معاون حقوقی رییس جمهور: کابینه دیگر تغییرات ندارد/تدوین لایحه‌ای برای مبارزه بارانت‌خواری

شناسهٔ خبر: ۳۸۱۶۶۳۷ –
معاون حقوقی رییس جمهور شایعه تغییرات جدید در دولت از جمله برکناری نهاوندیان و برخی وزیران اقتصادی را رد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات در  نشست خبری در خصوص تغییرات احتمالی در بدنه دولت و انتشار برخی اخبار مبنی بر برکناری نهاوندیان و دیگر وزیران اقتصادی گفت: کابینه دولت دیگر تغییرات ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده دولت از برخی رسانه ها شکایت کرده است این صحت دارد؟ گفت: رسانه ها جایگاه بسیار مهمی در کشور دارند و ما از حقوق رسانه ها حمایت کرده و مقابل عوامل محدودکننده قدرت رسانه ها ایستاده ایم.

انصاری با بیان اینکه دولت از آزادی رسانه استقبال می کند، گفت: به خاطر بدعهدی برخی رسانه ها، آزادی رسانه را نادیده نگرفته ایم. اگر از مجاری رسانه ها به شخصی یا اموال نظام و مردم توهین و تجاوز شود و در صورت تضییع حقوق و توهین به رییس جمهور، معاونت حقوقی به این مسئله ورود می کند.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: برخی رسانه ها کپی برداری از رسانه های ضد انقلاب و صهیونیستی هستند و با آن هیچ تفاوتی ندارند.

باید جلوی مسموم کردن فضای عمومی جامعه را گرفت

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه باید جلوی مسموم کردن فضای عمومی جامعه را گرفت، گفت: با برخی نشریات و مطبوعات که خلاف مصلحت عمومی قدم برداشتند، برخورد کرده و به قوه قضائیه شکایت کردیم که البته تعداد آنها انگشت شمار است.

وی در خصوص قانون جامع انتخابات توضیح داد: این قانون از قبل در وزارت کشور و با کسب نظر از صاحب نظران آماده شده بود و در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گرفته است.

انصاری افزود: قرار شده است وزارت کشور لایحه موجود را با سیاست های کلی انتخابات تطبیق بدهد و کمیسیونی با حضور وزیر دادگستری، معاونت حقوقی و همچنین اعضا کمیسیون سیاسی دولت بررسی شود.

معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص شکایت از برخی روحانیون گفت: دو مورد شکایت داشتیم که در قالب شکایت از رسانه ها از این دو مورد شکایت کرده ایم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری در خصوص شکایت دولت از برخی از نمایندگان، گفت: مواردی بود که رسما قانون نادیده گرفته شده بود و اتهاماتی علیه مسئولان مطرح شده بود اما با توجه به اتمام مجلس قبل، تعاملی با مجلس فعلی صورت گرفت و بنای ما این است که با تعامل کار به شکایت نرسد.

انصاری از تشکیل معاونت علمی در معاونت حقوقی خبر داد و افزود: معاونت حقوقی و تنقیح تقویت شد و لایحه تعارض منافع یا ذی نفعان به دلیل اهمیتی که در راستای مبارزه با رانت خواری دارد،  تدوین شده است و به زودی تقدیم مجلس می شود.

لزوم برخورد با رسانه ها به دلیل ترویج توهین به رئیس جمهور

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: بخش قانون اساسی و حقوق شهروندی و مستندسازی املاک دولت در معاونت مذکور فعال شده است.

وی در ادامه افزود: با برخی رسانه نماها و روزنامه نگارها باید برخورد کرد چرا که اینطور رواج شده است که توهین به رئیس جمهور آزاد شده است.

وی با بیان اینکه برجام پیروزی حقوقی دولت بود، گفت: با توجه به شرایط روز، تا دو سال ذخیره گندم ایرانی در سیلوها داریم.

مخلوط کردن بحث معوقات با تخلفات یک بدعهدی رسانه ای است

انصاری در ادامه و در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برخی به قصد برای پوشاندن تخلفات گذشته این را مطرح کردند. با این حال دولت پیگیر این موضوع است. بخش عمده از هشت هزار میلیارد معوقات بانکی است و ده ها هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم. بخشی از معوقات که با رانت گرفته شده است حکم اختلاس دارد. مخلوط کردن بحث معوقات با تخلفات یک بدعهدی رسانه ای است. دولت در برخورد با مفاسد جدی است و به عنوان معاونت حقوقی پرونده تخلفات مالی که در گذشته بوده است را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت:  امیدواریم این مشکل حل شود و تصویر هیچ کس ممنوع نباشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*