اخبار سیاسی

گفته می شود جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی در خصوص محاکمه سران فتنه رافت داشته است، گفته مصلحت اندیشی یک واقعیت است، چراکه یکی از سران فتنه نخست وزیر و دیگری رئیس مجلس این کشور بوده است و اگر خواسته باشیم آنها را محاکمه کنیم، حکم آنان کمتر از اعدام نیست اما آنان اکنون در بهترین شرایط زندگی می کنند، به طوریکه استخر و اینترنت شان به راه است، پزشک خصوصی داشته و بهترین غذاها را برایشان درست می کنند و اگر زندگی فعلی آنان را برای مردم تشریح کنیم،مردم تجمع خواهند کرد.

 

 

گفته می شود مسعود کیمیایی در خصوص ماجرای ارتباطش با سعید امامی گفته دعوت سعید امامی، معاون وقت وزارت اطلاعات از کیمیایی از موضوعاتی است که او در این سال‌ها بار‌ها درباره آن صحبت کرده است. او بدون اینکه سوالی در این مورد شود، گفت: «یک آقایی به اسم سعید امامی همه را دعوت می‌کرد من را هم دعوت کرد برای فیلمسازی. من آن فیلم را نساختم. همین، چیز دیگری نبود. کجای جهان یک مامور امنیتی شما را می‌خواهد و شما نمی‌روید؟! بعد نسل ما جوری است که خیلی سختش است که بگویند با قدرت هستی.» او با اشاره به خانواده کسی که خبر دیدار او و سعید امامی را منتشر کرد، گفت: «شما فکر کنید برای اینکه اسمش را در تیتراژ ننوشتم عصبانی شد و زندگی یک آدم را پودر کرده است. حالا هی من دارم جواب می‌دهم و این مهم نیست، این مهم است که دائم دوست دارند این سوال را بپرسند.»

 

آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفته رهبرمعظم انقلاب معترضان به نتیجه انتخابات را به آرامش دعوت کردند و آن‌ها را به قانون فراخواندند. وی گفت: مقام معظم رهبری یکی ازکاندیدا را فراخواندند و گفتند جنس تو با جنس این افراد تفاوت دارد اما نصایح مقام معظم رهبری را نپذیرفت و راه اشتباه خود را ادامه داد و دست از فتنه‌گری برنداشت. آیت‌الله سعیدی با اشاره به آشوب‌های فتنه‌گران تصریح کرد: آشوب‌گران هتاکی را به عرصه مقدسات دینی کشاندند و به حریم امام حسین(ع) جسارت کردند که این آشوب‌ها کار افرادی که به کاندیدای معترض رأی دادند نبود چون آن‌ها هم جز ملت انقلابی ایران بودند.

 

عضو جبهه پایداری خواهان پایان حصر شد

حجت الاسلام سید محمود نبویان، مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای به تذکرات مکرر رهبری معظم انقلاب توجه نشد،گفت: جریان فتنه به دنبال اسلام ستیزی و اعتماد به دشمن است. نبویان با اشاره به اینکه به موضوع عاشورا از دو زاویه می‌توان نگاه کرد اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) چشمه جاری هستند که باید برای امروزمان از آنها درس بگیریم. وی با بیان اینکه باید به موضوع فتنه از زوایه دیگری نگاه کرد، افزود: مامعتقدیم باید حصر تمام شود، چه معنی دارد سران فتنه در آسایش و راحتی زندگی کنند در حالیکه باید از حصر خارج شده و در دادگاه محاکمه شوند.فتنه‌گران به دنبال براندازی نظام بودند، به نظر شما چرا باید سران فتنه در حصر در راحتی باشند و کباب بخورند.

 

 

هرگز یک ایرانی را تهدید نکن

در پی تهدید ترکمنستان به قطع گاز این کشور به ایران، گاز فاز ۶و۷و۸ پارس جنوبی با تلاش نیروهای ایرانی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی عسلویه ساعت ۱۵ امروز با شیرین سازی در این پالایشگاه به خط سراسری گاز کشور تزیرق شد تا مذاکره کنندگان ایرانی با خیالی آسوده بر سر مواضع خود بایستند.

اظهارات تند رئیس و نماینده پارلمان آذربایجان علیه ایران

اوگتای آسادوف رئیس پارلمان آذربایجان در جلسه روز جمعه پارلمانی گفت: ایران نمیتواند در امور داخلی ما دخالت کند. ما در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به باکو هیچ واکنشی نشان ندادیم اما باید در روابط دو طرف احترام متقابل حاکم باشد. قدرت حسن قلی اف یک نماینده پارلمانی نیز در نطق خود تهدید ایران علیه آذبایجان بعد از سفر نتانیاهو را تهاجم خواند و گفت این تهدید نباید بدون پاسخ بماند. اگر ایران به آذربایجان حمله کند از روی نقشه محو خواهد شد و به ۵ کشور تقسیم خواهد شد.

