه که مشهور است. اخیرا نیز شاهد هستیم که آقای روحانی ساختمان پاستور را ترک کرده؛ همانطور که آقای هاشمی در کاخ مرمر نشسته، رئیس‌جمهور پاستور را تحویل برادر و فرزندانش داده است و خودش در کاخ سعدآباد نشسته و صبح‌ها ساعت ١٠ سرکار می‌آید و ساعت ١۴ آنجا را ترک می‌کند؛ یکی از علت‌هایی که به کاخ سعدآباد رفته، همین ورود تجهیزات فنی و امنیتی ارتباطی و مخابراتی و شنود و ضدشنود است.

 

 

گفته می شود مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در حساب توئیتری خود نوشته در شرایط کنونی ، محرز است که رئیس جمهور جدید آمریکا تلاش خواهد کرد با اقدامات ایذایی، ایران را وادار به نقض عملی برجام کند و از این طریق بهانه لازم برای تاسیس، تمدید یا تشدید تحریم ها علیه ایران را فراهم کند.حسام الدین آشنا در حساب توئیتری خود افزود: همه‌، اعم از موافقین و مخالفین دولت باید ‏به خاطر حفظ منافع ملی و منافع مردم محتاطانه رفتار و اقدام و از دادن هرگونه بهانه به آمریکا پرهیز کنند.وی ادامه داد: این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم در چه وضعیت منطقه‌ای مناسبی قرار داریم. به دیگر معنی اکنون که دولت‌های ‏دوست ایران در منطقه به خصوص عراق و سوریه توانسته‌اند به موفقیت‌های شایانی در تثبیت موقعیت خود نایل شوند و تروریست‌ها و تروریست‌پرورها ‏در ضعیف‌ترین موقعیت قراردارند نباید با اقدامات ورفتارهای نسنجیده، مجددا ایران را درمعرض اقسام تهدیدهای تحریمی و نظامی واتهامات جدید قراردهیم

 

 

گفته می شود دادستان تهران گفته ۷۰ نفر محکوم به جاسوسی در زندان های تهران هستند.عباس جعفری دولت‌آبادی گفته این افراد اطلاعات کشور را در حوزه‌های مختلف، اتمی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به دشمنان ارائه کرده‌اند.

 

 

گفته می شود اسدالله عسگراولادی در مصاحبه ای در باره روابط ایران و روسیه اظهارنظر کرده  رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در بخشی از سخنانش گفته روس‌ها درحال‌حاضر هیچ سرمایه‌گذاری در داخل ایران ندارند. ما حاضر شدیم طیاره‌های سوخو را از روس‌ها بخریم. اما به ما نفروختند و بهانه گرفتند. ما واقعا می‌خواستیم بخریم، اما به ما ندادند. این همه به روسیه رفت‌وآمد کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم. روس‌ها طیاره‌های مسافربری خوبی دارند. اما به ما ندادند. روس‌ها درحال‌حاضر در ایران سرمایه‌گذاری ندارند و علاقه‌ای هم ندارند. روس‌ها می‌خواهند ما سرمایه‌گذاری کنیم. روس‌ها این توقع را از ما دارند.

 

 

 

 

 

نظر منفی وزیر ارتباطات درباره یارانه نقدی

محمود واعظی️ بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران که در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه از روز گذشته در حال بررسی منطقه هستم و شاهد بودم که اقتصاد مقاومتی بسیار جدی گرفته شد و جای قدردانی نیز دارد، اظهار کرد: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی نگاه تبلیغی و برگزاری جلسات مختلف نیست. واعظی با بیان اینکه مسؤولان و مردم باید نگاهی عمیق، دراز‌مدت و استراتژیک به اقتصاد مقاومتی داشته باشند، تصریح کرد: به دنبال پایه‌ریزی اقتصاد جدید در کشور هستیم تا بتوانیم فقط به صادرات نفت متکی نباشیم، بدون تصدی دولت اقتصاد در اختیار مردم باشد، فرهنگ‌سازی خرید کالاهای داخلی ایجاد شود و بخش خصوصی حرفه‌ای داشته باشیم که برای تحقق و عملیاتی شدن آنها یک نسل باید تلاش کند.وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اینکه نمی‌توان به زیر مجموعه‌ها بی‌تفاوت بود، گفت: اگر پول یارانه مردم هر منطقه برای توسعه همان منطقه خرج می‌شد، اتفاقات بسیار بزرگی را شاهد بودیم، اما اشتباهات گذشته کار را سخت کرده است.

 

۱۰۵ هزار تن مرکبات مازندران از گردونه مصرف خارج شد

حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در رامسر اظهار داشت: درخواست این است که ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی تخصیص داده شود و علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان وام بلاعوض اضافه شود تا ما بتوانیم این خسارت را جبران کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: طبق جمع‌بندی بالغ‌بر ۱۰۵ هزار تن مرکبات استان از گردونه مصرف خارج شد.

 

 

گفته می شود ‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای برگزاری سومین همایش فضای مجازی گفت: خوشبختانه روزبه‌روز دغدغه‌ها نسبت به مشکلات فضای مجازی بیشتر می‌شود. مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از وضعیت فضای مجازی گفت: متاسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در این عرصه کار نمی‌کند و امیدواریم که در این عرصه کار جدی‌تری انجام دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*