عضو انجمن علمی طب سنتی ایران: خواب عمیق در تاریکی مطلق اتفاق می افتد/تشک های مناسب برای مناطق مختلف کشور

 

خبرگزاری فارس: خواب عمیق در تاریکی مطلق اتفاق می افتد/تشک های مناسب برای مناطق مختلف کشور

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: در منطقه آذربایجانان تشک‌های پشمی و نمد؛ در منطقه کرمان و یزد پنبه؛ هرمزگان و بوشهر از تشک کتان استفاده می‌شود.

نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص تکنیک‌های مناسب خواب در طب سنتی گفت: اتاق در هنگام خواب علی الخصوص برای بچه‌ها باید تاریک باشد چون روح بچه‌ها لطیف و حساس است و فقط در تاریکی مطلق خواب عمیق صورت می‌گیرد.

وی افزود: بهتر است دمای اتاق خواب معتدل باشد، اتاق نباید بسیار سرد یا گرم باشد همچنین انداختن لحاف سنگین سبب اختلال در خواب و رشد می شود؛ اتاق نباید مخوف و بدبو باشد؛ بالش خیلی بلند یا خیلی کوتاه و قرار گرفتن سر کمی بالاتر از سطح بدن از خواب آرام و مناسب جلوگیری می کند.

این متخصص طب سنتی در خصوص تشک خواب مناسب گفت: تشک خواب نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد و اطباء قدیم این علم بر اساس موقعیت جغرافیایی تشک‌های مختلف را تجویز می‌کنند مثلاً در منطقه آذربایجانات، تشک‌های پشمی و نمد؛ در منطقه کرمان و یزد، پنبه؛ هرمزگان و بوشهر از تشک کتان استفاده شود. همچنین جنس تشک باید مطابق با مزاج هماهنگ شود؛ جنس و ویژگی‌های تشک اگر مناسب نباشد سبب انباشته شدن رطوبت در بدن و بیماری و خستگی می‌شود.

مسعودی افزود:‌ توصیه می‌شود هنگام خواب روی ناحیه میانی بدن رواندازی انداخته شود، در تابستان باید روانداز لطیف و در زمستان باید گرم باشد که این به هضم غذا و اعضای بدن کمک می‌کند.

عضو انجمن علمی طب سنتی در پایان گفت: در طب سنتی خوابیدن به پهلو توصیه شده و خوابیدن به پشت را پسندیده نمی داند همچنین به شکم خوابیدن را خوابی شیطانی می داند زیرا سبب بروز بیماری‌های چشمی ، پوستی و سکته می‌شود. مگر در موارد خاص که پزشک به روش خاصی توصیه کرده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*