درخواست معافیت تولیدکنندگان از پرداخت عوارض در ماهیرود به تهران رسید/نبض ماهیرود در دست وزارت کشور

درخواست معافیت واحد های تولیدی استان از پرداخت عوارض در بازارچه مرزی ماهیرود برای تائید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است. تائید این طرح در وزارت کشور انگیزه ای قوی به تولید کنندگان و جانی تازه به ماهیرود می دهد. رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: معافیت واحدهای تولیدی استان از پرداخت عوارض در بازارچه مرزی ماهیرود برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است که در صورت اخذ مصوبه اجرایی خواهد شد .

در پی درج گزارشی پیرامون مشکلات صادرکنندگان در خراسان جنوبی در شماره روز گذشته روزنامه ، یکی از مهم ترین دغدغه هایی که توسط صادرکنندگان مطرح شد اخذ هزینه خدمات صادرات در بازارچه مرزی ماهیرود در سال جاری بود و اینگونه عنوان شد که به موجب مصوبه شورای سازماندهی مبادلات مرزی در تاریخ ۳/۸/۹۳ محصولات واحدهای تولیدی استان که از طریق بازارچه های مرزی صادر می شوند از پرداخت هزینه خدمات معافند اما این مصوبه در حال حاضر اجرایی نمی شود . این مشکل در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان نیز مطرح شد که مشاور وزیر ورئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این دغدغه صادرکنندگان گفت: اخذ هر گونه هزینه خدمات از صادرکنندگان در بازارچه ها ممنوع است و اگر مشکل و مانعی در این زمینه وجود دارد حتما پیگیر خواهیم بود .

خبرنگار ما در ادامه برای پیگیری موضوع با رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی تماس گرفت و نظرش را در این زمینه جویا شد.  فخر با اشاره به گفته مشاور وزیر پیرامون ممنوعیت اخذ عوارض در بازارچه ها از صادرکنندگان گفت: این جمله اینگونه اصلاح می شود که اخذ هرگونه عوارض در بازارچه ها از صادرکنندگان خارج از چارچوب قوانین موضوعه ممنوع است چرا که ما بر اساس بخشنامه سازمان بازارچه ها این عوارض را اخذ می کنیم.  وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سازماندهی مبادلات مرزی استان در سال ۹۴ محصولات واحدهای تولیدی استان از پرداخت عوارض بازارچه مرزی معاف بوده اند که  این معافیت را به سال  ۹۵ نیز تسری داده ایم که به آن اشکال قانونی وارد شده مبنی بر اینکه باید این مصوبه حتما به تایید وزارت کشور هم برسد. وی تصریح کرد: بر همین اساس مصوبه شورای سازماندهی مبادلات مرزی در راستای معافیت اخذ عوارض ماده ۱۱۶ به وزارت کشور ارسال شده که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد. رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی اذعان داشت: طی سه سال گذشته در راستای حمایت از تولید کنندگان نرخ تعرفه ها در بازارچه مانند اجاره بهای غرفه ها هیچگونه افزایشی نداشته است.  فخر در این گفت وگو از افتتاح جایگاه سیلندرپرکنی گازمایع در بازارچه ماهیرود تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: قرار بوده این جایگاه تا پایان آبان افتتاح شود که هنوز یکسری کارهای تست فنی باقی مانده که امید است تا پایان آذر به اتمام برسد.

Image result for ‫بازارچه ماهیرود‬‎

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*