اخبار سیاسی

ناگفته های کدخدایی از وقایع سال ۸۸

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مدعیان تقلب مدعی بودند که ما به صلاحیت شورای نگهبان و همچنین صلاحیت کاندیدای پیروز شده در انتخابات ایراد داریم! مدعیان تقلب در آن زمان خواهان تشکیل یک کمیته‌ای در خارج از شورای نگهبان با حضور قضات و نمایندگان برخی علما شدند که چنین کمیته‌ای شأن قانونی نداشت. فردی نمی‌تواند مدعی شود چون مرجع رسیدگی را قبول ندارم شیشه آن را نیز خواهم شکست! مدعیان تقلب هیچ‌گاه هیچ مستند محکمه پسندی مبنی بر اثبات ادعای خود به ما ارائه نکردند. معرضین انتخابات ۸۸ می‌خواستند به شرط چاقو نتیجه بگیرند و گفتند اگر شورای نگهبان به نفع ما رأی دهد به شورا خواهیم آمد و ما نیز چنین مسئله‌ای را نمی‌توانستیم تضمین کنیم.

گفته می شود وزیر بهداشت کابینه موسوی گفته موسوی بدون حضور من بودجه وزارتخانه را تصویب می‌کرد. یکسری انتقادها آن زمان از طرف شهید آیت و شهید دیالمه به تفکرات موسوی و همسرش می‌شد. بخصوص در مجلس دکتر آیت علیه موسوی نطق کرد ولی اینها آن زمان دیده نشد. یک انقلابی شد و همه چیز از هم پاشیده بود. منافی گفت: موسوی و همسرش که گفتند من زن آمریکایی دارم خودشان سالها در آمریکا بودند. پدر خانم ابتکار یکی از خرابکارهای سازمان محیط زیست بود. نظارتش این بود که بیاید محیط زیست را از بین ببرد. خانم ابتکار هم خودش همینطور است. الان هم بچه‌اش را فرستاده آمریکا درس بخواند. شوهرش هم خرابکاری‌های زیادی داشته است.

گفته می شود حسین کنعانی مقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌م عضو جبهه ایستادگی می گوید: سعی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اریم برای انتخابات یک گزینه روحانی بیاوریم و از همان اول نیز بنا بر این بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اعضایی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر رهبری شورای اصولگرایی هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان نباید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به همین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌لیل اسامی بسیاری از افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که امروزه مطرح هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ممکن است منتفی شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

 

 

تهدید اروپا به انفجار در آستانه سال نو میلادی

گروه تروریستی داعش در پیامی اروپا را به حمله تروریستی تهدید کرد. در این پیام آمده است که داعش آتش بازیهای سال نو اروپایی ها را به کمربندهای انفجاری و مواد منفجره و شادی و دست زدن آنها را به گریه و زاری تبدیل خواهد کرد. این تهدیدات در حالی صورت می گیرد که مسئولان اروپایی اقدامات امنیتی خود را بعد از حمله تروریستی به یک بازار در برلین و کشته شدن ۱۲ تن افزایش داده‌اند.

 

شکایت کریمی قدوسی از شاکیان خود

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرده است. به گفته حسن بیکی به خاطر شخصی بودن تهمت برخی از نمایندگان، شکایت قدوسی در دادگاه مطرح شده و وی در مورد نکاتی که به بیرون درز کرده نیز می تواند اعاده حیثیت کند. ابوالفضل حسن بیکی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح شکایت نماینده مردم مشهد، تصریح کرد: شکایت کریمی قدوسی ابتدا به کمیسیون تخلفات مجلس رفته و بعد از آن هم به دلیل شخصی بودن شکایت به دادگاه می رود. به گفته حسن بیکی اتهامات دیگری از قبیل انحراف در مباحث سیاسی و به خطر انداختن منافع ملی توسط برخی از نمایندگان به کریمی قدوسی نسبت داده شده است.

