اسحاق جهانگیری: محافظت از حقوق فرهنگیان


معاون اول رئیس جمهور به فرهنگیان اطمینان داد؛ دولت محافظ پول ها، در صندوق ذخیره خواهد بود تا حقی از آنها ضایع نشود.
محافظت از حقوق فرهنگیانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید آموزش و پرورش افزود: هر کس با هر عقیده و فکر سیاسی اگر آلوده به فساد شد باید با آن مبارزه شود ما از اول دولت گفتیم که فساد اقتصادی بدی، دولت را فراگرفته و بنده پرچم مبارزه با فساد را برداشته ام و فساد، فساد است چه در دولت قبل باشد یا کنونی، ما آسیبی که دیده ایم به خاطر چشم پوشی از فسادها بوده است. بعضی ها که اعلام می کنند ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول نفت به بابک زنجانی داده شده و برگردانده نشده است باید آن را ما بررسی و صحت و سقم آن را مشخص کنیم.
وی به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در بنگاه های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله بانک سرمایه خلاف های زیادی صورت گرفته است و امروز معوقات بانکی ما بالغ بر۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و افراد وام گیرنده دو دسته هستند گروهی افراد اقتصادی هستند که نتوانستند خود را با شرایط اقتصادی جامعه همراه کنند و به همین خاطر نتوانستند وام های گرفته شده را پس دهند که اکثر قاطع از این دسته هستند.
جهانگیری افزود: عده ای هستند که وام را با زد و بند گرفته اند و ما نیز یک لیست ۵۷۷ نفری نیز از آنها تهیه و آن را در اختیار قوه قضائیه قرار داده ایم و آن‌هایی که نمی خواهند پول های گرفته شده را پس دهند سر و کارشان با قوه قضائیه است.
وی تأکید کرد: ما مطمئن هستیم که حتماً پول های گرفته شده پس گرفته خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور به فرهنگیان اطمینان داد که دولت نظارت و کنترل و دقت خواهد کرد که پول های آن‌ها در صندوق ذخیره محفوظ بماند و حقی از آنها نیز ضایع نشود.
جهانگیری گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان به ۹۰۰ هزار فرهنگی تعلق دارد و قرار بود کمک هزینه ای برای فرهنگیان در دوران بازنشستگی باشد.
وی تصریح کرد: این صندوق هم اکنون به یک بنگاه بزرگ اقتصادی تبدیل شده است و شرکت های متعددی در زیر مجموعه آن از جمله بانک، بیمه و شرکت های خصوصی هستند.
جهانگیری گفت: چنین مجموعه بزرگ اقتصادی باید یک تیم بزرگ اقتصادی داشته باشد و باید آموزش و پرورش در اولین فرصت از نظام مدیریتی این صندوق آسیب شناسی کند تا بتواند کنترل، بازرسی و پاسخگویی بهتری به فرهنگیان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهمترین سرمایه انسانی کشور است و هیچ سازمانی به اندازه آموزش و پرورش نمی تواند در تأمین سرمایه های انسانی کشور مؤثر باشد.
معاون اول رئیس جمهور به تلاشها و کوشش های وزیر سابق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آقای فانی آنچه در توان داشت گذاشت و از تمام توان خود برای بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش استفاده کرد ولی رئیس محترم جمهور تصمیم گرفتند که فرد دیگری ادامه دهنده راه آقای فانی در این وزارتخانه باشد.
جهانگیری افزود: آقای دانش آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش با کوله باری از تجربه می تواند راه آقای فانی را ادامه داده و آموزش و پرورش را به اهداف خود برساند.
وی گفت: دولت در سال های گذشته به دلیل تحریم و کاهش فروش نفت و محدودیت های منابع روبرو شد ولی با این حال بودجه آموزش و پرورش را از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.
جهانگیری به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: این طرح برای فرهنگیان بسیار مهم بود و وزیر جدید باید این طرح را کامل و نواقص آن را برطرف کند.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جدید آموزش و پرورش با اهدای جوایزی از زحمات آقای فانی وزیر سابق آموزش و پرورش قدردانی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*