گفته می شود بانک جهانی که پیش‌بینی دلار۴۱۰۰تومانی را در آذر ماه انجام داده بود؛ درگزارشی که روز سه شنبه ۷ دی ماه ۹۵ منتشر کرد گفته است که با رسیدن دلار به ۵۰۰۰تومان اقتصاد ایران کاملا ورشکست خواهدشد.

چند میلیون نفر یارانه نمی گیرند؟

در حالی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تا پایان بهار امسال جمعیت ایران در مرز ۸۰ میلیون نفر قرار داشته است که اگر این رقم را با تعداد حدود ۷۷ میلیون نفری که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت می‌کنند کنار یکدیگر قرار دهیم باید گفت که اکنون فقط سه میلیون نفر یارانه دریافت نمی‌کنند!

 

 

 

بادامچیان: میرسلیم تا پایان در صحنه خواهد ماند

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در فرآیند انتخابات تا پایان مناظرات قاطعانه در صحنه خواهیم ایستاد، گفت: البته تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وحدت نیروهای انقلاب را حول یک چهره اصلح، افضل و ارجح شکل دهیم.اسدالله بادامچیان در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: شکر خدا که به ما توفیق داد تا بتوانیم نامزد مطلوب و شایسته‌ای را برای انتخابات ۹۶ معرفی کنیم و امیدوارم سایر دوستان اصولگرایان نیز آقای سید مصطفی میرسلیم کاندیدای موتلفه اسلامی را گزینه اصلح جریان اصولگرایی بدانند.وی مدعی شد: خبر انتخاب آقای میرسلیم که بعنوان نامزد نهایی حزب موتلفه اسلامی در برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بصورت غیررسمی اعلام شد واکنش وسیعی در داخل و خارج از کشور داشت

.

عدم علاقه ضرغامی برای نامزدی در انتخابات

رئیس اسبق رسانه ملی گفت: باید بیاموزیم که با داشتن تفکرات متفاوت بتوانیم کارهایمان را باهم پیش ببریم و وحدت خود را حفظ کنیم؛ فضای مجازی می‌تواند وسیله جدیدی برای ایجاد فتنه باشد و دارای اهمیت فراوانی است. عضو شورای عالی فضای مجازی متذکر شد: در چند وقتی که از فضای رسانه‌ای دور شده‌ام با تمرکز تمام راه‌های نفوذ در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنم و حضور فعالی در این شبکه‌ها دارم. ضرغامی تأکید کرد: معتقد هستم که اگر قرار است فتنه‌ای ایجاد شود توسط این شبکه‌ها نشر و توسعه پیدا می‌کند، با استفاده از احساسات دینی و فکری به ایجاد فتنه می‌پردازند و این خبرها در عرض چند ثانیه به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شود. وی در پایان بیان کرد: هیچ علاقه و برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات ندارم و ظرفیت خود را در خدمت به جبهه انقلاب گذاشته‌ام؛ فکر می‌کنم این ظرفیت باید در اختیار دوستان ما قرار بگیرد در حدی که بتوانیم صادقانه باشیم و این صداقت چیزی نیست که بخواهیم ادعا کنیم و من از این نظر برنامه خاصی ندارم و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهم.

 

 

ادعای جدید محمود صادقی

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس از حضور افرادی باعنوان جعلی کارشناس این کمیته در بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط با صندوق و دخالت در کار کمیته خبر داد.محمود صادقی با اشاره به انجام رفتارهای غیرقانونی از سوی برخی افراد با عنوان جعلی “کارشناس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس”، گفت: خبرهایی مبنی بر حضور افرادی باعنوان جعلی کارشناس این کمیته در بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط با صندوق و دخالت در کار کمیته به گوش می‌رسد درحالی که کمیته هنوز رسما آغاز به کار نکرده و کارشناسان آن نیز مشخص نشده‌اند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد با حضور در “بانک سرمایه” کارمندان و مدیرعامل آن را باعنوان کارشناس کمیته یا افرادی از ارگان‌های نظارتی تهدید کرده‌اند؛ لذا تحرکاتی پیرامون تحقیق وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان انجام می‌گیرد که در صورت عدم جلوگیری از آن، مسیر تحقیق و تفحص را به بی راه خواهد برد

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*