مصرف نان لواش باعث فقر آهن و کلسیم می شود

برای سلامت خود و فرزندانتان از مصرف بیش از اندازه نان لواش خودداری کنید. نان لواش باعث فقر آهن و کمبود کلسیم در بدن می شود.
نان لواش به دلیل کمبود ویتامین و مواد معدنی به نسبت دیگر نان ها ارزش غذایی پایینی دارد زیرا در نان لواش تخمیر انجام نمی گیرد و از مخمر استفاده نمی شود. به همین دلیل موادی در آرد نان وجود دارد که باعث فقر آهن و کاهش جذب کلسیم می شود. مصرف مداوم نان لواش باعث کاهش آهن و کلسیم بدن در کودکان و نوجوان در حال رشد خواهد شد.

نان

در واقع گروه علمی تغذیه ای ایران با مصرف بی رویه نان لواش مخالف است زیرا این نان ها علاوه بر کاهش آهن و کلسیم به دلیل سفید بودن آرد در این نان ها و نان های فانتزی و سبوس گیری بالای آن ها، با کمبود ویتامین های گروه ب، فیبرها و دیگر مواد مغذی نیز رو به رو هستند. به همین دلیل کودکان و دانش آموزان نباید از این نان ها استفاده کنند، اما به دلیل ماندگاری بالای نان لواش مصرف آن رواج دارد و حتی تولید بدون مجوز آن نیز گزارش شده است.
به والدین توصیه می کنیم از نان های صنعتی کامل برای تغذیه کودکانشان استفاده کنند زیرا نان های سنتی درصد سبوس گیری بالایی دارند. مصرف نان کامل که غلات مناسبی دارد، از جمله نان جو، گندم یا نان های پنج غله و هشت غله بسیار مغذی و سالم است و از فرد در مقابل ابتلا به بیماری های متابولیکی غیر واگیر پیش گیری می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*