اخبار سیاسی

 

 گفته می شود یک خبرگزاری مدعی شده در جلسه ای با حضور رئیس دولت اصلاحات قرارشده علی مطهری بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرده و با توجه به احتمال زیاد رد صلاحیت وی به دلیل عدم سوابق مناسب اجرایی و مسائل دیگر، از این مساله بعنوان حربه ای برای جریان اصلاحات استفاده شود.

گفته می شود ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته قرارداد ۲۴۰ هکتاری در کیش بین یک ایرانی دارای تابعیت کشورهای مختلف با یک فرد دیگر منعقد شده بود که با توجه به برخی بندها، متاسفانه این زمین به صورت رایگان معامله شد. قرارداد مذکور مشکل آفرین بود و طوری بود که هیچ نیروی امنیتی هم نمی توانست وارد این ملک شود. این ملک به اتباع بیگانه داده شده بود، اما در یک ماه اخیر با پیگیری های انجام شده قرارداد ابطال شد و به زودی به منطقه آزاد کیش ارجاع داده می شود. قیمت این زمین ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

یکی از هواداران استقلال، پس از گل درگذشت

علیرضا منصوریان این خبر را تایید کرد و گفت: به آقای افتخاری اطلاع دادیم که در این باره پیگیری های لازم را انجام دهد. من خیلی ناراحت هستم و از همین جا به خانواده این هوادار و همچنین همه هوادارهای استقلال تسلیت می گویم.

گفته می شود سعید لیلاز گفته هنوز برآوردی از تاثیر رفتار آینده رییس جمهوری منتخب امریکا بر دلار نداریم اما به شخصه حدس می زنم همانند دوران رییس جمهوری «ریگان» که از افزایش کسری بودجه به عنوان حربه ای برای تقویت تحولات عمرانی در این کشور بهره برد، «دونالد ترامپ» نیز برای پوشش هر چه بیشتر هزینه ها به کاهش قیمت دلار بپردازد.مطالعات نشان داده است هر یک درصد کسری بودجه دولت آمریکا، ۲۰۰ میلیارد دلار منابع برای دولت این کشور ایجاد می کند؛ در حالی که کسری کنونی بودجه ایالات متحده ۲٫۵ تا سه درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست. رشد ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در هفته های گذشته با هدف جلوگیری از افزایش نرخ تورم انجام شده است.

 گفته می شود ناصر ایمانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه میگویید شالکه مرکزیت اصولگرا مشخص نیست،آیا این مرکزیت اصولگرایان متفاوت از جامعتین است؟ بیان کرد: خیر، سازوکار این دوره شبیه انتخابات مجلس ۹۴ است، یعنی طیف های مختلف اصولگرایان به علاوه جامعتین خواهد بود. این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره تکلیف جبهه پایداری و تمکین آن به تصمیم مرکزیت اصولگرایان گفت: پایداری سال ۹۴ تمکین کرد، امسال نیز همینطور خواهد بود، در این میان طیف آقای لاریجانی جدا شد، آنها از همان اول هم گفته بودند که به ائتلاف نخواهند پیوست.
 گفته می شود جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در راستای بررسی و شفاف‌سازی حساب‌های این قوه دیدار کردند. در این نشست اسناد و مدارک مربوط به حساب‌های قوه قضائیه در اختیار نمایندگان قرار داده شد که درنهایت حاضرین در نشست به این جمع بندی رسیدند که هزینه‌های این قوه تماماً به‌حساب قوه قضائیه واریز شده، نه حساب شخصی. بر این اساس در حاشیه این نشست نمایندگان حاضر در جلسه بیانیه‌ای صادر کرده که در متن آن تأکید شد که تمامی پول‌ها به‌حساب قوه قضائیه واریز شده و هیچ حساب شخصی در این بین وجود نداشته است.
 گفته می شود رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور در مورد فعالیت‌های انتخاباتی که از سوی برخی از جریان‌ها و جبهه‌ها مانند یکتا و یاران انقلاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: جبهه یکتا و یاران انقلاب تا کنون هیچ درخواست رسمی به وزارت کشور برای تشکیل جبهه نداده‌اند او در پاسخ به این سؤال که «این دو جبهه علی‌رغم نداشتن مجوز فعالیت می‌کنند»، عنوان کرد: زمان فعالیت و تبلیغات انتخاباتی فرا نرسیده است، این‌گونه رفتار‌ها زمان خودش را دارد. هیچ حزب و یا گروهی با وجود مجوز هم نباید فعالیت انتخاباتی داشته باشد. رضازاده تأکید کرد: این دو جبهه هم درخواستی ارائه نکرده‌اند تا ما آن‌ها را به رسمیت بشناسیم.

