احداث۲۰۰ کیلومتر باند دوم درخراسان جنوبی دولت یازدهم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های این اداره کل در توسعه راه های استان در دولت یازدهم، سال ۹۵ را سال تحول در احداث بزرگراههای استان نامید و گفت: ۲۰۰کیلومتر باند دوم بزرگراه در دولت یازدهم درخراسان جنوبی احداث شده است. مهندس مهدی جعفری اظهارداشت:اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دربخش های راهسازی و شهرسازی و مسکن متمرکز است . وی گفت: ۲ کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور از این استان که در شرق کشور قرار دارد می گذرد.
سرمایه گذاری در کریدور راهها اولویت اصلی وزارتخانه
وی یادآور شد: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی در سطح کلان سرمایه گذاری در این کریدورهاست. وی در این ارتباط از کریدور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد یاد کرد که ۴۲۰ کیلو متر از این محور در خراسان جنوبی واقع است که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر معادل ۳۵ درصد از این محور تبدیل به بزرگراه شده که این طرح از جمله طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان و طرح اقتصاد مقاومتی است. مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری ۳۱ کیلومتر آن معادل۲۱ درصد به بهره برداری رسیده و این اداره کل متعهد است که ۳۰ کیلومتر دیگر ازباند دوم را تا پایان سال مالی ۹۵ تحویل دهدکه در صورت تحقق این امر در سال جاری ۶۱ کیلومتر معادل ۳۴ درصد از باند دوم انجام شده است.ضمن اینکه در حال حاضر ۷ پیمانکاربا حدود ۱۵۰ دستگاه راهسازی در این طرح مشغول به کار هستند. وی با اشاره به دومین کریدور که به کریدور بندرعباس – کرمان – راور – دیهوک – فردوس –بجستان – مشهدمعروف است، گفت: تاکنون در این کریدور ۱۴۸ کیلومترکه معادل ۴۱درصد است باند دوم احداث شده و این محور توسط پنج پیمانکار در دست اجراست. وی بیان کرد که از ابتدای سال جاری در این کریدور ۴۶ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و ۴۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال مالی انجام می شود و در مجموع ۸۶ کیلومتر(۴۵ درصد کار) در سال ۹۵ انجام شده و طول باند دوم انجام شده در دولت یازدهم تاکنون در این محور ۱۱۰ کیلومتر از ۱۴۸ کیلومتر است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر کریدورهای اصلی استان باند دوم ۲ محور سه راهی روم – سرایان و قاین- زیرکوه و باند دوم اسدیه – بیرجند نیز در دست اجراست که تحول خوبی در باندهای دوم این محورها انجام شده است.وی یادآور شد که امسال در ۳۳ کیلومتر از این دو محور باند دوم به بهره برداری رسیده و ۲۵ کیلومتر دیگر در محور سرایان تا روستای آفریز و اسدیه – بیرجند تا پایان سال مالی ۹۵ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
استفاده از روسازی بتنی برای نخستین بار در محورهای خراسان جنوبی
وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور روسازی بتنی درمحورهای استان انجام می شود که ازویژگی آن میتوان به دوام این نوع روسازی (حدود ۵۰ سال)،استفاده از سیمان مازاد تولیدی کشور و  کاهش آلودگی های زیست محیطی نسبت به آسفالت نام برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*