استاندار در جشن روز فردوس خبر داد: اختصاص ۳ میلیارد تومان برای اجرای باند اضطراری فردوس/ رسیدن به توسعه در گرو همدلی و پرهیز از ورود به حواشی است

استاندار خراسان جنوبی در جشن روز فردوس، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)و همچنین روز فردوس، رمز موفقیت را وحدت و همدلی همه مسئولین در تمامی رده ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: مسئولین در استان و شهرستان ها باید با پیگیری مستمر، مشکلات موجود را مرتفع کرده و با وحدت و یکدلی، با پرهیز از ورود به  حواشی تنها به ارائه خدمت به مردم بپردازند. مهندس سیدعلی اکبر پرویزی، با بیان اینکه امید است روزی تمامی شهرستان های استان و از جمله فردوس به توسعه واقعی دست پیداکنند، گفت: قطعاً استفاده از نیروی انسانی توانمند، خوش فکر و مستعد در کنار استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت های عمومی می تواند زمینه های حل مشکلات را فراهم نماید.
وی با بیان اینکه انعکاس خدمات و اقدامات دولت موجب تزریق روحیه نشاط و امید به آینده در جامعه خواهدشد گفت: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت مدیران، رفتار صادقانه و بدون تبعیض با مردم است؛ از این رو در صورتی که در زمینه ارائه خدمات ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد آن ها را نیز باید صادقانه با مردم در میان گذاشت.
وی به اقدامات و پیگیری های انجام شده طی ۵ ماه اخیر در استان اشاره کرد و افزود: در این مدت، پیگیری ها و اقدامات بسیار مناسبی در حوزه های مختلف راه آهن، اعتبارات استان، راه ها و محورهای مواصلاتی و نیز تقویت زیرساخت های استان در بخش های مختلف به انجام رسیده و دستورات بسیار مناسبی نیز ازسوی مسئولین ذیربط صادر شده که در آینده ای نزدیک، مردم آثار و برکات آن را مشاهده خواهند کرد. وی به تنگناهای مالی دولت اشاره کرد و افزود: درحال حاضر، دولت با بدهی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است؛ این در حالی است که وجود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور نیز کار را برای اجرای پروژه های مختلف عمرانی سخت کرده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای ورود اسکناس به مبادلات اقتصادی کشور تاکنون ۹۰ هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ و وارد بازار شده است، گفت: از این میزان، ۴۳ هزار میلیارد تومان در ۸ سال دولت گذشته چاپ و به منظور ساخت مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرارگرفته است. وی ادامه داد: تخریب ساختار اقتصادی کشور در دولت گذشته موجب شد تا در کمتر از ۲ سال ارزش پول ملی ایران به یک سوم کاهش پیداکند که امروز شاهد آثار زیان بار آن در حوزه اقتصادی هستیم.
مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست ها و مشکلات شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که در مرکز صورت گرفت، ۳ میلیارد تومان اعتبار درخصوص اجرای طرح باند اضطراری فردوس تخصیص خواهدیافت. وی به اعتبارات خشکسالی استان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی در سال جاری، تلاش خواهیم کرد باتوجه به نیاز و خسارتی که به کشاورزان وارد شده است، تخصیص لازم به این شهرستان صورت گیرد.
استاندار لحظه به لحظه مطالبات مردم و نمایندگان را پیگیری می کند
رئیس مجمع نمایندگان استان ونماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استاندار خراسان جنوبی با تمام توان و لحظه به لحظه مطالبات مردم و نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را با دقت، حساسیت و دلسوزی دنبال می کند. دکتر امیرحسن خانی، ضمن تبریک روز ملی فردوس به احداث مجتمع فرهنگی – هنری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا در دهه فجر سال جاری این سالن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری برسد.
وی به کارخانه نساجی فردوس به عنوان بزرگترین کارخانه شهرستان فردوس با ۱۷ هزار نفر سهامدار اشاره کرد و ادامه داد: توسعه این کارخانه و ارائه تسهیلات به متقاضیان در این زمینه نیز از دیگر درخواست هایی است که قول مساعد از سوی مسئولین کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهوری داده شده است. دکتر امیر حسن خانی ادامه داد: با مذاکراتی که با استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت وی در خصوص احیای بافت فرسوده فردوس و ایجاد منطقه ویژه فردوس نیز قول مساعد برای کمک های لازم داد.
وی به سرمازدگی محصولات کشاورزی در کشور و استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: دولت در خصوص تخصیص اعتبارات مدیریت بحران و سرمازدگی به کشاورزان و باغداران شمال کشور اقدام مناسبی صورت داد که امیدواریم همین امر در خصوص باغات انار در فردوس که دچار سرمازدگی شدند به کارگرفته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*