 

جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند

آیت ا.. علم‌الهدی گفت: در کدام دادگاه اینها عفو می‌شوند؟ در کدام دادگاه برای اینها کمتر از اعدام قائل می‌شوند؟ حصر خانگی برای اینها یک مصونیت بود وگرنه باید اعدام شوند. آدم کشی و بیانیه ضد نظام دادن اعدام ندارد؟ اینها حرکات هنجارشکن ضد انقلاب است. وی بیان کرد: جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند و عده‌ای ضد انقلاب نیز پشت سر آنها راه می‌افتند، آنچه در ۹ دی سال ۸۸ اتفاق افتاد، اظهار برائت از دشمنان خدا و رسول خدا بود. برادران و خواهران ما اندیشه سیاسی‌مان مبتنی بر نظریات سیاسی سلیقه‌ای نیست بلکه مبتنی بر عقاید و باورهای دینی ما است. مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان مطاع ما هستند.

 

 

گفته می شود  محسن رهامی نوشته با تغییرات ایجاد‌‌ شد‌‌ه د‌‌ر شورای عالی اصلاح طلبان تلاش می‌کنیم به لیستی واحد‌‌ برای انتخابات شوراها برسیم.وی تاکید‌‌ کرد‌‌: د‌‌ر خصوص ریاست‌جمهوری تقریبا به وحد‌‌ت نظر رسید‌‌ه‌ایم و اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت خواهند‌‌ کرد‌‌، البته انتقاد‌‌اتی نسبت به نوع عملکرد‌‌ د‌‌ولت د‌‌ر ابعاد‌‌ اقتصاد‌‌ی د‌‌اریم و معتقد‌‌یم که د‌‌ولت باید‌‌ اقد‌‌امات لازم را د‌‌راین مد‌‌ت کوتاه انجام د‌‌هد‌‌.وی د‌‌رباره انتخابات شوراهای شهر و روستا و رقابت با اصولگرایان هم گفت: اصولگرایان د‌‌ر تهران توانستند‌‌ سنگر شهرد‌‌اری را به کمک شورا حفظ کنند‌‌. د‌‌ر د‌‌وره‌های اخیر هم بسیار برایش تلاش کرد‌‌ند‌‌، شهرد‌‌اری برای جناح راست بسیار اهمیت د‌‌ارد‌‌، به هیچ قیمتی حاضر نیستند‌‌ آن را از د‌‌ست د‌‌هند‌‌.وی افزود‌:مجموع هزینه‌های ما د‌‌ر انتخابات شورای چهارم کمتر از هزینه تبلیغات یک کاند‌‌ید‌‌ای اصولگرایان بود‌‌. ممکن است که با تبلیغات وسیع وارد‌‌ انتخابات بشوند‌‌ و با تخریب چهره د‌‌ولت و حامیان آن بتوانند‌‌ د‌‌وباره شهرد‌‌اری را به د‌‌ست بیاورند‌‌.رهامی همچنین د‌‌رباره اینکه اصولگرایان به وحد‌‌ت می‌رسند‌‌ یا خیر، اظهار د‌‌اشت: به هر حال اصولگرایان بسیار تلاش می‌کنند‌‌ و جلسات شبانه د‌‌ارند‌‌. با این وجود‌‌ بعید‌‌ می‌د‌‌انم به وحد‌‌ت کامل برسند‌‌، احتمالا آنها با د‌‌و یا سه کاند‌‌ید‌‌ا وارد‌‌ انتخابات می‌شوند‌‌

 

گفته می شود خبرگزاری قوه قضاییه پاسخ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در باره برادر رئیس جهمور را در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم منتشر کرد.میزان نوشت:در ادامه جلسه سخنرانیِ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در مدرسه معصومیه قم، برخی طلاب سوالات خود را با معاون اول دستگاه قضا مطرح کردند.یکی از سوال ها به پیگیری پرونده برادر رئیس جمهور و اینکه یکی از مسئولان ذیربط از تخلف او خبر داده بود، اختصاص داشت.معاون اول قوه قضائیه در پاسخ گفت: البته من نمی دانم آن مسئول ذیربط که می گویید چه فردی است؛ اما اگر منظورتان آقای سراج است، باید بگویم که وی در جلسه ای اعلام کرد که یک مدیر متخلف با سفارش برادر رئیس جمهور در یک پست مدیریتی قرار گرفته است و اظهارات آقای سراج ناظر بر تخلف یا جرم برادر رئیس جمهور نبود

