آغاز ثبت نام از کارجویان متقاضی برای کار در ایرلند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران از آغاز ثبت نام از کارجویان متقاضی برای کار در ایرلند خبر داد و از انان خواست از فردا با مراجعه به سامانه این انجمن صنفی برای ثبت نام فرم های اعزام را تکمیل کنند.
حسن کرباسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به توافقنامه ای که دو ماه پیش میان مقامات دو کشور ایرلند و جمهوری اسلامی ایران امضا شده است اشاره کرد و گفت : براساس این توافقنامه کارجویانی می توانند به ایرلند اعزام شوند که در یکی از رشته های هتل داری ، آشپزی و یا یکی از زیرشاخه های این رشته ها مانند شیرینی پزی و پذیرش ، مهارت داشته باشند .
وی حداکثر سنی را که متقاضیان کارجو برای اعزام باید داشته باشند ۴۰ سال دانست و افزود : داشتن مدرک فنی و حرفه ای و یا سابقه کار در یکی از این رشته ها الزامی است .
کرباسی با بیان اینکه کارجویان متقاضی باید در سطح ” آیِلتس ” به زبان انگلیسی مسلط باشند گفت : افرادی که فاقد این مدرک باشند می توانند هنگام ثبت نام متعهد شوند تا زمان اعزام مدارک خود را تحویل می دهند .
وی هزینه ثبت نام برای کارجویان متقاضی را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود : پیش بینی می شود این افراد پس از مراحل ثبت نام در داخل و بررسی اداری انها در کشور میزبان ۴ ماه اینده به ایرلند اعزام شوند .
کرباسی افزایش اعزام نیروی کار متخصص را به خارج از کشور از برنامه های مهم دولت در سال ۹۵ دانست و گفت : برهمین اساس انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران هم در تلاش رایزنی های هرچه بیشتر با کشورهای پذیرنده نیروی کار است .
وی از اغاز مذاکرات مقدماتی با مقامات المان خبر داد و ابراز امیدواری کرد ، شرایط اعزام نیروی کار متخصص در رشته های آی تی ، فنی و مهندسی در اینده نزدیک فراهم شود .
کرباسی همچنین به افزایش تخلفات کاریابی های غیرمجاز ایرانی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و از مردم خواست به هیچ وجه به وعده های دروغین شرکت های مهاجرتی اعتماد نکنند .
وی تعداد کاریابی های غیرمجازی را که در یکی دوسال اخیر شناسایی و به ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ها معرفی شده اند ۲۸۰ مرکز برشمرد و از اینکه این ادارات کل دربرخورد با کاریابی های غیرمجاز بصورت جدی وارد نشده است ابراز تاسف کرد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*