خجسته در نطق میان دستور: صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیریت فامیلی و خانوادگی اداره می شد


سرویس صحن
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و ادرای با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیریت فامیلی و خانوادگی اداره می شد، گفت: مفاسد اقتصادی با ورود مجلس یکی پس از دیگری تعیین تکلیف شده و امروز در دادگاه تقاص پس می دهند.
یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱

صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیریت فامیلی و خانوادگی اداره می شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امیر خجسته در نشست علنی امروز (یکشنبه،۲ آبان ماه) در نطق میان دستور خود گفت:امروز جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور دنیا است و در منطقه یک ابرقدرت بوده و اثرگذاری آن در جهان اسلام به طور ملموس، بارز و آشکار است و آنچه که امروز جمهوری اسلامی را تهدید کرده و مردم را نگران کرده و مقام معظم رهبری بر رفع آن تاکید کرده ودر این زمینه تذکر دادند، فساد، اختلاس، تبانی و رشوه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در رابطه با فساد باید عزم مان را جزم کنیم، افزود:باید به داد مردم، اقتصاد، معیشت مردم و اشتغال و ازدواج جوانان رسید، سران مفاسد اقتصادی همانند اژدهایی هشت سر در همه جا ریشه دوانده و یاس و ناامیدی ایجاد می کنند، چه کسانی باید برخورد کنند؟

خجسته با طرح این سوال که آیا فرمان ۸ ماده ای امام و مقام معظم رهبری به سران سه قوه اثر داشت، ادامه داد: آیا ۲۰ دستگاه نظارتی وظایف نظارتی خود را انجام دادند، آیا مجلس شورای اسلامی، حق نظارت را به معنای واقعی عملی و اجرایی کرده است؟جمهوری اسلامی در خارج از کشور آسیب نخواهد دید، آنچه که به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب وارد می کند، بحث فساد است که همانند موریانه ریشه های نظام را تهدید کرده و آسیب جدی وارد می کند.

نتوانستیم با قوت و قدرت با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم

وی با بیان اینکه آیا مجلس شورای اسلامی، وظیفه نظارتی خود را انجام داده است، یادآور شد:در ۳۶ سال گذشته که بیش از ۱۲ هزار قانون وضع شده آیا تعادل بین قانون گذاری و نظارت عملی  و اجرایی شده است، نخیر اجرایی نشده است؛ نظارت در سطح پایین نظارت نیست که مفسدان اقتصادی امیدوار شده و ریشه دوانده اند و ما نتوانستیم با قوت و قدرت با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم.

خجسته با اشاره به اینکه در این دوره از مجلس ورود خوبی به مباحث مبارزه با فساد شده است، افزود:ورود مجلس یاس، ناامیدی و وحشت در دل غارتگران ایجاد کرده است، صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به یک میلیون فرهنگی مظلوم است بیت المال غارت شده است و در این صندوق ۹۰ درصد تسهیلات متعلق به ۳۰ نفر و ۱۰ درصد متعلق به یک میلیون نفر است.

مفسدان صندوق ذخیره فرهنگیان با ورود مجلس  تعیین تکلیف شدند

وی با بیان اینکه در صندوق ذخیره فرهنگیان ۸هزار میلیارد تومان سوءاستفاده شده است، ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیریت فامیلی و خانوادگی اداره می شد، که با ورود مجلس یکی پس از دیگری تعیین تکلیف شده و امروز در دادگاه تقاص پس می دهند و فرهنگیان مشاهده می کنند که مجلس با قدرت به این فساد ورود پیدا کرده است.

خجسته با بیان اینکه در بنیاد شهید که متعلق به پاک‌ترین انسان های روی زمین است در بانک دی در سیستم‌های اقتصادی کوثر و بخش‌های دیگر به مدت ۴ سال ورود پیدا کردیم، یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد تومان از بیمه دی کلاهبرداری شده‌ و به دبی منتقل کرده‌اند و صدها میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته است و  در بحث ۵۰۰ میلیارد تومان مجلس در تحقیق و تفحص این مبلغ را بازگرداند و این قدرت مجلس است که با ورود در مفاسد آنها را به بیت المال باز می گرداند.

بانک دی هشت هزار تومان وام داده که سوخت شده است

وی با اشاره به اینکه بانک دی هشت هزار میلیارد تومان وام ارائه کرده که صدها میلیارد تومان آن سوخته بود و با ورود مجلس بازگردانده شد، افزود: ملک پنج میلیاردی را ۵۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کردند و وقتی مجلس در قالب تحقیق و تفحص ورود کرد سران مفاسد اقتصادی ورود کردند و به تخریب، تهدید، تضعیف و تطمیع پرداختند که البته نتوانستند اثرگذار باشند.

خجسته ادامه داد: پس از گذشت چهار سال متأسفانه اجازه ندادند که در مجلس نهم کار تحقیق و تفحص به نتیجه برسد اما ما از پا ننشستیم و ما در این باره جلساتی را با دادستان تهران داشتیم و آقای لاریجانی هم به موضوع ورود پیدا کرده و امروز مسئولان مربوطه در دادگاه هستند.

مجلس لبیک‌گویان به فرمایشات رهبری در مقابل تمام مفاسد اقتصادی حرکت می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که “از جمله مهم ترین کارها مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد یک جنبه اخلاقی محض نیست، اداره کشور متوقف به مبارزه با فساد است، آن روز که بنده مسأله مبارزه با فساد را گفتم توقعم این بود که مجلس شورای اسلامی سینه سپر کند و جلو بیاید و در این میدان حرکت کند تا ما دیگر احتیاج نداشته باشیم دنبال کنیم اما متأسفانه اینطور نشد، آنها نکردند، شما بکنید.

خجسته افزود: این مجلس لبیک‌گویان به فرمایشات رهبری در خصوص مبارزه با فساد در مقابل تمام مفاسد اقتصادی حرکت می‌کند،بیست دستگاه نظارتی را در کشور حمایت خواهیم کرد تا ریشه فساد را در کشور از بین ببرند.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود به مباحث مربوط به مفاسد اقتصادی هزینه دارد که از جمله با تخریب مفسدین همراه است و این افراد مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها بحث نظارت را به حداکثر برساند هرجا که مجلس ورود پیدا کرد غارتگران فرار کردند، بنابراین مجلس جایگاه نظارتی خود را تقویت کند و سران مفاسد اقتصادی را با حکم دادگاه در میدان‌ آزادی اعدام کنیم تا درس عبرتی برای دیگران باشد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*