حداقل ۶ ماه حبس در انتظار حاملان سلاحهای سرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس: با مصوبه امروز مجلس حداقل مجازات برای حاملان سلاح های سرد ۶ ماه حبس خواهد بود.
حداقل 6 ماه حبس در انتظار حاملان سلاحهای سردحجت الاسلام حسن نوروزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از آنجا که ۳۵ درصد قتل های کشور با سلاح سرد و ۹۰ درصد قتل های سلاح سرد نیز با چاقوی های ضامن دار انجام می شود لذا مجلس امروز با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی موافقت کرد.

وی تصریح کرد: این ماده پیشتر به قدرت نمایی و تهدید با سلاح سرد اشاره داشت اما با مصوبه امروز حمل چاقوی ضامن دار، قمه، ساطور، پنجه بکس و تیغ های موکت بر ممنوع شد و کسانی که این موارد را حمل کنند به حداقل مجازات مقرر در قانون مجازات محکوم می شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی اظهار داشت: بنابراین برای تولید و عرضه سلاح های سرد حداقل ۱۰۰ هزار تومان جریمه اما برای حمل سلاح های سرد حداقل مجازات مقرر در قانون یعنی ۶ ماه حبس پیش بینی شده است.
وی افزود: شاید این سؤال پیش بیاید کسانی که در استان هایی مانند زنجان چاقو تولید می کنند و یا چوپانان و روستاییان که به حمل چاقو نیاز دارند چه کنند؟

نوروزی گفت: در قانون پیش بینی شده است آیین نامه ای تهیه شود و کسانی که به حمل این موارد نیاز دارند از مراجع ذیصلاح مجوز بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: تصویب این قانون مانع از جرایم بزرگتر در کشور شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*