گفته می شود عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرده در نشستی که طرفداران فتنه با مقام معظم رهبری داشتند از ایشان درخواست کردند که دادگاهی برای سران فتنه تشکیل شود که مقام معظم رهبری به آنان می‌فرمایند اگر اینان محاکمه شوند و دادگاهی برایشان تشکیل شود شما از امروز ناراحت‌تر خواهید شد.وی با بیان اینکه یک عده راه افتاده‌اند و می‌گویند ما وعده می‌دهیم رفع حصر صورت گیرد، گفت: مگر این مملکت بی‌صاحب است، مگر دادگاه ندارد، مگر ما مسئول خون‌های ریخته شده نیستیم و مگر دستگاه قضا و عدل این کشور می‌تواند آرام بنشیند.

 

گفته می شود محمد جواد لاریجانی بیان کرده فتنه ۸۸ یک فصل از فتنه های کفار است. باید فتنه را درست درک کرد و آن را فهمید و نباید بر اساس انتقام گیری باشد. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: نسل ما عمدتا کارآموزی سیاسی خود را در زمان امام خمینی ( ره) و عمدتا در زمان مقام معظم رهبری و آقای هاشمی گذرانده است. ما حالا به خاطر مواضع زاویه دار آقای هاشمی باید از وی فاصله بگیریم که کار خیلی سختی است، چون با هم دوست بوده ایم و با هم انس داشته ایم و ساعتها در کنار هم بحث های علمی و دینی می کردیم. وی افزود: ما شخصا دوستش داریم اما باید از او کناره گرفت، چون اعتقادات او با نظام و رهبری زاویه دار است. این دوری کردن سخت است اما باید بشود.

 

پیشنهاد رهبر انقلاب به میرحسین موسوی چه بود؟

کانال تگرامی رهبر انقلاب به مناسبت ٩دی و برای اولین بار درباره سال ۸۸ یک خبر منتشر کرد. ؛آقا قبول کردند هیاتی برای بررسی اعتراضات موسوی تشکیل شود؛ اما…آیت الله هاشمی شاهرودی میگوید: آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه‌ی قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند.گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صداوسیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد. به دفتر آقا زنگ زدم. به دبیر وقت شورای امنیت هم زنگ زدم و گفتم آقای موسوی چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم.گفتم باید به صداوسیما بگویید که زمان بگذارند تا ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید.آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند…

 

 

 

بیش از یک میلیون سیم‌کارت یک طرفه شد

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه در اجرای طرح احراز هویت به دنبال ایجاد مشکل‌برای مردم نیستیم، گفت:برای جلوگیری از قطع ارتباطات مشترکان این احتمال وجود دارد که مهلت در نظر گرفته شده برای اعلام اطلاعات مشترکان تمدید شود.حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح احراز هویت سیم کارت‌های مجهول‌الهویه و ضرب‌الاجعلی که برای اجرای این طرح تا نهم دی ماه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل بحث ساماندهی سیم کارت‌های بدون هویت آغاز شده و برای این کار یک سامانه نیز ایجاد شد.

شرط افزایش مبلغ یارانه نقدی چیست؟

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانگفت: ماهانه ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه به حساب هموطنان واریز می شود.وی در پاسخ به این سوال که مابه التفاوت رقم حاصل از افزایش قیمت ها ویارانه دریافتی مردم به چه حسابی واریز می شود، گفت: سایر درآمدهای دولت و مابه التفاوت هدفمندی یارانه به حساب دستگاه های خدماتی و ذی نفع به سبب مدیریت واحد و متمرکز، واریز می شود و از این حیث جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.بائوج لاهوتی ادامه داد: درآمد هدفمندی یارانه ها باید تحت نظارت و کنترل دقیقی باشد تا تخلفات احتمالی به حداقل برسد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری که چرا بر خلاف افزایش قیمت حامل های انرژی، میزان یارانه تغییر نکرده است، بیان داشت: تا زمانی که دولت نسبت به حذف یارانه دهک های پردرآمد اقدام نکند امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*