سکوت روحانی در دعوای شاگردان کابینه

پس از ۳ سال و نیم از آغاز طرح تحول سلامت، مشکلات فراوان اجرای این طرح و بدهی‌های سنگین بیمه‌ها باعث بروز اختلافات شدید بین وزیر رفاه و بهداشت شده است؛ به طوری که هاشمی اسم رفاه را برای وزارت رفاه مناسب نمی‌داند و ربیعی معتقد است تمام بار این طرح بر دوش وزارت رفاه قرار گرفته است. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای اجرای طرح تحول سلامت به کار گرفت، طرحی که وزارت بهداشت از آن به عنوان مهم ترین پروژه سلامت یاد کرد و تا کنون هرجا انتقادی نسبت به این طرح از سوی هر کسی مطرح شد وزیر بهداشت تمام قد از آن دفاع کرد.اما اکنون پس از سه سال و نیم از آغاز به کار این طرح مشکلات فراوان آن و بدهی های سنگین بیمه ها باعث بروز اختلافات شدید بین وزیر رفاه و بهداشت شده است تا آنجا که هاشمی اسم رفاه را برای وزارت رفاه مناسب نمی‌داند و ربیعی معتقد است تمام بار این طرح بر دوش وزارت رفاه قرار گرفته است. حال معلوم نیست چرا با وجود اختلافات و درگیری‌هایی که هر روز به نوعی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، رئیس جمهور سکوت کرده و ناظر بر دعوای شاگردان کابینه است.

روایت معاون روحانی از اغتشاش در نمازجمعه یزد

حسینعلی امیری در گفت‌و‌گو با «ایلنا»، درباره اتفاقات رخ‌داده در زمان سخنرانی‌اش در نمازجمعه یزد گفت: چند نفر سعی کردند در بین سخنرانی اغتشاش ایجاد کنند و فضا را به صورتی نا‌آرام کنند و نگذارند سخنرانی‌ام به انتها برسد، اما این عمل باعث نشد که من دست از سخنرانی بکشم و آن را نیمه‌کاره‌‌ رها کنماو خاطرنشان کرد: هنگامی که از آیت‌الله خاتمی و سایر علمای شهر یزد نام برده شد، شروع به شعار د‌اد‌ن کرد‌ند‌ که جمعیت هم با صلوات فرستاد‌ن اجازه ند‌اد‌ند‌ فضا متشنج شود‌. به هر حال آیت‌الله خاتمی از بزرگان این شهر بود‌ه‌اند‌ و همه برای ایشان و خانواد‌ه‌شان احترام زیاد‌ی قائلند‌. امیری با بیان اینکه “هنگامی که به دستاوردهای دولت اشاره شد، مخصوصاً برجام و توافق هسته‌ای، باز هم عده‌ای شعار سر دادند”، اظهار کرد: آن هنگام که صحبت از برجام به میان آمد، بازهم صد‌ای شعار به گوش رسید، منتها این‌بار صدا‌ها بلند‌تر از قبل بود. به نظر می‌رسید‌ د‌ر مسجد‌ پخش شد‌ه‌اند‌ که از هر گوشه صد‌ای شعار به گوش می‌رسید‌. امیری در پاسخ به این پرسش که “هویت شعاردهندگان مشخص شد یا خیر؟” اظهار کرد: من نامشان را نمی‌د‌انم ولی چهره همه این‌ها برای ما آشناست و د‌ر همه مراسم مختلف با برنامه حضور د‌ارند‌ و معمولاً هر فرصتی به‌د‌ست بیاورند‌ د‌ست به چنین اقد‌اماتی می‌زنند‌.

توصیه برجامی ژاپن به ایران و آمریکا

رضا نظرآهاری سفیر ایران در توکیو در خصوص واکنش مقامات ژاپنی به تمدید قانون تحریم ها در مجلس سنای آمریکا نیز گفت: ژاپنی ها سعی میکنند در این موضوعات در اظهاراتشان وارد مباحث چالشی نشوند. توصیه ژاپن به آمریکایی‌ها این است که سعی کنند حدالمقدور از اتخاذ مواضعی که ناقض برجام است خودداری کنند؛ از ما هم می‌خواهند که آغاز گر برهم زدن برجام نباشیم.او خاطر نشان کرد: موضع ما هم این است اما اگر طرف مقابل نقض کند ما سریع و شدید پاسخ می‌دهیم. این ما هستیم که باید در مورد این تصمیمم بگیریم و عمل کنیم. ژاپنی‌ها به طور کلی از برجام حمایت می‌کنند و درخواست‌شان هم این است که کسی این توافق را برهم نزند. برای ژاپن فضاهای اقتصادی و نفتی وقتی امکان‌پذیر است که در شرایط توافق بین المللی حرکت کنیم. به این دلیل که اگر بانک‌های این‌ها دوباره با تحریم بانک‌های ایران مواجه شوند طبعا قدرت مانور زیادی ندارند چرا که بانک‌های اینها عمدتا در کشورهای آمریکا و اروپایی سهام دارند و به همین دلیل از برجام حمایت می‌کنند. آنها تنها تحت برجام می‌توانند با ایران همکاری کنند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*