رئیس مرکز شیمی درمانی در بازدید استاندار از این مرکز اعلام کرد:خبری از کمک ۴ میلیارد تومانی وزارت بهداشت نشد

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته برای اولین بار از مرکز شیمی درمانی و رادیوتراپی استان بازدید کرد. مهندس پرویزی در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بطور مرتب از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیگیر مصوبات و قولهای سفر وزیر بهداشت به استان هستیم که امید است در ماه های باقیمانده از سال جاری شاهد بهره برداری از مرکز شیمی درمانی استان باشیم.
وی با تأکید بر اینکه از این به بعد باید بیشتر وقت و تلاش خود را در ارتقای سطح بهداشت و درمان و تجهیز مراکز صرف کنیم، افزود: به نظر می رسد در استان به تخت بیمارستانی جدیدی نیاز نداریم بنابراین باید برای ارتقای کیفیت خدمات تلاش شود.
وی ادامه داد: تلاش دانشگاه علوم پزشکی باید به توسعه بیمارستانی در شهرستان ها و ارتقای سطح متخصصین در مراکز درمانی معطوف شود. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان کمک ریالی استان به پروژه شیمی درمانی اذعان داشت: کمک به این پروژه در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد و ما هم پیگیری های لازم را در تهران انجام می دهیم و اگر قرار باشد کمکی هم در حوزه بهداشت و درمان استان داشته باشیم به شهرستان ها و احداث مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس جاده ای و خانه های بهداشت اختصاص خواهیم داد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با چند بخش نیمه دولتی توافقاتی برای احداث دو یا سه مرکز بهداشتی درمانی صورت گرفته است تا شهرستان ها هم از مزایای درمانی بیشتری بهره مند شوند. مهندس پرویزی ادامه داد: مرکز شیمی درمانی استان به دو دستگاه دیگر نیاز دارد که با توجه به اینکه باید از خارج کشور خریداری شود زمان بر خواهد بود و امید است سال آینده محقق شود. رئیس مرکز شیمی درمانی ورادیو تراپی استان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: زیربنای مرکز شیمی درمانی استان ۶ هزار متر مربع می باشد که عملیات ساختمانی آن در حال اتمام است و تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. حسینی با اشاره به اینکه از این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است، افزود: مابقی مبلغ از طریق خیرین و کمک های مردم استان تأمین شده است و استانداری نیز تاکنون کمک ریالی به پروژه نداشته است.
راه اندازی مرکز شیمی درمانی طی ۲ ماه آینده
وی از راه اندازی مرکز شیمی درمانی طی دو ماه آینده خبر داد و اذعان داشت: وزارت بهداشت برای اتمام پروژه قرار بود ۴ میلیارد تومان کمک کند که اینگونه عنوان شده که این رقم قابل پرداخت نخواهد بود و از ۴ میلیارد کمک یک خیریه برای اتمام پروژه نیز ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تاکنون محقق شده است.
وی با بیان اینکه تهیه دستگاه انرژی مرکز به تنهایی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تأمین این مبلغ از عهده ما خارج است که امید است مسئولان استان مساعدت بیشتری داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه برای اتمام پروژه هنوز به حدود ۴ میلیارد تومان نیاز است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قرار است بخشی از این مبلغ را کمک کند و مردم استان نیز توان بیشتری باری مساعدت ندارند بنابراین از استانداری درخواست مساعدت بیشتری داریم.
حسینی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز ۱۰۰درصد نیاز شیمی درمانی بیماران و ۸۰ درصد نیاز به رادیوتراپی در استان مرتفع خواهد شد که با خرید دستگاه انرژی این نیاز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.  لازم به ذکر است مرکز شیمی درمانی و رادیوتراپی استان دارای ۴۰ تخت می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*